galblaas verwijdering zon pijn erna

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

galblaas verwijdering zon pijn erna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 17:41

ik ben vorige week geopereerd
mijn galblaas is verwijderd had 5 stenen
ben vandaag thuis gekomen
maar wat een napijn zeg
ze zeiden valt mee met een dag mag je naar huis maar dat is niet zo
wie heeft er ook zoveel last van gehad na de operatie ?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: galblaas verwijdering zon pijn erna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:46

Jeetje, dan heb jij echt nog lang in het ziekenhuis gelegen! Ik was inderdaad de volgende dag thuis, heb nog wel lang pijn gehad. Vooral stekend onder mijn ribben, dat heeft echt nog maanden geduurd.

Beterschap!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:51

Zo, dan heb je idd lang in het ziekenhuis gelegen. Ik heb 1 dag in het ziekenhuis gelegen. Heb alleen de eerste dag echt ontzettend pijn gehad. Daarna echt spierpijn over mijn hele romp.
Ik neem aan dat je via laparascopie bent geopereerd?
Beterschap

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:52

ik ben om acht uur geholpen en ik was om zeven uur s avond weer thuis. achteraf was mijn galblaas ook nog eens ontstoken !!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:54

Heb ook pijn erna gehad, was wel de volgende dag weer thuis.
Ben in maart geholpen en loop nu nog bij de MDL arts.

Maar ik had superpijnstillers en kwam de dag dus wel door.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:57

maar ts waarom heb jij zo lang in het ziekenhuis gelegen.?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:13

Meteen na de operatie heb ik 1x morfine gehad, daarna niet meer.
Ik bleef 4 dagen in het ziekenhuis en had er niet aan moeten denken meteen dezelfde dag al naar huis te moeten. %)
Bij mij bleef de wond bloeden, de chirurg werd erbij gehaald, die zei dat er een drukverband op moest, dat leek even te helpen, maar toen zette, toen ik thuis was, de wond weer op en moest de huisarts het oplossen... Medicinæ Doctor op mijn buik drukken _-:( "het is zo voor de bakker" zei hij, en toen dacht ik: "was die vent maar bakker, dan zat ie nu niet zo op mijn buik te drukken!" >;) Maar toen was het wel over met de bult onder de wond. :')

Beterschap! :(:)
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 08-10-12 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:15

ik gebruik zo wie zo al vaak morfine. heeft bij mij ook wel weken geduurd voor dat ik weer normaal kon zitten en bukken tillen. ik kan nu trouwens nog niet alles eten. chocola kan ik niet meer regen noten niet ijs niet. hebben jullie dat ook ?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:18

Ik kon alles weer eten, alleen het eerste jaar bij inspanning een "tintelende" lever gehad, geen idee hoe dat kan, en af en toe een rare kleur ontlasting bij vet eten.
Ben later wel eens niet lekker geweest van eisalade... was waarschijnlijk te lastig verteerbaar. En vellen van kip, daar werd ik in het begin een beetje misselijk van. Was te vet waarschijnlijk.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:18

Ja en nee, bij mij is er heel veel mis gegaan.
Oa galblaasverwijderen maar de stenen in de galwegen laten zitten.
Acute alvleesklieronsteking enz enz.

Ik kan geen tomaten, komkommer, bepaalde vleessoorten niet meer eten.

Loop nu bij de MDL-arts om mijn galwegen te gaan verleggen, heb veel last van zuur, pijn en vreemde ontlasting.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:19

oke ik kan het echt niet meer eten krijg ik heel veel buikpijn en het komt er dus binnen een half uur weer uit. is nu een jaar geleden die operatie van mij.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:21

Boheme schreef:

Loop nu bij de MDL-arts om mijn galwegen te gaan verleggen, heb veel last van zuur, pijn en vreemde ontlasting.

bij mij is er ook heel wat mis gegaan.hoorde ik dus drie weken later dat verklaarde ook waarom ik nog heel veel pijn had. alles was ontstoken had de arts niet gezegd.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:23

miss_kippie schreef:
Boheme schreef:

bij mij is er ook heel wat mis gegaan.hoorde ik dus drie weken later dat verklaarde ook waarom ik nog heel veel pijn had. alles was ontstoken had de arts niet gezegd.

