Ik zal eerst even mijn verhaal vertellen. Ik heb 4 weken geleden een ongeluk gehad en daarbij alle twee mijn hielbenen gebroken en een pols gebroken.
Een hielbeen is verbrijzeld en die is geopereerd. Er zitten nu 2 pennen in mijn voet en die zouden er op de OK weer uit gaan na 6 weken.
Veel pijn gehad na de operatie en ook mijn gevoel onder mijn voet is verdwenen(meteen al dat ik het brak). Na 4 dagen begonnen opeens mijn tenen te heel erg te gloeien. Ik heb dit elke keer verteld tegen de artsen die 's ochtends bij mijn bed kwamen maar die zeiden dat het normaal was en juist goed. Als ik mijn been naar beneden hing en dus het bloed er naartoe stroomde dan verging ik echt van de pijn.
Na bijna 2 weken ziekenhuis werd ik ontslagen en moest een week later terug komen om gips te verwisselen. Pols en linkerbeen waren al verwisseld voor circulair gips, alleen mijn geopereerde voet nog niet. Gips ging af en tot mijn verbazing een opgezwollen enkel met een grote blaar met zwarte/gele korsten. Komt wel vaker voor zei de mevrouw van de gipskamer, als de huid zo opzwelt kan er een blaar ontstaan. Arts erbij(standaard procedure) en die keek ernaar en zei dat het nog te dik was voor circulair gips dus ik kreeg weer spalkgips. Een week later moest ik weer terug komen om te kijken of ik nu wel circulair gips kon krijgen.
Een week later(afgelopen donderdag) weer terug gegaan. De "blaar" zat er nog steeds. De man van de gipskamer trok wat losse korstjes weg en maakte het goed schoon. Toen kwam er weer een arts bij en zei je krijgt weer spalkgips want het is nog te dik en volgende week weer terug komen. Hij zei tegen de man van de gipskamer dat hij wel verder kon gaan met de korsten verwijderen. Nou om een lang verhaal kort te maken...de man haalt de korsten eraf en er komen 2 gaten te voorschijn en een hoop dood weefsel(tijdens het weghalen van de korsten spoten de straaltjes vocht eruit

Morgen komt er een wijkverpleegkundige en die komt het vervangen. Woensdag voor controle weer naar het ziekenhuis.
Nou heb ik op internet het een en ander opgezocht, maar ervaringen van mensen die zoiets ook hebben kan ik nergens vinden en ben ik erg benieuwd naar,
Dus nou ben ik erg benieuwd wie er meer over dit soort wonden weet of ook zo`n wond heeft gehad??
Hoe is het genezen en hoe lang duurde dit? Kreeg je antibiotica? Operatie of is het zelf dicht gegroeid? Had je ook veel pijn aan de wond?
Alle info is welkom!!

Hier nog wat foto's(pas op!!! niet voor mensen met een zwakke maag

De wond/blaar met korsten er nog op
1 korst eraf
Allebei er af
Close up
(de andere 2 zwartje ronde gaatjes zijn van mijn operatie)