Druk gevoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Druk gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:37

Hoihoi

na wat twijfelen toch maar een topic aangemaakt.
Ik heb namelijk behoorlijk vaak een erg druk gevoel in mijn lijf.
Het is lastig uit te leggen, maar ik krijg soms ontzettend veel energie en ik moet er dan echt wat mee doen. Hardlopen werkt meestal, maar dat kan natuurlijk niet altijd.

'Het' komt voor mijn idee op een random moment, niet echt op een tijdstip. Soms 's avonds, voordat ik ga slapen, maar ook soms gewoon overdag.

Het gevoel begint meestal in mijn benen en gaat dan soort van verder omhoog en vervolgens naar mijn schouders en armen. Ik krijg het gevoel dat ik op knappen sta en barst van de energie, overal. Ik kan dan ook niet meer stil zitten en moet gaan wiebelen, met flesjes water klieren, met mijn pen klikken, kortom iets DOEN. Maar die kleine dingetjes helpen niet echt om het weg te halen.
Als ik het thuis heb, na school tijd, is het eigenlijk niet een heel groot probleem: dan kan ik namelijk naar het bos om wat hard te lopen. Al kan dat ook niet altijd, omdat ik vroeger een knie-blessure heb gehad en daar zo nu en dan nog steeds last van heb. Gelukkig niet vaak, dus het is eigenlijk niet echt een probleem. Wat ik eigenlijk het allerliefste zou willen doen is schreeuwen, rennen, springen, dansen, gek doen. Gelukkig hebben we een groot bos in de buurt, met veel slootjes, dus daar raak ik die energie wel kwijt.

Het is een groter probleem als ik op school zit. Bijvoorbeeld vanochtend had ik het weer,ik zat op school met een paar vriendinnen in een soort mini-pauze en ik heb gewoon een half uur met mijn flesje zitten klieren. Op de toets kon ik me dan weer wel concentreren, maar zodra ik klaar was, moest ik weer met mijn benen gaan wiebelen. Ik hoop maar dat ik anderen daarmee niet heb afgeleid, want het lijkt me best irritant.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een oorzaak?
Want ik vind het ook zo vervelend voor mijn omgeving dat ik echt heel druk ben.

LoveBodin

Re: Druk gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 13:53

Niemand die dit herkent? :(

Coony

Re: Druk gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:58

Heel, heel af en toe heb ik ook wel eens zo'n drukte moment.
Ik kan dan echt gek worden van mezelf, gelukkig komt het niet vaak voor..
Wat jij zegt dat het begint met een gevoel in je benen, dat heb ik dan weer niet, bij mij komt het echt 'ineens'.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 14:15

Coony schreef:
Heel, heel af en toe heb ik ook wel eens zo'n drukte moment.
Ik kan dan echt gek worden van mezelf, gelukkig komt het niet vaak voor..
Wat jij zegt dat het begint met een gevoel in je benen, dat heb ik dan weer niet, bij mij komt het echt 'ineens'.

gelukkig dan ben ik niet gek :+

Wat doe jij dan als je je zo voelt?