Aangezien ik het moeilijk vind om te googlen drop ik het hier even neer.
20 maanden geleden ben ik met paard en al achterover gevallen op mn rug en schouder. Omdat het paard op mn onderbeen viel ben ik daar mee bezig gegaan en niet met mn schouder. Toen mn been over ging, kreeg ik last van mn schouder. Ik kon mn arm niet boven mn schouder tillen, niet met mn hand op mn rug komen en had heel veel pijn op verschillende plaatsen in mn schouder. Ook had ik uitstralingspijn tot in mn handen. Verder leek het of mijn arm soms zomaar ineens een fractie uit de kom viel. Dat deed verschrikkelijk veel pijn!!
Nu heb ik vorig jaar in mei een echo laten maken maar volgens hun was niks te zien. Oefeningen doen bij de fysio dus want de banden zouden wel slap zijn. Dat hielp dus helemaal niks. Een half jaar fysio gedaan maar de klachten namen nauwelijks af. Dus ben ik gestopt.
Dit jaar ben ik bij een manueel therapeut gekomen die ook dry needling doet. Die heeft dit toegepast op mn arm wat er voor zorgde dat ik eindelijk mn arm weer redelijk goed kon gebruiken. Kon m weer goed optillen en achter mn rug plaatsen etc. Maar de pijn in de schouder en het uit de kom vallen bleef.
Dus vandaag toch weer een echo laten maken en ik mocht meekijken. Hij heeft alles uitgelegd en dit is de conclusie: Er zit in de schouderkom een soort 'zuignap' om de kop in de kom te houden en deze is duidelijk beschadigd, wat er dus voor zorgt dat mijn schouders soms een fractie uit de kom valt. Verder zijn er op 3 plekken pezen aan de bovenkant van mn schouder beschadigd, 1 plek waar duidelijk vocht zit, 1 plek die niet de juiste kleur gaf op de echo en een plek waar een scheurtje in heeft gezeten, maar deze is verhard.
Dit is aanzienlijke schade aangezien ze vorig jaar zeiden -een andere echo man overigens- dat er niks aan de hand was. Vind het redelijk bizar... Woensdag krijg ik te horen wat er aan gedaan kan worden.
Heeft iemand ervaring met dit soort blessures? Wat kan ik verwachten?
KimBreda
Geplaatst: 15-10-12 12:49
Hebben ze het nooit over een slijmbeurs ontsteking in je schouder gehad...?ik heb ook zo een val gehad en kon 2 mnd mijn bovenarm ook niet omhoog doen mijn elleboog kon ik wel buigen. Dus zo iets simpels als je haar in een staart doen lukte mij niet.. Bij mij was het dus een combi van arm uit de kom en daarbovenop een slijmbeurs onsteking, en deze heeft het langst geduurd om te herstellen
Maar zo een onsteking kan ook heel lang blijven zitten!
Ik moet nog wel altijd oppassen dat ik geen rare beweging met mn arm maak want dan knakt alles weer een tijd en doet het zeurderig pijn.
Qimm
Geplaatst: 15-10-12 12:52
Joolien schreef:
Er zit in de schouderkom een soort 'zuignap' om de kop in de kom te houden en deze is duidelijk beschadigd,
dat kun je dus echt niet op een echo zien....
Anoniem
Geplaatst: 15-10-12 12:57
@Kim, daar is nooit over gesproken dus ik neem aan dat het niet relevant is. Neem ook aan dat dat wel te zien zou moeten zijn op de echo?
Qimm, hij legde het een beetje in Jip en Janneke taal uit, maar er zat dus iets op de echo wat een mooi driehoekje moest zijn, maar de onderkant was heel raar uit vorm en in allerlei streepjes. Zag er ook voor mijn lekenoog niet correct uit. Edit: Het was een stukje tussen de kom en een bot van het schouderblad.