Wat kan ik nog doen tegen die rottige muggen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

r_oo_sj_e

Wat kan ik nog doen tegen die rottige muggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 04:26

Bokkers hellup!

Ik word zo ontzettend verschrikkelijk gek van de hoeveelheid muggen+bijbehorende bulten! 8)7

Even voor de duidelijkheid, ik zit op het moment in India, tot eind november. Het regenseizoen gaat beginnen dus de muggen worden alleen maar erger, en ik steeds gestoorder. In Nederland word ik nooit, maar dan ook echt nooit gestoken en hier ben ik dus echt de dupe van die krengen.

Wat ik er al tegen doe;
- slaap onder een klamboe, 's nachts heb ik er dan niet echt last van, ik zorg ook dat mn kamer zo veel mogelijk mug-vrij blijft.
- spuit/smeer een aantal keer per dag deet, 40%. mn hele kleding spuit ik dan onder en mn onbedekte lichaamsdelen spuit ik en smeer ik dan uit.
- ik draag bedekte kleding, dus lange broek en geen korte mouwen, mede voor de cultuur hier.
- draag bijna de hele dag door (geimpregneerde) sokken. Niet echt lekker als het 33 graden buiten is, maarja...

Maar die krengen krijgen het gewoon voor elkaar me nog steeds te steken! Vooral mn benen en voeten zijn de slachtoffers, die zien er niet uit van de hoeveelheid wondjes door de muggenbulten ^) ze prikken dus door mn kleding+deet heen, soms ook door 2 lagen kleding!

Zeker met de schemering is het drama, maar ik zorg dat ik dan zoveel mogelijk binnen ben, maar baat heeft het niet...

Malariapillen oid slik ik niet. Ik zit net buiten het malariagebied, ook al zijn er wel besmette muggen hier. Sowieso voor 3 maanden die pillen slikken was geen optie. Helaas liggen er ook andere ziektes op de loer (oa. Dengue) dus ik wil de bulten zoveel mogelijk beperken, maar hoe???

Ik hoop écht dat jullie nog wat tips hebben want ik word een beetje helemaal gestoord van de jeuk en pijn ondertussen. (tegen de jeuk smeer ik overigens Nestocyl wat wel helpt)

Alvast bedankt!

kehdra

Re: Wat kan ik nog doen tegen die rottige muggen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 04:42

Ik ben opp Curacao een paar jaar geleden helemaal lek gestoken (heel erg, hele benen opgezwollen etc), maar daarna nooit meer last gehad, ook niet in andere landen... Zelfs nu op Bali hoef ik me niet in te smeren.

Misschien houden ze op wanneer ze je leeg gestoken hebben ofzo...

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 07:40

Pff en wanneer is dat? :') ben bang dat het straks met de regen erbij alleen maar erger wordt!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:46

Ai dat lijkt me geen leuke gedachte met de malariamug op de loer en dengue.. Maar heel eerlijk zou ik niet weten wat je nog meer kunt doen := Misschien onder je bedekte kleren ook nog goed met DEET. Doe je er vaak genoeg nieuwe DEET op?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:06

Wij hebben iets besteld uit duitsland met biologisch gif. Werkt heeeeeel erg goed maar kost wel wat. Word voornamelijk in de horeca gebruikt. Wij wonen aan het water dus veel muggen en andere vliegen etc. Die spray doet om de zoveel tijd automatisch sproeien en alles is dood! Veilig voor dieren en babies behalve reptielen en vissen.

Insect control heet het google er maar eens op.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 11-10-12 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:09

het is vooral zaak om je bloed minder aantrekkelijk te maken.
Helaas zijn toeristen vaak de sjaak, dikker bloed doordat we minder hitte gewend zijn, is mij ooit verteld.

Ik begin 2 tot 3 weken voor elke reis knofloopcapsules te nemen. Voor jou 'n beetje laat, maar een tip voor de volgende keer.

Vaak helpt 'ons' spul ook voor geen meter voor 'hun' muggen :)
Camamelis zalf is denk ik lastig aankomen daar?

success...!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 11:00

Marije; ook onder mn kleren smeer/spuit ik deet... En doe het zo'n 3x per dag, terwijl op het flesje staat dat het een werking zou hebben van 8 uur :P

Fjordjes, bedankt voor je reactie, maar denk niet dat het heel veel nut heeft hier, gezien het alleen om mij gaat :') de mensen hier hebben er amper last van!

Vanlotje, goede tip voor een volgende keer! :) die zalf ken ik niet, eens even op google kijken! Misschien dat ik het wel kan vinden, gezien ik in het meest geciviliceerde deel zit van india, dus redelijk westers nog!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:48

Haal muggenspul lokaal daar :j werkt het beste. Heb ik hier in Noorwegen ook gedaan.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:13

...'t heet ook helemaal geen Camamelis... -O-
ik word oud, geen idee meer hoe het dan wel heet

beste is inderdaad lokaal spul te kopen tegen de lokale beest'n.
Success!