Altijd verkouden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Altijd verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 13:57

Hoi,

al jaren ben ik continu verkouden...
Er zit altijd minstens 1 neusgat potdicht,
ik verbruik 2 dozen zakdoeken per week.

Hierdoor slaap ik continu met mijn mond open en dat is 's ochtends ook geen pretje :+

Medicijnen werken nooit heel lang (nog geen 2u) en ik ben een beetje ten einde raad.
Ik heb zelden smaak van mijn eten, ik stoor mijn collega's met mijn gesnotter hele dagen door en het is gewoon voor niemand fijn meer :n

Mijn HA houdt vol dat het een gewone verkoudheid/allergie is,
maar de medicatie hiervoor lost het probleem niet op?

Nog iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of iemand met een superwondermiddel?

Ik zou beter aandelen kopen van Kleenex :')

RubyRed

Re: Altijd verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:01

Ik zou bij de HA een doorverwijzing vragen voor de KNO-arts. Succes!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:21

Heb je je amandelen nog?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:23

Heb je je ooit op allergieën laten testen? Als je allergisch bent, en weet waarvoor, kan je maatregelen nemen, dat kan al heel veel schelen. Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor stof, en sinds ik zelf niet meer stofzuig maar het door iemand anders laat doen, zijn mijn klachten al veel minder.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:29

@zonnebloem18: die heb ik idd nog.

@Traiectum: ik heb mij inderdaad laten testen en ik ben allergisch voor redelijk veel zaken.
Ik ben bijvoorbeeld allergisch aan paarden, hooi en stro maar daar reageert ik niet meer of minder op.

Ik heb het heel de dag door, zelfs als ik een week op vakantie ga zonder paarden heb ik het zitten...
Ben ook allergisch aan huisstofmijt maar alles wordt hier grondig gestofzuigd/gedweild (niet door mezelf),
geen gordijnen, tapijten of andere stoffige zaken, maar wél het snot :+

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:33

Dan kan ik je de hand schudden :') die allergieën heb ik ook. Ik gebruik Nasonex, dat houdt bij mij de klachten nog enigszins onder controle. Maar 's ochtends als ik wakker wordt zit ik standaard dicht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:36

eet je veel zuivel?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:37

Ik denk dat een doorverwijzing naar de kno arts het beste is voor dit probleem.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:38

rook je?....

En ik heb ook erg last van allergieen.. zoals stof, schimmels die in stallen zweven.. (erg handig)
ook bepaalde pollen en boomsoorten.

ik gebruik ook allergiepillen en merk echt het verschil.. en nu ik niet meer rook, is mijn neus ook niet meer steeds verkouden :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:41

Ik zou ook een doorverwijzing vragen naar de KNO-arts.

Ik ben ook altijd verkouden en heb 3 to 4 keer in het jaar bij en voorholte ontsteking.
Deze keer deden mijn kaakholten ook mee en heb ik aan beide kanten een middenoorontsteking die bijna zeker op het evenwichtsorgaan is gaan zitten :n
Mijn HA was mij dan ook helemaal zat en stuurt me nu door (eindelijk, heb er lang voor moeten zeuren, stom eigenlijk)

Heb jij het ookaltijd aan dezelfde kant? Bij mij is het vermoeden dat mijn buizen van Eustachiüs (??) ook niet goed functioneren en ik daarom zoveel pijn in mijn oren heb als ik verkouden ben (altijd dus :n )

Maar goed ik had dit als kind ook al :j Heb altijd al moeilijke oren gehad (mijn trommelvlies ziet er ook niet standaard uit) en altijd al last van voor- en bijholtes.

Ik heb nog nooit een allergietest gehad, maar daar komt toch huisstofmijt uit dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden door vaker te stofzuigen en gewoon het huis netjes en opgeruimd te hebben, geen tapijt maar gladde vloeren e.d.
Vroeger had ik als kind astma, hier ben ik eigenlijk wel over heen gegroeit, maar de gevoeligheid voor stof e.d. blijft toch, dus daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee tehouden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:41

Loody schreef:
rook je?....

Die vraag wilde ik ook stellen :j
Sinds ik ben gestopt met roken (8 jr geleden :P) ben ik echt opvallen minder vaak en minder heftig verkouden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:33

@Traiectum: Nasonex heb ik ook al geprobeerd, maar helaas :n
@Lielle: elke dag om 7h een glas melk, om 10h een potje magere fruityoghurt en 1 plakje kaas per dag.
@Loody: ik rook niet en heb nooit gerookt.
@SAKKIA: astma heb ik ook, als kind van 8 heb ik dit gekregen en loop er nu nog mee rond. Ik heb nu een puffer die ik maar om de week ofzo nodig heb :j

Bij mij wisselt het van kant, maar ik krijg er telkens zoooo hoofdpijn van...
De laatste 2 weken heb ik elke dag hoofdpijn :\

