Ik kom de trap niet af!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Ik kom de trap niet af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:25

Zoals het ondewerp al doet vermoeden. Ik kan gewoon 's ochtends gewoon niet normaal van de trap af komen. Met 2 voeten op 1 trede staan en voet heel voorzichtig op de volgende trede zetten..... En dat elke dag weer. Trap oplopen is geen probleem overigens :')

Waar het door komt? de onderkant van mijn voeten doen zeer, en m'n achillespees rekt gewoon niet.
Als ik een dag gewerkt heb (veel gelopen), zit 's avonds op de bank en ik wil opstaan dan lijk ik wel een oud mens. Zulke stramme spieren in mijn been.

Ben benieuwd of er meer mensen die hier last van hebben of soortgelijke "klachten" hebben. Verder voel ik me trouwens kiplekker hoor maar mijn ochtendhumeur wordt hier niet erg minder door :')

vuurneon

Re: Ik kom de trap niet af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:26

Op je kont de trap af? :)

Heb je wel goede schoenen aan?

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:26

heb je alleen last van je achillespees of ook van de rest in je benen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:27

Ik heb precies hetzelfde! Kan mijn voeten niet plat neerzetten als ik opsta, omdat het net voelt of mijn achillespees te kort is dan, doet erg zeer. Ook traplopen naar beneden wil bijna niet, precies hetzelfde als jij omschrijft. Als ik lang moet staan, veel moet lopen enz, dan kan ik s avonds plat gaan liggen op de bank, zo zeer gaan mijn enkels doen en ze zetten ook helemaal op (aan de voorkant, aanhechting van de wreef naar het scheenbeen zeg maar).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:30

Ik heb een knieblessure en ook vaak 's ochtends last. Het helpt mij om mijn knie 's nachts warm te houden met een brace erom, misschien kan je sokken aan doen 's nachts, of een enkelbrace.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:36

Ik heb het ook.. Het rekt gewoon niet :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:36

Nouja, ik kom wel de trap af maar echt heel voorzichtig en met 2 voeten op 1 trede staan en dan zo voorzichtig naar beneden.

Ik moet helaas op m'n werk veiligheidsschoenen aan. Al heb ik het nu al een half jaar? of misschien wel langer. In het begin dacht ik aan spierpijn en gewoon wat stijf maar het wordt steeds erger. Hiervoor zat ik veel op kantoor en toen had ik het ook al. Daar zat ik ook vaak zonder schoenen :D en anders verschillende soorten schoenen... maakte niet veel uit. Het maakt dus niet veel uit of ik en dag op werkschoenen loop, stalschoenen, sportschoenen, flatjes, slippers, hakken en noem het maar op.

Rest van m'n benen voelt alsof ik een marathon heb gelopen 's ochtends maar na 1 trap (ik moet er 2) zijn die eigenlijk wel opgestart.

Ik heb geen dikke voeten, dat dan weer niet. Bij mij zit het echt onder de "dikke" gedeelten van m'n voet en achillespees dus.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:46

Draag je vaak hakken? In de tijd dat ik vaak/allee maar hakken droeg had ik dit ook. Nu heb ik eigenlijk nooit meer hakken aan (al een jaar of 3 niet meer) en is het eigenlijk helemaal over.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:47

ik al jaren niet meer, kan ik niet op lopen, want dan ben ik s avonds helemaal niet meer mobiel.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:48

nee loop ik niet vaak op :) Was meer als voorbeeld dat het niet echt uitmaakt op wat voor schoenen ik loop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:49

Beneden slapen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:50

en wat zei de dokter er dan van?
neem tenminste aan dat je daar al lang geweest bent ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:54

Bizzybijtje schreef:

:')

Nee ben nog niet bij de dokter geweest. Ik ben niet zo een die meteen naar de dokter rent :o Al staat dokterbezoek volgende week wel op de planning :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:56

bij mij was de diagnose fybromialgie. Kun je niks mee dus :(

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:56

Misschien een keer een afspraak maken bij een podotherapeut. Zij kijken hoe de stand is van je voeten en benen en maken daarvoor zooltjes voor in je schoenen.

Deze zou je dan overdag in je werkschoenen kunnen dragen, waardoor je 's avonds minder last hebt. En misschien daardoor 's ochtends ook

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:31

Hielspoor, hier ook beide voeten. Gekomen nadat mijn beide enkels in het gips hebben gezeten. Er zijn verschillende behandelmethodes. Ik denk de meest effectieve zijn steunzolen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:37

Bizzybijtje schreef:

Of boven blijven. :+

Maar het kan inderdaad een hielspoor zijn. Een podotherapeut kan zooltjes aanmeten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:38

Mijn achillespezen zijn te kort. In m'n puberteit moest ik hiervoor vaak naar de fysio omdat die rotdingen telkens ontstoken raakten. Nu heb ik er idd alleen last van na het werken (de volgende ochtend vooral).

Je zou ervoor naar de fysio kunnen of misschien de podoloog.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:59

Ik kom de trap ook niet af, maar dat is omdat ik recent ben begonnen met hardlopen. :+

Ben benieuwd wat de dokter zegt, TS! Hopelijk is er iets aan te doen, want het klinkt niet ideaal... :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:58

Je kan in het vervolg van de leuning glijden ipv lopen *\%/* Er bestaan ook trapliften :))
Afbeelding

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:07

Dit komt mij wel bekend voor. inderdaad na lang lopen en dan lekker op de bank te hebben gezeten. Als ik dan op sta dan zijn een aantal eerste passen vervelend ( pijnlijk) en sochtends is het erg vervelene dan lijk ik wel een stijve hark. Ik hoef gelukkig geen trap af omdat ik gelijk vloers woon. Maar kan het mij nog herinneren bij me ouders dat ik daar last van had. En als ik dan een tijdje loop dan gaat het wel weer.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:11

Ik heb lang op crocks gelopen.

Op een dag had ik opstart problemen, pijn onder mijn linker voet, en mijn rechter voet en kuit ook stram en pijnlijk.
Hier heb ik maanden mee door gelopen en toen naar een podoloog.
resultaat:
Links een peesblad ontsteking, ( hielspoor) wat tot 1 jaar kan duren eer het genezen is.
Rechts de achillespees ontstoken en overbelast, wat ook heel lang duurt op genezing.

Steunzooltjes aangemeten, fysiotherapie ( erg pijnlijk) gehad voor de achillespees.

6 maanden nu verder en nog steeds smorgens helemaal kreupel en pijnlijk lopen. In de loop van de dag loop ik door de pijn heen en voel ik het bijna niet meer, maar Owee als ik ga zitten en dan op wil staan....felle pijn weer.

Veel rusten ( dat lukt niet echt met een huishouden en veel dieren)

Wat ik wel doe is meteen heel stevige schoenen aan als ik wakker word ( ziet charmant uit, in pyama en dan Nike air schoenen aan) Is het enige om minder pijnlijk en stram te lopen ...

Beterschap, en hou je ons op de hoogte??
( Ook verhalen van andere mensen zou ik blij mee zijn)

Oja, ik heb ook een paar x een pijnstiller kuur gehad, 1x 10 dagen dyclofenac 100 mg 2x per dag, en 1x een kuur van 10 dagen Naproxen 600 mg. 2x per dag. Heeft helaas niks geholpen.....;-(

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:17

Toch een keer naar de fysio of dokter gaan lijkt mij.