ik wil even mijn hart luchten, sorry voor het lange verhaal.
Waar moet ik beginnen?
In 2008 zijn mijn ouders gescheiden, veel moeite mee gehad, eerst woonde ik om de week bij mijn vader en in de andere week bij mijn moeder, maar nu helemaal bij mijn moeder. (door ruzie met vader, heb nu geen contact meer met hem) Een van mijn broers woont bij mijn vader, zie hem weinig en mis hem erg. mijn andere broer woont samen met mijn zusje nog wel om de week bij mijn vader en in de andere week gezellig bij mama en mij. net voor de scheiding van mijn ouders kreeg mijn tante borstkanker na een tijd chemo en bestraling overwon mijn tante van deze ziekte. In februarie kregen we het verschrikkelijke nieuws dat er uitzaaiingen waren. waar? vroeg ik, waar niet? zou een goed antwoord zijn geweest, borsten, lymfen,longen en lever zijn aangetast (en nog een aantal plaatsen) Mijn lieve tante gaat achteruit, ze begon in februarie met veel moed aan deze lange strijd, maar nu.. ze loopt moeilijk, is moe, heeft pijn en heeft de kracht niet meer. een dipje, of nog meer uitzaaiingen? dinsdag komt er weer een scan en een week later krijgen we de uitslag.in juli kwam mama op een doodgewone dag thuis van haar werk, "oma is ziek"zei ze, ik vroeg wat ze had en kreeg als antwoord borstkanker. Mijn wereld stortte in, mijn lieve oma ook ziek. we hebben een kleine familie dus ik voelde me alleen, ik hield niemand over. (tante, oom, opa en oma, door scheiding van ouders weinig contact met mijn vaders kant) twee maanden geleden hebben we de uitslag van een erfelijkheids onderzoek gekregen, onze familie draagt een gen, alle vrouwen (mama, tante, zusje en ik) hebben 50% kans op kanker. mijn moeder heeft meteen besloten om zich te laten opereren (borsten, baarmoeder en eierstokken eruit, baarmoeder heeft te maken met des, wat de kans op kanker ook verhoogde) mijn moeder is 3 weken geleden geopereerd en is nu 2 weken thuis, ik doe in de week dat mijn broer en zusje er niet zijn alles alleen, de was, af en toe kook ik, de hond moet uit, mama kan niet tillen,bukken of strekken en ik doe dus veel voor haar. Ik voel me zo alleen, iedereen die me dierbaar is wordt ziek. Ik probeer me sterk te houden, maar ik heb momenten dat ik instort, ik kan niet meer, ik wil zo niet meer verder. ik wil sterk blijven voor mama, die kan het er niet bij hebben als ik nu ga lopen janken, maar ik trek dit niet. ik ben kapot, ontroostbaar en alleen.
ik heb dagen dat ik sterk ben en alles wel even doe, maar andere dagen ben ik niks waard van verdriet en niemand merkt het.
ik kan op dit moment niet stoppen met huilen
bedankt voor het lezen
. Dat jij zo goed voor alles zorgt is geweldig!! Hou vol en help je moeder, wat moet die trots zijn op jou! Dat je haar je verdriet niet kunt laten zien lijkt mij niet, dat kun je veel beter delen! Lekker samen huilen en je angsten bespreken. Daardoor kun je nog dichter bijelkaar komen.. Heel verl sterkte meis, pas ook op jezelf! Een dikke tuut uit fryslan
) 
" hij was niet blij om me te zien en doet geen moeite om het contact lopend te houden. Het is klaar. Genoeg. Ik doe er geen moeite meer voor, dat is niet zoals mensen me kennen. Ik mis hem niet en hij mij niet. Prima toch?
Ik wil met iemand praten die alleen daarover praat en weet wanneer het genoeg is, mijn huisarts bleef door vragen toen ik zei dat ik het er niet over wilde hebben. Ben toen heel stom weggelopen
(2 jaar geleden)