Haar van geverfd blond naar geverfd bruin. HOE AANPAKKEN?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein93

Haar van geverfd blond naar geverfd bruin. HOE AANPAKKEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:49

Hoihoii!
Ik heb nu heel lichtblond haar (geverfd!) en van mezelf donkerblond haar maar ik wil het graag weer naar mijn eigen kleur! (donkerblond dus). (Zie foto hieronder voor hoe mijn haar nu is: ik heb uitgroei (dus mijn eigen kleur) en dat blonde is het geverfde)
Ik heb gehoord dat als je van lichtblond meteen bruin verft dat er dan een groene gloed over heen komt?
En dat je om die groene gloed tegen te gaan, je blonde haar eerst rood moet verven en dan bruin er over heen ?
Klopt dit, en hebben jullie tips voor me hoe en wat??
Het liefst zou ik het gewoon 'thuis' willen verven (bij mijn buurvrouw, die is kapper)!

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door marjolein93 op 06-10-12 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:54

Als je buurvrouw kapper is zou ik het aan haar vragen. :)

pniekepnak

Re: Haar van geverfd blond naar geverfd bruin. HOE AANPAKKEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:56

Lijkt me dat je buurvrouw dat wel weet?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:57

Neehoor. Neem gewoon een koffiebruine kleur, daar zit al warmte in.

marjolein93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:59

Ja ik heb het aan haar gevraagd, maar ze zei dat ze de samenstellingen van verf uit de winkel niet wist dus ik beter naar een kapsalon kon gaan.. ;(
Alleen wil eerst even wat info verzamelen, voor ik beslis!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:33

Heb dit zelf regelmatig gedaan.

In de zomer blond haar, in de winter bruinachtig haar.
Gewoon licht bruine verf uit de winkel er overheen die het dichts bij je eigen haarkleur zit.
Als je dan uitgroei hebt zie je dit nauwelijks en hoef je het niet meer te verven.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:40

heb ik ook gehad. van blond naar bruin. het werd een beetje groen. wat ketchup eroverheenen weg was het! frietsaus doet wonderen! :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:51

_Maureen_ schreef:
heb ik ook gehad. van blond naar bruin. het werd een beetje groen. wat ketchup eroverheenen weg was het! frietsaus doet wonderen! :D

groen?! :=

marjolein93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:23

Ja ik hoorde ook van iemand dat verhaal van de ketchup, heel vreemd maar blijkt inderdaad te werken haha! :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:24

haha ja

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:44

Ik zou het risico niet nemen. Gaat je heel veel geld kosten als het mis gaat. Toen ik van donkerblond naar donkerbruin wilde hebben ze het inderdaad eerst voorbehandeld met een rood spulletje.

Als je nu zelf gaat goochelen moeten ze bij de kapper heel veel werk verzetten en waarschijnlijk vaak verven om het weer goed te maken. Dat is echt een ramp voor je haar. Mijn tip: niet doen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:48

Ik ben nu lichtbruin en was lichtblond. Ik heb het eerst een keer donkerblond geverfd, dat was maar 2 tintjes donkerder en stond op de verpakking dat dit kon. En toen paar weekjes later heb ik het lichtbruin geverfd en er is geen groene gloed te vinden :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:51

Sanny_lief schreef:
Ik zou het risico niet nemen. Gaat je heel veel geld kosten als het mis gaat. Toen ik van donkerblond naar donkerbruin wilde hebben ze het inderdaad eerst voorbehandeld met een rood spulletje.

Als je nu zelf gaat goochelen moeten ze bij de kapper heel veel werk verzetten en waarschijnlijk vaak verven om het weer goed te maken. Dat is echt een ramp voor je haar. Mijn tip: niet doen!

Ik ga hier in mee, vraag eerst bij een of meerdere kapsalons hoe zij het aan willen pakken. Ik weet niet hoe jou haar is, maar ik verf het max 2 keer per jaar en mijn haar wordt echt niet blij van 2x kleuren achter elkaar. Dan kan ik het wel afknippen ivm dode punten, pluizigheid etc.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:51

ik was lichtblond en ben nu bruin.
heb gewoon donkerblond er over heen geknald maar wel een extra pak lichtbruin erbij gekocht dat mocht het mis gaan ik er nog snel iets anders over heen kan knallen.
heb nog nooit rare kleuren gehad en verf het al heel wat jaren. maar er is een centraal haarverf topic misschien dat ze je daar nog andere tips kunnen geven?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:57

Maiska schreef:
Sanny_lief schreef:

Ik ga hier in mee, vraag eerst bij een of meerdere kapsalons hoe zij het aan willen pakken. Ik weet niet hoe jou haar is, maar ik verf het max 2 keer per jaar en mijn haar wordt echt niet blij van 2x kleuren achter elkaar. Dan kan ik het wel afknippen ivm dode punten, pluizigheid etc.

Heb je erg dun haar dan ofzo?

Ik verf mijn haar echt heel regelmatig van blond naar bruin en weer terug naar blond.
Soms zelfs maar een maand er tussen en ook met bruin naar blond nooit problemen gehad.

marjolein93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 16:09

Raponsje schreef:
Maiska schreef:

Heb je erg dun haar dan ofzo?

Ik verf mijn haar echt heel regelmatig van blond naar bruin en weer terug naar blond.
Soms zelfs maar een maand er tussen en ook met bruin naar blond nooit problemen gehad.[/quote]

Ik had vroeger (toen ik 14 was, ben nu bijna 19) dik haar, maar nu is het niet zo dik meer als toen (komt niet door het verven want heb het nog maar 1x geverfd, maar waarschijnlijk door medicatie die ik nu sinds 5 jaar gebruik..) maar ook weer niet heel dun, dus eigenlijk tussenin! En heb vanmiddag toen ik naar de Kruidvat ging (waar ik eigenlijk verf wilde gaan halen) nog om advies gevraagd, en daar zeiden ze ook dat ik beter naar de kapper kon gaan.
Dus ik heb nog eens goed nagedacht en mijn beslissing gemaakt: ik ga gewoon lekker naar de kapper!! :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:16

Gewoon naar een goede coiffeuse gaan, dan kom je terug met een prachtig bruin! :) Niet zelf gaan prutsen (word vaak genoeg groen) en tips van het internet zijn vaak ook niet je van het. Dus gewoon aan je buurvrouw vragen of het bij haar laten doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:05

Ik heb het gewoon thuis gedaan :o Was ook blond en ik wilde bruin (mijn eigen kleur). Heb uiteindelijk een te donkere kleur gepakt want ik liep weken rond met een zwarte bos :')
Het is toen geworden zoals de eerste foto in mijn profiel, de kleur ging wel steeds iets uit na het wassen met Head &shoulders.

Ik zou dus ook wel naar de kapper gaan, daarna kun je het zelf bijhouden.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:29

Het ligt eraan welke pigmenten er in je blonde verf zitten. Die moeten kloppen met die van de bruine. Als de combinatie niet goed is, kan het groen uitvallen. (dus te weinig rode pigmenten, waardoor je er dus ketchup in kan doen, zodat het beter wordt)

Ik zou gewoon naar de kapper gaan en je daar laten adviseren.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:33

Als je het niet vertrouwd moet je het bij de kapper laten doen maar volgens mij kan het prima. Ik heb mijn haar regelmatig geverfd. Ook van blond naar bruin. Geen enkel probleem.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:45