Verkoudheid of is er meer aan de hand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xEmilieLx

Verkoudheid of is er meer aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 18:22

Hallo allemaal,
Ik begin maar weer eens een bericht omdat ik me af vraag of mijn symptomen jullie bekend voor komen of iets dergelijks. Ik moet sowieso deze week een afspraak maken bij de dokter als ik me morgen niet beter voel.

Ik heb nu sinds vorige week woensdag ongelofelijke keelpijn, nouja had. Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag verging ik van de pijn in mijn keel. Keelontsteking dat kon ik zo al zien en voelen. Samen met koorts, misselijkheid en gisteren kreeg ik opeens een bloedneus alsof er een kraan open gedraaid werd. Dit drie keer, op één dag, terwijl ik anders nooit bloedneuzen heb. Mijn moeder zei dat het kwam door de verkoudheid, heel logisch. Maar ik had er bij andere verkoudheden nooit last van? Maar nu vandaag voel ik me nog slechter dan de afgelopen dagen. Ik voel me zombie like, en ik zit echt als een benauwd kippetje op de bank. Als ik rechtop ga zitten hijg ik al. Mijn neus zit sowieso al helemaal verstopt en nice of niet, het snot is een marathon aan het lopen, en komt dus met liters naar buiten. Verder doet mijn huid ook pijn, op mijn rug en buik is mijn huid extreem gevoelig, alsof er een enorme blauwe plek zit. Verder heb ik ook verhoging, op zijn hoogst was het 38,9 . Ik slik ibuprofen, wat wel goed helpt maar ik weet niet hoe lang ik nog zo op de bank kan blijven zitten. Komt dit jullie misschien bekend voor? Ik doe graag wat ideeën op voordat ik naar de dokter ga. We hebben niet zo'n goede band :o

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Caira

Re: Verkoudheid of is er meer aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:24

face it, je hebt gewoon een goede griep te pakken, gewoon lekker uitzieken, dekentje, lekker kopje thee en een beetje TLC

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:26

Ik zou ook niet naar de dokter gaan hoor, lijkt me ook echt de griep. Het heerst momenteel, lig zelf ook al de hele dag in bed.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:28

Gewoon uitzieken, helaas voor jou maar dit is echte griep!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:29

Griep inderdaad; gewoon rustig uitzieken :)

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 18:30

Zucht, ik hou juist van deze tijd van het jaar. Op de griep en andere ziekten na! Wat moet je nou de hele dag op de bank doen? De meeste films heb ik inmiddels wel gehad. Het is gewoon niet leuk meer. :(

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:59

Dit noemt men nou griep! Het is vervelend, maar gaat vanzelf weer over en je hoeft er niet voor naar een dokter. Gewoon het de tijd geven en uitzieken. Misschien wel lekker om voor het slapen gaan een paracetamolletje of brufennetje te nemen, dan slaap je er lekker op!

Beterschap!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:02

xEmilieLx schreef:
Zucht, ik hou juist van deze tijd van het jaar. Op de griep en andere ziekten na! Wat moet je nou de hele dag op de bank doen? De meeste films heb ik inmiddels wel gehad. Het is gewoon niet leuk meer. :(

Ziekte is ook niet bedoeld als leuk tijdverdrijf :P
Als je koorts weg is, mag je ook wel weer even naar buiten :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:13

Als je echt de griep hebt maal je niet om tv, dan kruip je in bed, dus het zal wel een fikse verkoudheid zijn, geen koorts dan gewoon elke dag een uur stevig wandelen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:50

Voor het eerst in 6 jaar had ik hem ook te pakken en ja ik ben er echt ziek van geweest en nu 2 weken later ben ik nog niet helemaal de oude :n Mijn keel doet nog steeds zeer en mijn neus loopt nog steeds. Ik heb al een AB-kuur en neusspray gehad omdat ik ook heel erg pijn in mijn oren had en niet op mijn benen kon staan door de duizeligheid. Het enige wat ik niet echt heb gehad is koorts. Ik denk 1 avond en toen heb ik niet gemeten. Maar de rest van de dagen dat ik thuis ben geweest, niet boven de 37.5 geweest (hoewel dat voor mij al wat hoger is aangezien mijn normale temperatuur op 36.5 ligt ;) )
Maar het duurt dus wel even en dat hoor ik ook van de mensen om me heen. MIjn ouders pruttelen ook al 3 weken, vriendlief heeft het ook al gehad en is er nog steeds niet helemaal van genezen :n
Dus het is een heftige (in mijn ogen dan :+ ) met een lange nasleep............

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:57

Klinkt inderdaad als een echte griep. Het heerst enorm. Uitzieken dus.
Voor wat betreft de bloedneuzen zou ik het even in de gaten houden. Het kan natuurlijk ook zijn dat daar een poliepje zit of een bloedvat wat steeds stuk gaat.

Beterschap in ieder geval.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:26

Hier vandaag al twee weken, geen keelpijn, verder alle symptomen en 's avonds verhoging. Heb er schoon genoeg van.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:38

Griep. Bloedneus is niet raar hoor, ik heb het vorig jaar ook gehad. Kwamen er echt de grootste bloedproppen uitzetten, had gewoon een flinke ontsteking in die holte. Ik leef nog steeds :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:43

Gewoon een keelontsteking ;) Heb het vorige maand ook gehad. Paar dagen tegen de 41,5 graden koorts gehad, en heb daarna nog zo'n 3 weken last van mijn keel gehad.