Wondpijn, maar niet van de wond..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Wondpijn, maar niet van de wond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 17:09

Hallo beste bokkers.

Misschien is dit een beetje een vage titel, maar het is een vaag iets wat ik heb! Ik begin bij het begin: Ik ben nu bijna 2 weken terug geopereerd aan mijn sleutelbeen. Hierbij is er een titanium plaat uitgehaald die er een jaar heeft ingezeten, omdat het lelijk gebroken is vanwege een val van mijn verzorgpaard (Paardrijden is erg gevaarlijk blijkbaar :Y) ). Het is nu erg mooi geheeld met wat wondpijn hier en daar. Begrijpelijk, aangezien het best wel een snee is:

Afbeelding

Het is wat geïrriteerd, maar dat komt omdat de hechtingen er a.s. donderdag uitgaan. De wondpijn en irritatie dat ik heb is dus normaal. Maar mijn ding is dus dat er onder de wond (dus een beetje waar het zwarte Tshirt na mijn oksel eindigt) een lelijk branderig en irriterend gevoel soms is. Het is niet rood, of opgezwollen, maar voelt pijnlijk aan als je er met je vinger overheen gaat. Het gebied rond mijn oksel is gevoelloos (huidszenuw waarschijnlijk kapot). Ik vraag me af wat dat branderig gevoel en irritatie is (niet te zien met het blote oog). Zou het horen bij de huidszenuw wat beschadigt is, of iets anders? Want het gebied zonder gevoel is dan wel erg groot.

Sorry voor me boterkoekverhaal en blabbering. Ik hoor graag jullie mening.

Schimpje

Re: Wondpijn, maar niet van de wond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:13

Waarschijnlijk is dit ook door beschadigde zenuwen. Ik heb zelf een vrij groot litteken incl huidtransplantatie 10 x 20 cm ongeveer, op mijn onderbeen, en het hele gebied 5 a 10 cm daaromheen is ook gevoelloos en extreem gevoelig/geirriteerd als je het aanraakt. Werd mij verteld dat de tastzenuwen dan kapot zijn, en de pijnzenuwen die funtie over nemen, maar dus heftiger reageren op een normale aanraking. Wordt na verloop van tijd wel iets minder, maar het blijft anders voelen dan je normale huid.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:16

Medelotgenoot!! :+

Afbeelding

Waarom ging bij jou het plaatje eruit? Bij mij zitten het plaatje en de schroeven er pas 5 maanden in, dus zal voor mij sowieso nog wel even duren, maar ik had begrepen dat dit er ook in blijft zitten als er geen noodzaak is om dit eruit te halen. Had jij er last van?

Ik heb zelf een beetje een doof/dood gevoel aan mijn bovenarm sinds de operatie. Ik voel het wel, maar kan er gerust heel hard in knijpen voor het echt zeer gaat doen. Aanraking is ook niet echt prettig te noemen, het doet geen pijn, maar het is gewoon een wazig gevoel en dus niet erg fijn. Af en toe heb ik ook nog een stekende pijn, maar dit is maar bij vlagen, als ik het teveel belast denk ik.

Ik denk inderdaad dat er bij jou, net als bij mij een zenuw beschadigd is bij de operatie. Dat hoeft maar een heel klein takje te zijn helaas. Het gevoel in de loop der tijd wel vervaagd trouwens, in het begin was aanraking bij mij ook echt vervelend, in plaats van 'niet prettig'.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 18:44

Sorriso schreef:
Medelotgenoot!! :+

Waarom ging bij jou het plaatje eruit? Bij mij zitten het plaatje en de schroeven er pas 5 maanden in, dus zal voor mij sowieso nog wel even duren, maar ik had begrepen dat dit er ook in blijft zitten als er geen noodzaak is om dit eruit te halen. Had jij er last van?

Ik heb zelf een beetje een doof/dood gevoel aan mijn bovenarm sinds de operatie. Ik voel het wel, maar kan er gerust heel hard in knijpen voor het echt zeer gaat doen. Aanraking is ook niet echt prettig te noemen, het doet geen pijn, maar het is gewoon een wazig gevoel en dus niet erg fijn. Af en toe heb ik ook nog een stekende pijn, maar dit is maar bij vlagen, als ik het teveel belast denk ik.

Ik denk inderdaad dat er bij jou, net als bij mij een zenuw beschadigd is bij de operatie. Dat hoeft maar een heel klein takje te zijn helaas. Het gevoel in de loop der tijd wel vervaagd trouwens, in het begin was aanraking bij mij ook echt vervelend, in plaats van 'niet prettig'.

Haha, YEAH! High five!! *\o/*

Het plaatje ging bij mij eruit, niet omdat er ik er ECHT last van had (ging soms wel zeuren bij de rand van de plaat bij me schouder), maar meer omdat het niet echt meer nodig was dat het erin zat. Alles is netjes geheeld en aan elkaar, net zoals voorheen. Vind het apart dat het er bij jou wel in blijft dan.. :\

Toen het plaatje erin werd gedaan had ik ook inderdaad een 'dood' gevoel daar. Je voelt alleen wat als het heel extreem is (dus hard knijpen) en dan alleen pijn. Maar nu voel ik ook af en toe een soort branderige pijn. Ik denk ook als gevolg van die gevoels/tast zenuw die nu beschadigd is. Want onder die plek voelt het gewoon normaal. Heel apart, want het voelt net als de huid van een ander, maar zit aan jezelf vast..

Vind het vooral vreselijk als ik jeuk heb :S

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:47

misschien helpt m'n bericht niks maar ik had na een auto ongeluk en zwaar gekneusde knie (2 weken alleen maar op bed gelegen en pas na 4 maanden gerevalideert) en ik kreeg ongeveer 2 weken na het ongeluk ook echt een ontzettend branden gevoel rondom m'n knie. Het werd op een gegeven moment ook knal rood, maar een troost is dat het na 2 dagen (het begon ook als een gek te jeuken) weer weg was :D :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:50

Schimpje schreef:
Waarschijnlijk is dit ook door beschadigde zenuwen. Ik heb zelf een vrij groot litteken incl huidtransplantatie 10 x 20 cm ongeveer, op mijn onderbeen, en het hele gebied 5 a 10 cm daaromheen is ook gevoelloos en extreem gevoelig/geirriteerd als je het aanraakt. Werd mij verteld dat de tastzenuwen dan kapot zijn, en de pijnzenuwen die funtie over nemen, maar dus heftiger reageren op een normale aanraking. Wordt na verloop van tijd wel iets minder, maar het blijft anders voelen dan je normale huid.

Zelfde hier! Ongeveer 2,5 jaar geleden is paard met z'n hoef langs mijn onderbeen geschaafd (door een val), er zat alleen maar zichtbaar een schaafwond en volgende dag pimpelpaars. Maar ook was de plek van circa 10 bij 10cm gevoelloos en de randen hiervan waren juist extra gevoelig en pijnlijk. Nu 2,5 jaar later is de plek eindelijk zo goed als helemaal weg en normaal gevoel weer terug! :)

Dus kan inderdaad dat het van die beschadigde zenuw is.