Herstel na operatie Carpaal Tunnel syndroom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Herstel na operatie Carpaal Tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 10:27

Er zijn wel topics te vinden over carpaal tunnel syndroom maar ik kan weinig vinden over het herstel na een operatie hieraan.
Ik ben 7 september geopereerd aan mijn rechterhand(ik ben ook rechts), ik had zeer ernstige klachten, kon mijn werk als dialyseverpleegkundige eigenlijk niet meer doen.
De operatie zelf viel erg mee en de klachten van tintelingen en dood gevoel waren gelijk weg. Na 11 dagen gingen de hechtingen eruit en daarna ging het even heel voorspoedig, ik kon al snel steeds meer met mijn hand. De laatste week is het echter niks meer verbeterd. ik heb nu ongeveer 50% kracht in mijn hand, mijn ringvinger en pink bewegen/kracht mee zetten is pijnlijk in de zijkant van mijn hand. Ik heb nog pijn in mijn pols en in de loop van de dag wordt dat dus erger en na even rust houden verbeterd dat ook niet. S'ochtends als ik net uit bed ben gaat het het beste, mijn hand is dan wel stijf maar niet pijnlijk.
Morgen is de operatie 5 weken geleden. Sinds vorige week werk ik ongeveer 3x 6 uur, ik doe wat administratieve dingen en mag stoppen als het niet meer gaat. Dit ging redelijk alleen krijg ik nu steeds meer last van mijn linkerpols door het gebruik van de muis met links. Verder heb ik ook carpaal tunnelsyndroom in mijn linkerpols, dit is geconstateerd toen de EMG werd gemaakt van beide handen, ik heb nog weinig klachten links maar de chirurg wil links toch ook op kort termijn opereren om te voorkomen dat die klachten daar net zo erg worden als bij rechts.
Vanochtend heb ik geprobeerd wat patientenwerkzaamheden te doen, geen succes want ik kan nog geen infuuszak aansluiten.

Voor de mensen die deze operatie ook gehad hebben: Hoe lang duurde eht bij jullie dat je weer kon werken? Ik word er behoorlijk moedeloos van ondertussen maar moet misschien wat meer geduld hebben :o . Volgende week heb ik een controleafspraak bij de arts.

Solaria_Liz

Re: Herstel na operatie Carpaal Tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:36

Ik was eigenlijk bij beide polsen een week later weer aan het werk.. ( en ik werkte toen 36 uur op een stoeterij/ africhtstal, dus moet longeren, stallen mesten en dergelijke). Ik had toen een soort kous om mijn pols op maat geknipt.

Je moet jezelf wel de tijd geven om te herstellen.Bij iedereen is het anders wanneer iemand weer aan het werkt gaat. Dit moet je zelf even aanvoelen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 01:42

Wellicht is het handig om met een (bedrijfs)fysiotherapeut te overleggen over je herstel. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 01:45

In dit geval zou ik inderdaad met een fysio gaan overleggen, en misschien meer/langer rust houden om het een kans te geven? Want je zegt dat het 's ochtends (dus na langdurige rust) beter gaat, misschien toch iets te snel begonnen met belasting?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:30

Ik moet volgende week donderdag op controle bij de plastisch chirurg dus dat wacht ik maar even af. Fysiotherapie mocht absoluut niet dan wordt het tunneltje wat weer opnieuw moet sluiten teveel belast. Ik mocht alleen oefenen in warm water. Gisterenavond had ik veel pijn, vandaag eigenlijk weer vrijwel niet(ben vrij). Ik denk idd weer te vroeg begonnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:33

Ik heb deze operatie in het vooruitzicht..... :P
Kan me voorstellen dat je het lang vind duren! Maar ik ben ook bang dat je te snel dingen bent gaan doen. Zou wel echt nog even met de andere kant wachten totdat je deze weer volledig kunt gebruiken!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:38

Mijn moeder heeft deze operatie gehad. De doktor waarschuwde voor litekenweefsel wat kan ontstaan en (dus) het terugkomen van dezelfde klachten. Vervelend dat je weet dat die operatie aan de andere hand er ook aan zit te komen. Volgens mij is het een moeilijke plek om rust te gunnen, succes ermee!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:43

Dat is zeker moeilijk, vooral omdat het rechts is, de eerste 2 weken liet ik het wel uit mijn hoofd om bijv met rechts een deurkruk vast te pakken, nu doe ik dat soms zonder na te denken. Bij de ander hand zal dat wel schelen denk ik.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 20:59

Ik heb dit topic ruim een half jaar geleden geopend.
Helaas gaat het nog steeds niet zoals het moet met mijn hand. In december ben ik weer volledig ziekgemeld, ik had enorm veel pijn waartegen geen pijnstillers hielpen, steken die zo erg waren dat ik rondjes liep in huis.
Terug naar de plastisch chirurg en er is opnieuw een EMG gemaakt. Hieruit bleek dat de operatie wel succesvol was geweest. Maar ja, ik had pijn.. Ondertussen had ik ook een forse tenniselleboog en was mijn linkerarm zwaar overbelast.
Uiteindelijk ben ik eind februaribij de revalidatiearts terecht gekomen en ben daar in een traject terecht gekomen van fysiotherapie en ergotherapie.
Sinds 2 weken werk ik 50% inzetbaar(ik heb vanaf begin december arbeidstherapie gedaan, wilde wel graag bij het werk betrokken blijven). Dit leverde gelijk alweer veel pijn op, ik ben dialyseverpleegkundige en moet veel handelingen doen op mijn werk. Op dit moment stabiliseert de pijn weer wat gelukkig.
Al met al een heel vervelend gebeuren zo....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:20

Wat balen zeg!!!
Ben je al eens bij een osteopaat geweest?? Mijn collega had ook zoiets als jou en is daar toen echt ontzettend mee geholpen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:25

Mijn linkerhand is 6 jaar geleden gedaan gedaan rechts moet eigenlijk nog maar doe ik niet...wat is me dat tegengevallen zeg...en als ik heel eerlijk ben merk maar iets verschil met voor de operatie maar ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn klachten een stuk minder waren dan van ts , nu alleen s'nacht vaak last van een slapende arm maar dat is met een andere houding aannemen snel opgelost.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 21:31

Osteopaat zou ik idd eens kunnen proberen maar ik zit nu al in een intensief revalidatietraject en ben bang dat als ik er nu ook nog een 3e behandelaar bij haal ik door de bomen het bos niet meer zie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:44

Je kunt het in het ieder geval in je gedachten houden. Mocht dit geen resultaat bieden, kun je altijd eens kijken voor een afspraak.
Hoop voor je dat het heel gauw beter gaat!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:18

ik ben 1 maart 2011 geopereerd aan mijn rechter hand en dat is mij ontzettend tegen gevallen.
ik was toen 20 jaar. komt zelden voor op die leeftijd en ik bleek de ergte vorm te hebben die er is.
het is nu meer dan 2 jaar geleden en ik heb er soms nog last van.

ik ben 15 september 2011 aan mn linker hand geopereerd, en daar heb ik ook nog steeds last van.
maargoed gaat vanzelf wel een keer over denk ik dan maar.

wat je zeker niet moet doen is je hand stil houden. gewoon bewegen. ookal doet het zeer.
als je, je hand niet beweegt, dan word het stijf en word het alleen maar erger van.

probeer is in warm water je hand te bewegen zoals knijp oefeningen.