Ik heb sinds ongeveer een maand last van duizeligheid. Ik had hier voordien ook al last van bij het opstaan maar nooit echt extreem. Ik stond dan op en ong 2 seconden later voelde ik me 5 seconden duizelig en dan was het weer klaar, ook niet elke keer.
Nu de laatste tijd is het dus erger geworden en heb ik soms zelfs last van duizeligheid wanneer ik gewoon op een stoel zit of zelfs wanneer ik op m'n paard zit.
Vorige week dinsdag ben ik naar de dokter geweest, deze stelde vast dat mijn bloeddruk schommelt wanneer ik een houding verandering doe, dus bv wanneer ik zit en dan ga rechtstaan daalt mijn bloeddruk van 13 naar 11.
Als oplossing werd er gegeven meer zout eten, dus zo gezegd zo gedaan. Nu zijn we vandaag zondag en ik heb alleen maar het gevoel dat het erger is geworden. Gisteren ging ik uit en heb ik me meerdere malen aan iemand moeten vastgrijpen omdat ik me plotseling duizelig voelde terwijl ik gewoon rechtstond en niet eens aan het dansen was ofzo.
Daarstraks stond ik op uit de zetel en kon ik me nog net vestgrijpen of ik was gegarandeerd tegen de vlakte gegaan..
Wat denken jullie hiervan? Ik wil zelf eigenlijk nog een weekje afwachten en anders terug naar de dokter gaan. Ik drink ruim voldoende water en ik eet sowieso veel zout, nu nog meer dus, maar dit kan niet gezond zijn voor m'n nieren denk ik zo.
Bedankt voor het allemaal door te lezen

*Edit: Ik heb dit jaar op pukkelpop gehoorschade opgelopen en heb nu een suistoon, niet extreem maar je hoort het wel als het echt stil is. Ik draag altijd gehoor bescherming (behalve op pukkelpop een half uur maar dat was dus blijkbaar genoeg..). Gisteren was ik m'n eigen dopjes vergeten dus van die gewone simpele genomen die normaal ook makkelijk voldoende moeten zijn, lag 's nachts in bed en weer een enorme pieptoon.. Zou dit er eventueel iets mee te maken kunnen hebben? Mijn dokter vroeg ook of ik een gehoortrauma had opgelopen..

. Zoals het bij ons wordt uitgedrukt is het mm Hg (millimeter kwik) en in België dus cm Hg.
Maar ik sprak gisteren met een vriend van mij en die had precies hetzelfde