Bloed spugen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xCaitlin

Bloed spugen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 05:43

Hoi,

Ik ben net wakker en ik voelde een beetje slijm in mijn keel en ik wilde het uitspugen, bleek het bloed te zijn! Na een paar keer spugen (dus niet overgeven) nog steeds bloed. Ik heb even op Google gekeken en daar stond dat het maagzweer of longkanker kon zijn maar de andere symptomen heb ik niet. Ik heb dit nooit eerder gehad, kan dit kwaad? Of is het niet erg voor een keer?
Ik rook niet, ik drink wel af en toe, de laatste keer was vorige week dinsdag..

Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen!

AnnemiekvM

Re: Bloed spugen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 05:47

Heb je niet een bloedneus gehad in je slaap en dat het in je keel is gelopen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 05:48

of een wondje in je mond? Bv op je wang gebeten?

Niet meteen het ergste denken hoor!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:00

Ik zou gewoon even de huisarts bellen ;)

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 06:04

AnnemiekvM dat zou kunnen! Ik zie nergens nog sporen van een bloedneus maar het is wel mogelijk. Duurt het dan lang voordat dat bloed weg is? Want die bloedsmaak is niet heel fijn :')

Polly, ik heb verder nergens last van, als ik een wondje zou hebben zou ik het wel merken denk ik..

HA wilde ik nog even mee wachten, als het zoiets simpels is als een bloedneus is dat ook niet nodig denk ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:10

Is het echt helder bloed of ook met slijm, anders komt het gewoon uit je keel. Kan dat je keel een beetje stuk is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:15

Er zijn wel meer oorzaken dan longkanker of een maagzweer hoor :\ dit is precies de reden dat je nooit in het wilde weg symptomen moet gaan googlen, maar gewoon naar een arts moet als je wilt weten wat het is.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 06:18

Ja weet ik, maar dat stond als enige op google. Daarom vraag ik het ook hier. En om voor elk klein dingetje naar de HA te gaan..

Het is slijm met bloed :j bloed is wel helder rood.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:51

Bloed spugen kán natuurlijk een klein dingetje zijn, en in de meeste gevallen ís het dat ook...maar het kan ook wijzen op iets ernstigers. Dus als je er later vandaag opnieuw last van krijgt, zou ik wel even de HA bellen. Als 't niet nodig is dat je langskomt kan de assistente je dat altijd nog vertellen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:24

Je hoeft niet te merken dat je een bloedneus gehad hebt, nu ik zwanger ben heb ik ze regelmatig, en word soms wakker met een bloedsmaak ik mijn mond, roggel dan een hoop bloed op en spuug het uit (exuses voor de vieze details :o ;) ). Soms kriebelt het daardoor ook in mijn keel en als ik moet hoesten komt er dan ookbloed mee naar buiten, dat is wel smerig, en met neus snuiten allemaal korsten. Denk dat doordat je ligt het bloed in je keel loopt enniet naar buiten ofzo. Zou het ff een paar dagen afwachten of het vaker gebeurt, maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de huisarts ff bellen.
Enne die bloedsmaak is echt ranzig ja :r

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:28

Nooit op google zoeken naar dit soort dingen, word je alleen maar (onnodig) bang van :+

Bloedneus hoef je idd niet altijd te merken. Ik zou vandaag even afwachten, en anders gewoon even je HA bellen. Je voelt je verder gewoon prima, of?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:56

Ik heb vannacht ook nog een bloedneus gehad! Niks van gemerkt trouwens maar wel een bloedsmaak inmijn mond bij het wakker worden ;j
Dat heb ik wel vaker en vooral nu ik verkouden ben en het weer buiten weer anders wordt.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:23

Slijm met vers bloed ophoesten hoeft helemaal niets te betekenen. Kan heel goed dat je een bloedvaatje in je keel hebt dat beschadigd is, een onopgemerkte bloedneus, beginnende keelontsteking en allemaal meer van dit soort kleine dingetjes. Belangrijker om "nare dingen" uit te sluiten is de vraag of je nog andere dingen hebt. Ben je de laatste tijd aan het hoesten en helpen hoestdrankjes etc. daar niet tegen? Heb je onverklaarbaar gewichtsverlies? Ben je onverklaarbaar moe? Heb je last van nachtzweten? Heb je pijn in je oor of kaak? Heb je last van oorsuizingen? Heb je hoofdpijn die ook 's nachts niet over gaat? Ben je ineens onverklaarbaar hees? Als je die vragen met nee kunt beantwoorden en verder gewoon gezond bent, dan zal ik me absoluut geen zorgen maken en gewoon aannemen dat dit iets is van voorbijgaande aard. Als het met een dag of 3 a 4 nog niet over is dan is het verstandig om even langs je huisarts te gaan, maar dan zou ik me alsnog geen zorgen maken over enge aandoeningen als kanker.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:40

Ben je verkouden/hoesterig? Ik hoestte laatst ook bloed op, maar dat kwam omdat m'n keel compleet geirriteerd was door het hoesten.

Als dit voor jou niet het geval is zou ik het nog een dagje aankijken en dan de HA bellen :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:45

Niet meteen te erg denken hoor! Ik zou ook even aankijken tot maandag en dan bellen naar HA.
Probeer even wat anders te drinken of te eten, daarmee gaat je bloedsmaak wel weg. Sowieso veel blijven drinken, mocht je een geirriteerde keel/ slokdarm hebben.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 11:30

Bedankt voor alle reacties! Ik voel me verder prima alleen wat verkouden. Ik wacht nog even af en als het aanhoudt of terugkomt ga ik even langs de HA.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:27

Hopelijk komt het niet meer terug! Is toch wel vervelend.