Ik word zo ontzettend verschrikkelijk gek van de hoeveelheid muggen+bijbehorende bulten!
Even voor de duidelijkheid, ik zit op het moment in India, tot eind november. Het regenseizoen gaat beginnen dus de muggen worden alleen maar erger, en ik steeds gestoorder. In Nederland word ik nooit, maar dan ook echt nooit gestoken en hier ben ik dus echt de dupe van die krengen.
Wat ik er al tegen doe;
- slaap onder een klamboe, 's nachts heb ik er dan niet echt last van, ik zorg ook dat mn kamer zo veel mogelijk mug-vrij blijft.
- spuit/smeer een aantal keer per dag deet, 40%. mn hele kleding spuit ik dan onder en mn onbedekte lichaamsdelen spuit ik en smeer ik dan uit.
- ik draag bedekte kleding, dus lange broek en geen korte mouwen, mede voor de cultuur hier.
- draag bijna de hele dag door (geimpregneerde) sokken. Niet echt lekker als het 33 graden buiten is, maarja...
Maar die krengen krijgen het gewoon voor elkaar me nog steeds te steken! Vooral mn benen en voeten zijn de slachtoffers, die zien er niet uit van de hoeveelheid wondjes door de muggenbulten
ze prikken dus door mn kleding+deet heen, soms ook door 2 lagen kleding!Zeker met de schemering is het drama, maar ik zorg dat ik dan zoveel mogelijk binnen ben, maar baat heeft het niet...
Malariapillen oid slik ik niet. Ik zit net buiten het malariagebied, ook al zijn er wel besmette muggen hier. Sowieso voor 3 maanden die pillen slikken was geen optie. Helaas liggen er ook andere ziektes op de loer (oa. Dengue) dus ik wil de bulten zoveel mogelijk beperken, maar hoe???
Ik hoop écht dat jullie nog wat tips hebben want ik word een beetje helemaal gestoord van de jeuk en pijn ondertussen. (tegen de jeuk smeer ik overigens Nestocyl wat wel helpt)
Alvast bedankt!
ben bang dat het straks met de regen erbij alleen maar erger wordt!
Misschien onder je bedekte kleren ook nog goed met DEET. Doe je er vaak genoeg nieuwe DEET op?

werkt het beste. Heb ik hier in Noorwegen ook gedaan.