Ik ben 7 september geopereerd aan mijn rechterhand(ik ben ook rechts), ik had zeer ernstige klachten, kon mijn werk als dialyseverpleegkundige eigenlijk niet meer doen.
De operatie zelf viel erg mee en de klachten van tintelingen en dood gevoel waren gelijk weg. Na 11 dagen gingen de hechtingen eruit en daarna ging het even heel voorspoedig, ik kon al snel steeds meer met mijn hand. De laatste week is het echter niks meer verbeterd. ik heb nu ongeveer 50% kracht in mijn hand, mijn ringvinger en pink bewegen/kracht mee zetten is pijnlijk in de zijkant van mijn hand. Ik heb nog pijn in mijn pols en in de loop van de dag wordt dat dus erger en na even rust houden verbeterd dat ook niet. S'ochtends als ik net uit bed ben gaat het het beste, mijn hand is dan wel stijf maar niet pijnlijk.
Morgen is de operatie 5 weken geleden. Sinds vorige week werk ik ongeveer 3x 6 uur, ik doe wat administratieve dingen en mag stoppen als het niet meer gaat. Dit ging redelijk alleen krijg ik nu steeds meer last van mijn linkerpols door het gebruik van de muis met links. Verder heb ik ook carpaal tunnelsyndroom in mijn linkerpols, dit is geconstateerd toen de EMG werd gemaakt van beide handen, ik heb nog weinig klachten links maar de chirurg wil links toch ook op kort termijn opereren om te voorkomen dat die klachten daar net zo erg worden als bij rechts.
Vanochtend heb ik geprobeerd wat patientenwerkzaamheden te doen, geen succes want ik kan nog geen infuuszak aansluiten.
Voor de mensen die deze operatie ook gehad hebben: Hoe lang duurde eht bij jullie dat je weer kon werken? Ik word er behoorlijk moedeloos van ondertussen maar moet misschien wat meer geduld hebben
. Volgende week heb ik een controleafspraak bij de arts.