Rare maten bij de V&D?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Rare maten bij de V&D?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 12:16

Vorige week kocht ik een legging bij de V&D, maatje 38-40.
Eenmaal thuis maak ik de verpakking open en schrik gewoon van hoe klein die legging eruit ziet.
De bovenkant was amper 15 cm breed. Dit leek eerder maatje 158 van de kinderafdeling dan een volwassen maat 38-40.
Vol goede moed aangetrokken, maar kreeg direct buikpijn zó strak zat ie.

Zo meteen dus terug en ruilen voor een maatje 48-50 (denk ik maar).
Dit is namelijk niet de eerste keer dat dit bij de V&D zo is. Ook de thermoleggings vallen standaard 4 maten te klein uit.
Ik heb van mijzelf maatje 38, maar moet in leggings van de V&D gewoon maatje 48 hebben.
Maar niet in allemaal, zo heb ik nu een legging aan van de V&D maatje 38-40 en die zit bij de taille weer zelfs wat aan de wijde kant.

Passen kan daar dus niet, ja dan moet je hem kopen en direct naar de pashokjes lopen. Voor het ruilen kan ik telkens weer 25 minuten op de fiets er naar toe. Irritant vind ik het gewoon.

Nou vraag ik mij af ben ik de enige die hier last van heeft met de V&D, of zijn ze nou zo wispelturig met de maten in leggings?

miccamaaike

Re: Rare maten bij de V&D?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:18

Ik heb een paar leggings van de v&d die gewoon normaal vallen, maar ze verkopen die niet meer dus geen idee hoe de huidge vallen..
maar vind t sowieso als je wat meer de leggings in een panty stof hebt zeg maar, die vallen altijd klein...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 12:20

Ja ik heb dus ook een paar oude modellen die niet meer verkocht worden. Die vallen idd normaal van maat.
Maar de huidige vallen wel héél erg klein.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:22

Lastig is dat hè als er telkens van de maten niets klopt.

Ik zou zeggen: gewoon ergens anders je leggings halen dan bij de V&D. Winkels als Hema ed hebben ook ruime keuze en daar zijn de maten wel 'normaal'.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:26

Alles wat uit China e.d, Italie, enz komt valt veel kleiner uit. Voor het opbeuren van het ego kun je het beste kleding gemaakt in Duitsland kopen. Valt in de regel veel groter uit en dan ga je b.v van maat 44 spontaan naar 38! :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:28

Vind de hema leggings en panty's ook niet echt normaal vallen overigens...

Ik had super fijne van de v&d, van zo'n beetje katoen en lycra stofje, heel zacht en heel fijn, maar helaas uit de collectie :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:33

Anoli schreef:
Passen kan daar dus niet, ja dan moet je hem kopen en direct naar de pashokjes lopen. Voor het ruilen kan ik telkens weer 25 minuten op de fiets er naar toe. Irritant vind ik het gewoon.

Nou vraag ik mij af ben ik de enige die hier last van heeft met de V&D, of zijn ze nou zo wispelturig met de maten in leggings?

Ik begrijp je frustratie volkomen, behalve het "pas-gedeelte" ..
Wat maakt het uit of je hem nu VOOR of NA het betalen past ?
De mogelijkheid is er dus wel en het scheelt je heel wat heen en weer fietsen :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:19

Geen ervaring met de V&D, maar de Hema is ook drama :j Ik koop standaard de grootste maat (52-54), wat 5 maten groter is dan mijn kledingmaat en dan past het net...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:37

Shirley schreef:
Anoli schreef:

De mogelijkheid is er dus wel en het scheelt je heel wat heen en weer fietsen :+

Als het goed is mag je bij V&D geen panty's ruilen wanneer de maat niet goed is (alleen als ze kapot zijn). Dus dan maakt dit geen drol uit :+
Weet wel dat ze daar in de praktijk wat coulanter mee omgaan, maar eigenlijk is het beleid dat die producten sowieso niet teruggenomen worden..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 15:13

Szan schreef:
Shirley schreef:

Als het goed is mag je bij V&D geen panty's ruilen wanneer de maat niet goed is (alleen als ze kapot zijn). Dus dan maakt dit geen drol uit :+
Weet wel dat ze daar in de praktijk wat coulanter mee omgaan, maar eigenlijk is het beleid dat die producten sowieso niet teruggenomen worden..

Ja daar kwam ik vandaag ook achter, maar ik heb gewoon vermeld dat dit echt belachelijk klein was. En dit kón gewoon niet overeenkomen met de maat die het zou moeten zijn. Mn geld dus terug gekregen en een andere legging gekocht (bij de dameskleding afdeling hingen gewone katoenen leggings die je dus in de paskamer kon passen.

@shirley: Ja en dan 3 x omruilen omdat uiteindelijk de grootste maat een beetje past... dat betekend dus 3x naar een hokje lopen en 3x mn kleren aan en uit trekken... Dát vind ik het irritante eraan.

Vind het verder wel belachelijk dat je leggings en panty's normaal dus niet mag ruilen... 8)7
Hoe kan ik nou weten dat de maat 38-40 valt als een maatje 158 van de kinderafdeling als ie opgevouwen in zo'n doos-houder-ding zit??

Was dus de laatste keer dat ik mijn legging/panty bij de V&D heb gekocht.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 15:16

miccamaaike schreef:
Vind de hema leggings en panty's ook niet echt normaal vallen overigens...

Ik had super fijne van de v&d, van zo'n beetje katoen en lycra stofje, heel zacht en heel fijn, maar helaas uit de collectie :(

Ja daar heb ik er ook een paar van, maar die slijten wel. Wilde dus nieuwe maar nergens meer te vinden -O-

@femke27: ik koop mijn spijkerbroeken altijd in duitsland. Ik koop ze altijd van het merk Only. Grote grap daarvan is dat ik een bepaald model maat 31 hier in NL aanpas, en er dan met geen mogelijkheid in kom (bovenbenen passen er niet in, maar de taille is dan al te ruim) In duitsland pas ik precies hetzelfde model en dezelfde maat, en dan zit ie perfect... :? En dat van hetzelfde merk en model en maat broek...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:28

lycra en ander pantymaterialen vallen overal kleiner.. ligt het niet aan het materiaal?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 11:38

Romyv schreef:
lycra en ander pantymaterialen vallen overal kleiner.. ligt het niet aan het materiaal?

Ja dat besef ik ook idd, maar dit was een katoenen legging. Dat ze iets kleiner uitvallen vind ik dan opzich niet raar.
Maar het feit dat die hele legging meer overeenkwam met maatj 158 van de kinderafdeling vond ik toch wel een heel groot verschil met de maat die hij zou moeten zijn.

Maar goed, voortaan maar ergens anders kijken voor legging's en panty's

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:10

Is bijna overal zo..... bij action bijv. valt ook ook alles qua leggings kleiner uit. Ik koop ze in elke winkel groter.... maar ja dat lost het niet altijd op. Nu had ik laatst een toffe legging van c&a, grotere maat genomen maar het ding zakt langzaam van mn kont (ergerlijk!!)