met 3 kleine hechtingen wel paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

met 3 kleine hechtingen wel paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:27

Hallo bokkers,

Ik heb zo'n uur geleden mijn moedervlek weg laten halen boven mijn schouder richting mijn hals.. er zitten 3 kleine hechtingen in.
En ik wil heel graag gaan paardrijden vnv, zou dat gewoon kunnen? iemand ervaringen mee?

Grapjasjes12

Re: met 3 kleine hechtingen wel paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:34

Ja hoor, ik zou het wel even bedekken met een steriel gaasje :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:35

Als jij denk daar geen last van te hebben met rijden, waarom niet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:38

Als het niet trekt moet dat denk ik wel kunnen. Houdt er wel rekening mee dat het nu waarschijnlijk nog verdoofd is en het lijkt alsof je er alles mee kan. Kijk voordat je gaat rijden even hoe pijnlijk het is als je je armen beweegt als bijvoorbeeld je paard je plotseling naar voren trekt. Als er dan geen druk op de wond komt te staan lijkt het mij geen probleem, anders kan je het beter even uitstellen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:46

jaa ik heb het al ooit eerder gedaan, op mijn rug. Dat was echt een rotplek en deed toen de verdoving uitgewerkt was echt zeer. Toen heb ik ook niet gereden omdat het een pijnlijke plek was. Dan kijk ik vanavond wel even inderdaad..
en nog een vraagje, ik loop stage in de zorg en ik weet niet of het verstandig is om wel te gaan werken of juist niet. Aangezien ik redelijk vaak moet tillen, bukken , etc..
Maar het lijkt mij zo 'dom' om niet te komen stage lopen vanwege 3 hechtinkjes :P maar ja ze kunnen wel open springen en dan ben ik verder van huis..

Wat zouden jullie doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:48

Er zijn 101 dingen die je wel kan doen: afwasjes bijvoorbeeld. Dus ik zou het echt onzin vinden als je niet naar je stage gaat; wel kun je, indien echt nodig, aangepaste activiteiten doen ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:48

Wel naar je stage gaan. En uitleggen waarom je bepaalde dingen niet kan doen. Hebben ze vast begrip voor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:49

je wil wel paardrijden maar niet naar stage.
ik zou niet gaan paardrijden maar eerst de wond goed dicht laten helen, zou zonde zijn kan lelijk litteken worden. en stage overleg met je begeleider want je kan ook iets anders doen praatjes en spelletjes met de mensen etc.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:51

ik wil wel gaan stage lopen, alleen vroeg me af wat jullie zouden doen ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:55

Ik zou het vragen, ze werken in de zorg, dus ze zullen weten wat je wel en niet kan doen :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:03

in de zorg heb je enorm verschillende takken.
ik zou niet gaan rijden in ieder geval 1 verkeerrde beweging en het kan onstoken raken of open gaan ..

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:07

Als het dicht is kan je gewoon rijden (als het niet op een rot plek zit). Heb nu ook hechtingen bij me sleutelbeen, doe daar vanavond gewoon een gaasje op en huppakee :+ En je kan gewoon naar stage.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:08

Mijn man ging werken met hechtinkjes in zijn arm, hij had een bult laten verwijderen en onderzoeken op kwaadaardigheid en volgens de huisarts kon dat (die mensen denken soms dat iedereen een kantoorbaantje heeft) maar die hechtingen sprongen dus "mooi" los... Dat werd dus een lelijk litteken want ze hechten zoiets niet nog eens.

Het ligt er dus wel aan op welke (beweeglijke) plek het zit...

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 11:13

@ Angelspirit, ja bij mij zit het ook vlakbij mijn sleutelbeen..

Maar aangezien ik er zelf nooit op let of dat een beweeglijke plek is vraag ik het me nu pas af haha, gelukkig heb ik een braaf paard dat niet zomaar gek gaat doen of me naar voren trekt.. ik kijk vanavond wel even. En anders een keer poetsbeurt met 1 hand, vind ie vast niet erg ;)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:29

Michh16 schreef:
@ Angelspirit, ja bij mij zit het ook vlakbij mijn sleutelbeen..