Ideaal zulke artsen, met de ERCP ( galstenen verwijderen via de mond) hebben ze mijn alvleesklier geraakt. 2 weken sondevoeding, zeer kritiek gelegen.
Ja kwam wel eens voor. Sorry dat we niet goed gekeken hebben.
Ben nu bijna een jaar thuis en ben het zat, zou zo graag 1 dag zonder medicijnen of pijn willen zijn.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:25

klinkt heel pijnlijk....sterkte en beterschap....heb met je te doen....!!! :(:)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:25

Dank je wel, kan me goed voorstellen hoe TS zich voelt.. Er word zo lekker makkelijk over gedacht.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:28

Bij mij kwam de pijn veel later. Ik kon na de operatie gewoon recht lopen, recht zitten alleen als ik nieste dan deed het even pijn. Echter na ongeveer 3 weken kreeg ik meer pijn. Drukkend gevoel bij mijn broeksband. Ik heb toen 1x reiki gedaan. Ja je moet er in geloven, maar het deed wonderen. Ik had een paar dagen erna geen pijn meer.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:41

zonder pijn leven zou ik ook alles voor doen. helaas. ik leef al 15 jaar niet meer zonder pijn. (spier reuma) maar die artsen zijn echt vreselijk je hoort allemaal nare verhalen.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:46

TS beterschap!
Bij mij is de galblaas zes jaar geleden verwijdert. Na een dag mocht ik naar huis. Wat een drama, mijn eten spuugde ik met dezelfde vaart weer uit. Veel napijn. Ben na zes weken zo goed en kwaad als het ging weer begonnen met werken. Voor de pijn echt weg was waren we een maand of vijf verder. Verdraag nog steeds geen vet eten en kan ook alleen kleine porties eten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:41

Overigens: de meeste mensen zijn dolblij van hun stenenverzameling af te zijn... ik sta te kijken van de vervelende ervaringen die de mensen hier hebben. Voor de mensen die nog wachten op een operatie: meestal gaat het goed.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:02

Zoolgangster schreef:
Overigens: de meeste mensen zijn dolblij van hun stenenverzameling af te zijn... ik sta te kijken van de vervelende ervaringen die de mensen hier hebben. Voor de mensen die nog wachten op een operatie: meestal gaat het goed.

Daar ben ik het helemaal mee eens, het gaat meestal ook goed.
En de pijn van je galstenen is niet te vergelijken hiermee.
Ben ook blij dat ik ze kwijt ben en de operatie viel me ook mee, 4 kleine sneetjes en taddaaa.

Alleen helaas zijn sommige ziekenhuizen net een fabriek en worden de operatie's niet goed begeleid.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:09

in het ziekenhuis ben je maar een nummer.ik ben ook blij dat hij der uit is en dat ik dingen niet meer kan eten tja daar kom je ook wel weer over heen toch

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:20

Bij mij is hij in maart verwijderd. Ik had geen stenen maar wel die helse pijnen.
Mijne was ontstoken. Ik heb een paar maand erna nog 1x een koliekaanval gehad. Daarna nooit meer
Bij mij was het vooral stress die dit veroorzaakte. Ik heb nu eigenlijk bijna nooit meer last
Kan opzich alles eten, maar erg gekruid vlees van bijv. de bbq gaat niet altijd even goed. En ik kan gekookte witlof niet verdragen. Verder nooit geen klachten meer. Merk er dus vrij weinig van. Je leest op internet wel verhalen dat mensen last blijven houden. Hoeft dus niet altijd

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:21

Het kan ook zijn dat mensen na een jaar of wat meer verschillende dingen kunnen eten dan vlak na de operatie. Het lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:06

Klopt kan heel lang duren eer je lichaam gewend is aan het missen van een galblaas.
Maar moet zeggen ik had het erger verwacht..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:17

Hou jezelf goed in de gaten! Als je het niet vertrouwd, pijn blijft aanhouden, ontlasting of urine is anders dan normaal, direct terug gaan!

Mijn galblaas is er 4 jaar geleden uitgehaald. Door ontsteking was deze verkleefd met mijn lever. Tijdens de operatie is mijn lever heel erg gaan bloeden en zijn ze uiteindelijk 4 uur met mij bezig geweest. Hierdoor hebben ze niet gezien dat er nog een buisje aan mijn galblaas zat.

Paar weken later had ik rare lichtgevende oranje urine en ik zag heel geel rond mijn ogen. Met spoed opgenomen, bleek ik dus nog gal te lekken in mijn buikholte door dat buisje wat ze door de bloeding niet hadden gezien en dus niet hebben dichtgemaakt. Zat kantjeboord op buikvliesontsteking.

Uiteindelijk is alles goedgekomen, na 3 AB-kuren, 2 operaties, een drain, 1,5 liter gal in mijn buikholte en 17 nachten ziekenhuis. En dat in 2 maanden tijd %)