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:41

Ik heb dit ook, elke dag verkouden opstaan en 's avonds gaat het dan wel weer...
Bloedtest gedaan en ik bleek allergisch voor een bepaald soort stof, nouja goed daar ga je dan maar weer mee naar huis.
Neusspray gekregen (op advies van HA, krijg je volgens mij niet zomaar mee) en die moet ik ong 3 maanden proberen en dan even stoppen.
Als het dan over is, 'schijnt' de allergie over te zijn maar dat moet ik nog maar zien. :Y)

Als je wilt, kan ik de naam van die spray wel even opzoeken?
Dan kan je aan je HA vragen of die ook voor jou geschikt is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 07:50

@Paris_: ja graag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:01

Ik ook hoofdpijn hoor, maar dat komt gewoon door de holteontstekingen. Maar ik ben nog nooit zo duizelig geweest :n Komt dus door het vocht en waarschijnlijk ontsteking in mijn binnenoor :+
Zolang ik maar eenbeetje rustig loop en blijf zitten gaat het goed, maar zodra ik bijvoorbeeld de vaatwasser ga inruimen (lees veel bukken en weer overeind) word ik duizelig en misselijk :n
Gelukkig nu toch AB gekregen van de HA dus en het wordt langzaam idd ook beter. vandaag alleen met opstaan nog last gehad (je voelt het snot gewoon een wegzoeken door je hoofd heen, nadat je lang op 1 kant hebt gelegen :r )

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:10

oeh wat vervelend zeg!
ik heb ook een aantal jaar gehad dat ik continu verkoude was, veel hoeste en vooral veel slijm.
Ik heb nu een aantal jaar een inhalator Seretide, en die gebruikte ik afentoe alleen als ik echt beroert was, want ik vond het niet zo helpen.
Maar toen hoorde ik een paar maanden terug van iemand die je die gewoon standaart 2x per dag moet gaan gebruiken ook als je niet verkouden ben. Dus ben ik maar heel netjes 2x per dag mijn inhalator gaan gebruiken en het gaat nu echt stukken beter. ben niet meer extreem verkouden geweest en slaap ook beter.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:25

ik heb het ook , erg vervelend .. ik denk dat ik nu zown 2 jaar verkouden ben .. meerdere keren bij dokter geweest .geeft me dan 1 of ander goedje die niet helpt .en houd het altijd op een `virusje`. ik gebruik 2 x daags neusdruppels ( i know niet goed om zo lang te gebruiken ) want anders kan ik niet normaal door mijn neus ademen . ik heb ook vaak last van hoofdpijn en zere oren .
lastig he als je zelf weet dat het niet helemaal klopt , maar de dokter je altijd maar weer naar huis stuurd dat het vanzelf wel overgaat 8)7

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:29

Zelfde probleem gehad, bleek nogal allergisch. Gelukkig kon ik de bron wegnemen en is het enorm opgeknapt daarna, ik kon weer ademen door mijn neus :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:22

Gebruik je neusspray (otrivin of huismerk?)
Google dan eens op otrivinisme

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 06:47

Ik heb Nasonex gehad, iets met Duo, iets met Atri en nog vanalles...
Allemaal neussprays...

Ik ben aan heel veel allergisch, zodanig veel dat ik niet alles kan wegnemen :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:49

Door bepaalde neussprays kan je ook standaard verkouden blijven. Dit zijn vaak de husmerk neussprays van de drogist of otrivin.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 06:51

Ik gebruik alleen medicatie door mijn HA voorgeschreven,
de rest durf ik me niet aan wagen :D

Heb ooit rhinathiol gebruikt, heeft 1 flesje geholpen en toen was ik 'immuun' voor dat spul.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:51

mij hadden ze ook doorverwezen naar de NKO arts, die hebben mij neus poliepen eruit gehaald,
wat bij mij wel iets heeft gehoplen , maar niet alles weg heeft gehaald.

ik heb lang met zoutspoeling door mijn neus moeten spoelen, mss iets voor jouw?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:52

Otrivin moet je ook niet te lang gebruiken, maar mijn HA schreef het me wel voor de afgelopen keer.
Naast de Nasonex mocht ik Otrivin voor een week gebruiken. Dit omdat ik zo vol en zo benauwd was dat Nasonex niet direct verlichting kon geven. Nasonex werkt namelijk pas optimaal na een week of 2 door de ontstekingsremmers die er in zitten ;)
Maar goed ik mocht het dus maar een week gebruiken en daarna alleen de nasonex.
Ik moet vanmiddag voor mijn bloeddruk daar even heen en dan vraag ik direct even of ze nog een korte blik in mijn oren wil werpen :+ Kan ze zien of er na een week en 4 dagen AB al wat verbetering in zit.
Ik merk het niet namelijk :n Het enige wat ik merk is dat ik minder duizelig ben, wat natuurlijk al heel fijn is :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:18

Lielle schreef:
eet je veel zuivel?

Dat wou ik ook al vragen. Ik heb dat drastisch verminderd en dat heeft wel veel effect.