Verschillende klachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Verschillende klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:14

Al een lange tijd voel ik me moe, totaal futloos. Ook heb ik last van hoofdpijn klachten (ook zo nu en dan misselijk). Dit speelt al relatief een lange tijd. Hiervoor ben ik al bij de dokter geweest, maar die wimpelt het dan weg met dat het niks ernstigs is etc.
Een tijdje zijn de hoofdpijn klachten weg geweest, maar helaas is het weer terug (het moe zijn bleef). Soms is het zelfs zo erg dat ik gewoon lig te huilen of in tranen uitbarst omdat ik me zo moe voel en last heb van hoofdpijn.

Nu durf ik dus niet meer naar de HA (huisarts) te gaan omdat ik gewoon weet dat ik weer weg wordt gestuurd en ik dan weer niet verder kom. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..

Misschien kan iemand me helpen met wat ik nog kan proberen? Hoe ik het aan moet pakken? Zijn er meer mensen met deze klachten?
Laatst bijgewerkt door PINK op 13-10-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Verschillende klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:15

Heb je al eens bloed laten prikken?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:15

Al een aantal malen is er bloed afgenomen.. Niks gevonden/te zien.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:16

misschien een osteopaat voor jezelf? die kunnen ook nog veel klachten verhelpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:17

Ook geen bloedarmoede? Je klachten lijken op wat ik half jaar geleden heb gehad, had toen bloedarmoede, vandaar dat ik daar aan dacht.
Kun je niet naar een andere huisarts? Beetje stom dat hij je niet door stuurt als de klachten blijven, of in ieder geval meer onderzoek gaat doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:17

En slaap je wel goed of sta je 's morgens al moe op ?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:20

en als je daarin gelooft eens bij een homeopatische arts navragen?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:22

tylando, daar zal ik is eventjes naar gaan kijken. Bedankt voor je tip! Ik zit bij een homeopatische arts althans bij een antroposofische HA.

amykimmie, heb ik een tijdje gehad (was ik nog vrij jong). Door de medicijnen die ik heb gekregen toen is het over gegaan. Nog een keer laten testen tijd terug, maar geen bloedarmoede. Al aantal malen bij dokter geweest en elke keer word ik weg gestuurd met dat het niks ernstigs is, maar van andere hoor ik (en dat vind ik zelf, mijn moeder ook) dat dit niet meer normaal is..

Shirley, ik slaap goed. Maar sta 's morgens heel moe op. Ik heb hier eerder nooit last van gehad.. druk me wekker uit omdat ik gewoon nog te moe ben om op te staan.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:22

Ik zou eerst eens beginnen met een andere HA. Iedereen heeft namelijk recht op een second opinion, dus vraag het aan een andere arts die je wel serieus wil nemen. Dit is inderdaad niet normaal en moet gewoon onderzocht worden.
Sterkte

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:25

Daisyree, ben ook al bij een andere arts daar geweest met name voor de hoofdpijn. Het rare is dat de 1 dit zegt en de ander dat. Als ik dan bij me vaste HA zeg dat die dat heeft gezegd en ik dit gelezen heb (wat ze op schreef) zegt ze dat, dat nooit is gezegd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:26

Inderdaad, een andere HA. Of je moeder eens mee laten gaan (ik weet niet hoe oud je bent) en echt duidelijk maken dat je verder onderzoek wil.
Ik heb ook een HA die vaak is van: o, het komt wel goed, verder onderzoek is onzin. Gewoon duidelijk maken dat het zo langer niet kan. Ik durf dat zelf niet, daarom gaat mijn moeder altijd mee naar de dokter, die is daar wat duidelijker in!

Heb je al wel eens een scan laten maken van je hoofd?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:28

amykimmie, mijn moeder is ook alle keren mee geweest. Ook dit haalde niks uit, ze praat gewoon op je in zeg maar.. Zoals je jouw dokter omschrijft is die van ons ook. Helaas helpt het dus niet als mijn moeder mee gaat want dan lopen we op dezelfde manier naar buiten als dat ik in mijn eentje naar buiten ga..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:29

Pff jeetje wat lastig... En als je gewoon tegen haar zegt dat je een second opinion wil?
Ik weet niet hoe dat allemaal in zijn gang gaat, maar dat ze je zo afkaapt met zulke klachten vind ik nogal wat!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:30

Maar dat is een HA bij dezelfde praktijk?
Kijk eens bij een andere praktijk of kijk in een andere plaats.
Ik heb hetzelfde gehad met stressklachten. Ging wel weer over kreeg ik te horen.
Na 3 maanden geen verbetering, maar ik bleef hetzelfde horen. HA in een ander dorp zei doodleuk, meteen de ZW in, je bent overspannen. Bleek uiteindelijk een burn-out. Wel heel iets anders, maar had ik mijn geval ook heel anders kunnen aflopen.
Volhouden dat je geholpen wilt worden en jezelf blijven geloven. Laat die HA maar denken dat er niets is. JIJ weet beter. Ik hoop echt dat een ander je wel fatsoenlijk wil helpen. Heel veel sterkte!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:33

tja meestal als het bloed goed is is het moeilijk om een verwijzing te krijgen .

ik zou toch gewoon zeggen dat je je toch door ziekenhuis wil laten nakijken als is het maar om jezelf te kunnen geruststellen! niet geschoten is altijd mis!

mijn HA zei ook na klachten over vlekjes op mijn lijf dat je moedervlekken tot je 35 bij kon krijgen..helaas na zeuren toch verwijzing gekregen! was mooi dat mijn witte bloedcellen niet goed waren en mijn beenmerg aan het onsteken was en daardoor kwamen er ontstekingen in mijn bloedbaan waardoor ik plekken kreeg!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:35

amykimmie, Ja dat vind ik ook niet kunnen. Want ben niet iemand die om elk wisse wasje naar de dokter rent.

