Benen verzuren, ik word gek, wat te doen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Benen verzuren, ik word gek, wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:15

Ik ga momenteel helemaal kapot van de pijn. Mn linkerbeen verzuurt compleet, ik kan bijna niet lopen.
Ik lig al met mn benen omhoog en ik ben morgen mn ha. Maar wat kan ik nu doen zodat het minder wordt? Ik heb oxazepam in huis, is dat wat?

Help, het doet zoveel pijn! |(

Edit: Ik heb het wel vrij vaak maar dan in mindere mate.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:16

Beweeg je wel voldoende? :) want ik zou proberen nu voorzichtig te wandelen.
Of iemand even je benen laten masseren? Een bad nemen?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Re: Benen verzuren, ik word gek, wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:17

Oxazepam is toch rustgevend?
Kun je niet beter pijnstillers nemen dan?
Of proberen rustig iets te lopen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:18

Voor nu heb ik even geen oplossing. Spierverslapper zou kunnen helpen. Oxazepam heb ik geen ervaring mee. Naproxen wil nog wel eens helpen.
En probeer te bewegen als dat gaat. Daar wil het nog wel eens van wegtrekken.

Vraag bij je huisarts een verwijzing naar een fysio. Is de verzuring een kramp in je spieren? Of juist door vollopen met vocht?

Balen zeg :(:)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:18

Iig sterkte :(:)
Ik weet er niets van, maar is het juist niet betr om met je benen naar beneden te staan/zitten xodat het bloed door je benen kn stromen?
Maar ik heb hier geen verstand van hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:19

Ik bedoel diclofenac _O-

Lopen word het alleen maar erger van heb ik het idee. T is echt een kramp gevoel. Ik heb ook artrose in mn onderrug, zou het daardoor kunnen komen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:20

Fiets bewegingen maken in de lucht dan? Rustig in beweging blijven is voor je benen beter; bloed moet goed blijven stromen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:21

Als het kramp is moet je juist bewegen. Dat is eerst echt hel maar wordt daarna beter.

Het zou inderdaad samen kunnen hangen met je artrose al hoeft dat natuurlijk niet. Voor nu een goede dosis pijnstilling in nemen en proberen te bewegen op geleiden van de pijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:23

Misschien zit er een zenuw bekneld vanuit je rug dan. Diclofenac is alleen pijnstillend volgens mij. Ja, dat zou kunnen helpen. Maar als het spierkramp is, zou ik eerder voor Naproxen kiezen (Aleve zit dat bijvoorbeeld in), dat werkt spierverslappend.

Bewegen is dan wel beter inderdaad. Kun je erop staan? Voeten plat op de grond en langzaam door je knieën zakken. Dat is gruwelijk pijnlijk. Maar haalt wel de kramp eruit. Tussendoor even recht staan en dan steeds een stukje verder. Wel echt langzaam en weer rechtop gaan staan als de pijn te heftig wordt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:23

ibroprufen al gehad neem ik aan?
diclofenac werkt bij mij bij alles haha.. duzs

en innd proberen bewegen?

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:28

Paracetamol werkt bij verzuring goed voor mij, bij spierpijn werkt iboprufen beter.
Sterkte!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:31

Ik heb het vaak na lange dagen vol stress, als iemand heel stevig mijn been masseert dan zakt de pijn stilaan. Hangt er natuurlijk beetje af wat er net aan de hand is.
Zenuw gekneld voelt heel anders dan verzuring natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:32

Ik moet wel zeggen dat ik in een zwaar therapeutisch traject zit, dus het zal spanning zijn. Mja de reden weet ik wel, maar hoe op te lossen...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:37

In dat geval zou ik toch even de huisartsenpost bellen voor advies. Je hoeft er nu natuurlijk niet heen maar wie wet kunnen ze je even telefonisch wat oefeningen meegeven of advies over pijnstilling zodat je de nacht door kunt komen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:38

Voel je je verder wel goed? Ik heb het ook maar komt bij mij van zware verkoudheid/griepje. Heb niet alleen pijn maar ook continue kleine spiertrekkingen, ook van buitenaf zichtbaar, als een soort golfjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:39

mysa schreef:
Voel je je verder wel goed? Ik heb het ook maar komt bij mij van zware verkoudheid/griepje. Heb niet alleen pijn maar ook continue kleine spiertrekkingen, ook van buitenaf zichtbaar, als een soort golfjes.

Ik ben net wat ziek geweest.
Nu met een paracetamol en diclofenac wordt het leefbaar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:40

In een warm bad? Noem maar wat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:40

saskiakefie schreef:
In een warm bad? Noem maar wat :P

Helaas geen bad hier... :P Vriendje gaat zo rustig masseren.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:43

Lastig zoiets. Ik zat te denken aan: massage, warm bad of misschien wisselbaden (douchen), voorzichtig bewegen. Verder zou ik het zo ook niet weten.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:51

ik heb dit dagelijks in beide benen. helaas heb ik nog geen middeltjes en pilletjes gevonden die hier tegen werken. wat bij mij ( voor max 20 min) werkt is met gebogen benen gaan liggen. eerst ga ik op mijn linker zij liggen. zodra dat te veel pijn gaat doen draai ik naar mijn rechter zij, zodra dat weer te veel zeer gaat doen weer terug naar mijn linker zij. en ga zo maar even door. uiteindelijk val ik dan wel in slaap. het nadeel is dat ik dan 's morgens wakker word en het hele gevoel in de benen kwijt ben. na 15 min komt het wel weer terug.
ik hoop voor je dat je er snel weer van af bent! ik heb het al jaren, artsen kunnen er niet achter komen waar het weg komt en wat ze er aan kunnen doen in mijn geval. ik hoop dat het bij jou beter is!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:55

misschien dat dit uit je rug komt, maar veel kramp kan ook duiden op een te kort aan magnesium.
Pillen kan je overigens gewoon bij de drogist halen volgens mij, veel sporters gebruiken het ook, helpt bij het afvoeren van afvalstoffen oid. Kramp schijnt te verdwijnen! (Gebruik het ook bij paard wat ik rij, die wordt er heel ontspannen van ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:56

Thanks dat ga ik eens in huis halen, want k heb het dus wel vaker.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:59

volgens mij moet je het wel dagelijks nemen dan, maar dat staat vast wel op het potje ;)
succes!

vuurneon

En magnesium is ook goed voor de stoelgang :) dus dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel :o

Anoniem

vuurneon schreef:
En magnesium is ook goed voor de stoelgang :)

Laat ik daar nu ook wat stubbelingen mee hebben :')