Ganglion altijd zo pijnlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Ganglion altijd zo pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 11:58

Ik had al ruim een week of 4 pijn in mijn voet, ter hoogte van de bal van de voet. Kom net van de huisarts terug en die zegt dat het een ganglion is, er is trouwens niks te zien, alleen erg pijnlijk als je erop duwt of als ik veel gestaan/gelopen heb. Kan ook niet op mijn tenen staan. Is het normaal dat het zo pijnlijk is? Ben het vergeten te vragen :P Moest vanzelf overgaan, ik hoop zo snel mogelijk want het zit in de weg!

Mars

Re: Ganglion altijd zo pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:01

Ik heb er ooit een op mijn pols gehad en die was totaal niet pijnlijk. Maar bij je voet zitten er natuurlijk veel kleine botjes/spieren etc op elkaar dus ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk veel zeer kan doen als de ganglion daar tegen aan drukt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:02

nog nooit van gehoord, beterschap!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:07

Ik heb dit ook regelmatig op mijn pols/hand en ja.. als er erg veel vocht in zit doet dit zeker pijn!
Heb hem 2x leeg laten halen en in laten spuiten met cortisonen, en dat werkt wel een tijdje.
Maar helaas blijft hij bij mij terug komen.. en als ik dat zie, doe ik gelijk weer héél rustig aan.

Ik heb ermee leren leven.. :o

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:11

Heb ze regelmatig op mijn pols en doet ontzetten pijn en beperkt ook in de beweging (bij mij dan).
Als het te gek word ga ik naar de HA en die prikt hem dan lek en haalt er wat vloeisstof uit. (soort honingachtig spul). Die dag zelf daoet het dan nog pijn en daarna gaat het weer een paar weken goed. Die prik is ook geen pretje trouwens, HA is elke keer weer verbasd dat ik geen kik geef :D.
Ben er al eens aan geopereerd, maar die ondingen blijven terug komen, ook hebben ze hem een keer volgespoten met cortico steroieden, zodat het verkleefde van binnen, maar ze blijven hardnekkig terugkomen. Zal ermee moeten (leren) leven
Zeg het maar als je nog meer wil weten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:15

Ik heb er een jaar 1 gehad maar die heb ik nooit gevoeld.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:18

Bij mij hebben ze hem bij de pols gewoon weggehaald

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:05

Ik heb met regelmaat een ganglion op mijn linkerhand. Bij vlagen heel pijnlijk! Meestal vlák nadat hij echt heel pijnlijk is en ook aanzienlijk groter, 'knapt' de ganglion en binnen een dag is hij dan weer tijdelijk weg. De huisarts wil er liever niets aan doen vanwege de grote kans dat het weer terugkomt.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:18

Ganglion, is dit hetzelfde als een cyste?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:31

Ik had er vroeger ook geregeld 1 op m'n pols, die deed behoorlijk zeer omdat hij fijn tegen een zenuw aan duwde :Y) Tweemaal leeg laten zuigen en ingespoten met cortison, gewoon daarna braaf terug gekomen. Bij de laatste had ik er minder last van, 'n keer goed ergens tegen aan gestoten en nooit meer terug gezien :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 12:33

In mijn voet kan ik het helaas niet zien zitten, is dat ook altijd een kenmerk dat je het ziet? Bij mij is niks te zien :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:41

Bij mij zag je hem alleen als ik m'n pols helemaal door boog, dus denk niet dat je het altijd hoeft te zien.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:43

Hier ook iemand met een meerdere ganglions (is dat een woord?). Jarenlang last van gehad in mijn linkerpols. Eerste HA wist nooit wat het was en werd ik weggestuurd met dat zijn groeipijnen. 8 jaar later bij mijn nieuwe HA, die wist direct wat het was. In eerste instantie geprobeerd om ze kapot te drukken, zonder succes. Daarna met regelmaat leeg laten zuigen met een spuit. Steeds sneller kwam het vocht terug en uiteindelijk is hij operatief verwijderd. Toen bleek dat hij tussen de spieren en mijn pezen zat waardoor het extra pijnlijk was en ik ook veel uitstraling had in mijn vingers.

Nu heb ik er nog eentje in mijn rechterplos, deze halen ze vooralsnog niet weg omdat hij groot is en ook tussen de spieren en pezen ligt aan de bovenkant van mijn hand/pols. Risico dat ze wat raken wat niet moet is te groot, tevens zou het ook een groot litteken worden.

Met vlagen heb ik last van tintelingen in mijn vingers vanwege het 'klemmen'. Daarnaast kan ik weinig kracht zetten in mijn handen.