Daisyree, Ja bij dezelfde praktijk. Kan dat zomaar bij een andere dokter dan? Ik heb geen stress momenteel, ook niet meer gehad. Heb al meerdere malen over gehad dat, dat het ook niet kan zijn.. maar wie weet heb ik het verkeerd dat kan. Ik blijf zeker voet bij stuk houden, maar mijn geduld begint aardig op te raken eerlijk gezegd.

tylando, Zo vervelend dat dokters het dan denken te weten en jezelf toch vaak bij het rechte eind zit.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik morgen ochtend maar is even kijken hoe ik moe ik me voel etc. En als nog zo is dat ik dan toch echt aan de telefoon hang..
Laatst bijgewerkt door PINK op 13-10-12 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:37

Ik heb hier al moeite om uberhaupt bloed te laten prikken met verwijzing van de huisarts... Ook zo'n moeilijke gast. Hij heeft het bijna voor mekaar gekregen dat ik met bloedarmoede en hersenschudding door bleef lopen. Terwijl ik denk ik maximaal 1x per jaar daar kom, dus dan is erg echt wel wat...
Snap hoe het is ts! Moeilijk soms. Zou echt heel erg op je strepen gaat staan of anders inderdaad op zoek naar een andere HA, desnoods maar een keer wat verder weg maar dat je in ieder geval door gestuurd wordt.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:39

amykimmie, Echt? Dat is ook niet normaal meer dat je zelfs moeite moet doen om bloed te laten prikken..
Dat ga ik ook zeker doen, wacht even af hoe ik morgen wakker word en me de hele dag voel. Gelukkig heb ik nu vakantie, na een halve schooldag ben ik al heel moe en moet ik soms zelfs slapen omdat ik het anders gewoon niet volhou. Nou dan moet jij mij niet meer gaan vertellen toch dat, dat niet normaal is?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:40

is ook niet normaal hoor!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:42

Volgens de dokter moest ik mijn dag beter verdelen en wat meer gaan doen zodat ik geen tijd overhield om te slapen tussen door, nou dat heb ik gedaan en het resultaat was dus dat ik helemaal bek af was. Stapje terug weer gedaan, ik hou het gewoon niet meer vol zelfs als ik minder doe.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:45

Klinkt als een burn out of pfeiffer

Daisyree

PINK schreef:
amykimmie, ja dat vind ik ook niet kunnen. Want ben niet iemand die om elk wisse wasje naar de dokter rent.

Daisyree, ja bij dezelfde praktijk. Kan dat zomaar bij een andere dokter dan? Ik heb geen stress momenteel, ook niet meer gehad. Heb al meerdere malen over gehad dat, dat het ook niet kan zijn.. maar wie weet heb ik het verkeerd dat kan. Ik blijf zeker voet bij stuk houden, maar mijn geduld begint aardig op te raken eerlijk gezegd.

tylando, zo vervelend dat dokters het dan denken te weten en jezelf toch vaak bij het rechte eind zit.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik morgen ochtend maar is even kijken hoe ik moe ik me voel etc. En als nog zo is dat ik dan toch echt aan de telefoon hang..

Ik had stress, zeg niet dat het bij jouw hetzelfde is hoor :) gaf het even als voorbeeld. Had ik even wat duidelijker in moeten zijn. Sorry.
Bel even met je verzekeraar, maar volgens mij kun je gewoon de telefoon pakken en een andere HA bellen met de vraag of zij een second opinion voor je willen doen. Je kunt ook van HA overstappen, dus waarom zou dat niet kunnen?

Shirley

Wellicht ten overvloede .. maar is je bloed ook al eens gericht getest op Pfeiffer en/of de ziekte van Lyme, of alleen algemeen bloedbeeld ?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 22:49

Daisyree, Ik snapte je hoor hihi. Was gewoon even meer als reactie op jou! Nou twijfel ook enorm of niet gewoon ga overstappen. Wil serieus genomen worden als ik ergens mee kom en niet zo weer de deur uitgestuurd worden..

Shirley, Al een aantal keren maar daar kwam niks uit (pfeiffer). Volgens de dokter had testen op Lyme geen zin want dat zou het toch niet zijn.
Laatst bijgewerkt door PINK op 13-10-12 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:53

Waar woon je? Misschien dat er een bokker is die zijn/haar arts aan kan raden.
Ik wil je best naar de mijne sturen, maar als je in het zuiden van het land woont heeft dat ook geen nut.
Ik zou dan eerst heengaan voor een SecOp, dan kun je gelijk kijken of de werkwijze van die arts jouw bevalt.