Wat doet Diabetes met je psychisch welbevinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamdust

Wat doet Diabetes met je psychisch welbevinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 08:56

Voor school moet ik een casus uitwerken over een zorgvrager met Diabetes Mellitus.
Nu vraag ik mij af wat Diabetes Mellitus doet met je psychisch welbevinden?
Wat doet het met je in het dagelijks leven en wat is er allemaal door veranderd?

Zijn er mensen die spijtig genoeg Diabetes hebben wie dit voor mij kunnen omschrijven?

LukieBradley

Re: Wat doet Diabetes met je psychisch welbevinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:58

Mijn vader heeft diabetes en ik weet heeeeel goed wat het met hem doet maar wat is diabetes mellitus?
Misschien zou ik je iets kunnen vertellen over hem als hij in het plaatje past maar ik durf zo niet te zeggen welk type hij heeft.
Kun je het omschrijven?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:59

Ik heb geen diabetes, maar wel behoorlijk veel ervaring met hypo's. Momenteel ben ik er bijna vanaf, maar heb door omstandigheden een periode lang 2 of 3 hypo's er dag gehad. Dat heb ik toen uitgebreid bijgehouden, incl. hoe ik me voelde.
En geloof me, dat werkt nogal in op je psychisch welbevinden...

Als je meer wil weten, wil ik dat wel uitschrijven. Stuur maar pb in dat geval.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:02

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:03

Ik heb tijdelijk diabetes gehad als bijwerking op de Prednison en ik werd hier dus ook voor behandeld.
Voor mij was het volledige ^&*##%periode en de diabetes was een 'extraatje'. Wat wil je precies weten? :)

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:09

justin4ever Diabetes Mellitus is de medische term voor Diabetisch in het algemeen, dus type 1 en 2.
Als je wat over het psychisch welbevinden van je vader zou willen vertellen graag :) Ik ben er erg geïnteresseerd naar geraakt. Als je het fijner vind, zou je mij dan een pb willen sturen?

Meikemarieke dank je wel! Ik ga een kijkje nemen

Quellian jeetje wat naar -O- Ik zou graag willen weten welke aanpassingen je in je leven moet maken door Diabetes. Waar moet je allemaal rekening mee houden en wat doet het met je psyche?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:27

Bij mij was het overigens type II.
Wat de diabetes precies voor invloed heeft gehad weet ik niet, bij mij was het een combinatie van factoren.
Ik heb wel regelmatig paniek gehad als ik een rare smaak in mijn mond kreeg, was als de dood dat mijn suiker enorm aan het pieken was. Maar met medicijnen (2x pd Tolbutamide) was het bij mij aardig goed onder controle te houden. Dus van de diabetes an sich heb ik 'weinig last' gehad.