Maar aangezien ik er zelf nooit op let of dat een beweeglijke plek is vraag ik het me nu pas af haha, gelukkig heb ik een braaf paard dat niet zomaar gek gaat doen of me naar voren trekt.. ik kijk vanavond wel even. En anders een keer poetsbeurt met 1 hand, vind ie vast niet erg ;)

Probeer zelf uit of het een beweegelijke plek is? Beweeg je arm op en neer, rondjes draaien, dan merk je vanzelf of je er last van ehbt. Het enige wat bij mij niet zo prettig voelt is als je arm helemaal uitstrekt omhoog en dan weer laat zakken en daarbij alleen gevoelig bij me schouder (hechtingen lopen over mijn hele linker sleutelbeen heen van punt tot punt). Dus dan weet ik dat ik me arm niet zo hoog moet doen :+ maar heb er in gewone houding geen last van en kan goed kracht zetten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:29

als je kan paardrijden kan je ook stagelopen :)

Dat was bij ons altijd de regel, als je niet ziek genoeg bent om thuis te blijven van je paard kan je vast ook gewoon naar school.
Je kan je wel afvragen of e.e.a. verstandig is natuurlijk. Misschien moet je paardrijden lekker even laten zitten en je lijf rust gunnen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:32

NIET DOEN als het paard zich één keer verstapt dan spatten al je hechtingen eruit en los waardoor je nog meer hechtingen krijgt. Niet slim, niet doen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:34

Lesklantje hier had dat ook laten doen en die mocht absoluut niet rijden. Je kan altijd vallen, en als je dan precies op die plek valt, heb je echt een probleem (althans, zo had de arts het aan haar verteld, dus ik speel even papegaai )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:35

Ik heb op mijn schouder jaren geleden een moedervlek laten weghalen.
Ik ben met hechtingen gewoon gaan turnen (intensief)
Dit heeft geen verschil gemaakt.

WSW : Dat klopt niet. Kapotte hechtingen hechten ze niet nogmaals,omdat de huid dat niet aankan.
Zeker zo'n klein plekje van een moedervlek(3 hechtinkjes) gaat vaak heel snel dicht. :)

Ik zou nog even wachten met paardrijden tot het wondje zelf dichter is. :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:01

Jolliegirl schreef:
Ik heb op mijn schouder jaren geleden een moedervlek laten weghalen.
Ik ben met hechtingen gewoon gaan turnen (intensief)
Dit heeft geen verschil gemaakt.

WSW : Dat klopt niet. Kapotte hechtingen hechten ze niet nogmaals,omdat de huid dat niet aankan.
Zeker zo'n klein plekje van een moedervlek(3 hechtinkjes) gaat vaak heel snel dicht. :)

Ik zou nog even wachten met paardrijden tot het wondje zelf dichter is. :)

Jawel hoor, hechting in mijn schouder was eruit gescheurd, zijn gewoon de zelfde dag nog nieuwe ingezet hoor :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:01

Serieus?
Dacht dat ze dit niet deden ivm beschadigen van de huid. :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:08

Jolliegirl schreef:
Serieus?
Dacht dat ze dit niet deden ivm beschadigen van de huid. :)

Ja, was verder opengescheurd daardoor. dus werden gewoon wat grotere :') Zie er nu niets meer van :D

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:25

Balen .. heb namelijk sinds 1 okt lease paard waar ik echt verliefd op ben ..
De verdoving is nu.zowat uitgewerkt, t doet niet zeer, t jeukt verschrikkelijk!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:12

Polly schreef:
als je kan paardrijden kan je ook stagelopen :)

Dat was bij ons altijd de regel, als je niet ziek genoeg bent om thuis te blijven van je paard kan je vast ook gewoon naar school.
Je kan je wel afvragen of e.e.a. verstandig is natuurlijk. Misschien moet je paardrijden lekker even laten zitten en je lijf rust gunnen.

Hier ook!

Zou wel voorzichtig doen, die draadjes zijn ook weer niet zo sterk, ze moeten niet teveel onder spanning komen te staan.