Borstvoeding, mijn borsten zijn van mijn kinderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Borstvoeding, mijn borsten zijn van mijn kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 15:32

Hoi bokkers!

Ik vraag mij af hoe het bij andere mama's is die langdurig brostvoeding hebben gegeven.
Ik heb beide kinderen tussen de 15 en de 18 maanden gevoed, daar ben ik trots op en ik heb daar een goed gevoel bij.

Ik merk nu echter dat ik het niet meer fijn vind als mijn partner interesse toont in mijn melkflessen :')
Voor mijn gevoel zijn ze niet langer van/voor hem en daar is na een jaar zonder voeden nog altijd geen verandering in gekomen.

Zijn er meer (ex) borstvoedende moeders die hier 'last' van hebben?

Nathalie

Re: Borstvoeding, mijn borsten zijn van mijn kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:35

Ik voed nog steeds, 2,5 jaar nu en de 2e is op komst dus ik hoop te gaan tandemen. Mijn man heeft er ook geen interesse in. Ze hebben gewoon een andere functie nu. Hoe het is als ik niet meer voed weet ik niet, maar aangezien ik dan (hopelijk) wel een jaar of 5 aan een heb gevoed kan ik me best indenken dat het nooit meer wordt zoals vroeger. :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 15:36

:= Als mijn vriend dat van te voren geweten had dan wilde hij vast dat ik FV ging geven!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:37

Nathalie schreef:
Ik voed nog steeds, 2,5 jaar nu en de 2e is op komst dus ik hoop te gaan tandemen. Mijn man heeft er ook geen interesse in. Ze hebben gewoon een andere functie nu. Hoe het is als ik niet meer voed weet ik niet, maar aangezien ik dan (hopelijk) wel een jaar of 5 aan een heb gevoed kan ik me best indenken dat het nooit meer wordt zoals vroeger. :')

Ik heb totaal geen verstand wat normaal is bij borstvoeding. Maar het is toch niet gebruikelijk om zolang borstvoeding te geven of vergis ik me daarin?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:39

Heb bij mijn 2 zoons, bij de 1 17 maanden gevoed en de ander 19 maanden. ze wilden daarna zelf niet meer.

was daarna weer een tijd not done, do not touch zone voor vriend.
Later wel weer ok, maar nooit echt prettig gevonden :O
BEn nu zwanger van 3e en wil weer proberen min 1jaar BV te gaan geven. (of langer als de kleine behoefte heeft)
Laatst bijgewerkt door testebeest op 04-10-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:40

Kimbers schreef:
Nathalie schreef:

Ik heb totaal geen verstand wat normaal is bij borstvoeding. Maar het is toch niet gebruikelijk om zolang borstvoeding te geven of vergis ik me daarin?

De meeste moeders houden het gewoon niet zo lang vol ;) Kwaad kan het niet, zo lang borstvoeding geven

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 15:40

Er word aangeraden om 3 jaar te voeden, dat is goed voor een kind. In de westerse maatschappij is dit zeldzaam, maar niet minder waar.

Ik ben bij de eerste gestopt omdat ik zwanger was en ik wilde dat mijn lichaam zich zou focussen op het bouwen van ons tweede kindje. De tweede toonde na een maand of 15 zelf niet veel interesse meer, dat was op een gegeven moment 1 keer in de 2 dagen en zo is dat op een natuurlijke manier vanzelf afgebouwd.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:40

Mijn kleine nichtje is nu 11 a 12 weken en die heeft nu af en toe nog borstvoeding, rest alleen maar fles omdat me zus nu ook werkt. Savonds krijgt ze wel nog borstvoeding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:43

Mijn zus gevraagd: haar borsten zijn ook weer voor haar man :)

Na 8 jaar niet meer te voeden is dat beeld wel gesleten van alleen melkproductie :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 15:44

vuurneon schreef:
Mijn zus gevraagd: haar borsten zijn ook weer voor haar man :)

Na 8 jaar niet meer te voeden is dat beeld wel gesleten van alleen melkproductie :P

Dus er is hoop :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:45

Yep, alleen zijn haar borsten wel geslonken naar 'help waar is de opvulling?'
Maar wat er niet is, kan ook niet hangen! :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:46

Valt het bij mij mee bij mijn duurde het 2 jaar :P

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:48

Ik geef nog bv... Manlief mag er niets mee, al is t alleen al omdat ik anders de boel weer ondersmeer met lekkende borsten (sterk toeschietreflex).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:48

geen last van, ook toen ik voeding gaf niet, alleen wel lastig met lekker toen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:53

Tja, toch voor mij 1 van de redenen om, toen eea niet op gang kwam, een fles te geven. Maar goed, niet het hoofdonderwerp hier. Lijkt me trouwens heel vervelend voor zowel man als vrouw dat je een nogo zone hebt tijdens de sex.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 15:55

Ik vind het niet erg, zolang hij er maar afblijft :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:04

Wij vinden het beide helemaal niet lastig, vinden beide dat borsten voor voeden gemaakt zijn en niet voor andere dingen. Dus mijn man heeft er ook geen moeite mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:05

Ik geniet nog even van mijn melkloze borsten :')
(En hoop later dat ze niet verdwijnen zoals bij mijn zus := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:11

Ik vraag me af he, hoe reageren je borsten nou op melkvoeding? Bijv ik heb een kleine A. Mocht ik ooit bv gaan geven, worden ze dan theezakjes ofzo? Of is dat bij iedere vrouw anders?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:13

Ik heb geen theezakjes, heb cup C, tijdens BV D, daarna weer oorspronkelijke maat.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:15

Volgens mij is dat bij iedere vrouw anders. Mijn moeder heeft mij en mijn broer beide borstvoeding gegeven. Voor haar zwangerschap had ze cup aa en nu ze inmiddels bijna 55 is heeft ze een mooie volle cup c.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:16

Joolien schreef:
Ik vraag me af he, hoe reageren je borsten nou op melkvoeding? Bijv ik heb een kleine A. Mocht ik ooit bv gaan geven, worden ze dan theezakjes ofzo? Of is dat bij iedere vrouw anders?

Wisselt, zus had cup b. 3 kinderen verder en het is bijna AA :=

Maar mijn collega heeft juist nu echt een grote boezem gekregen :')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:16

Joolien schreef:

Ik ben van AA naar DD gegaan en toen ik wat langer voedde naar een B/C en nu weer D... Een AA is het nooit meer geworden en zie ik ook niet meer gebeuren.
Maar borsten worden vaak wel slapper, echter komt dat niet door voeden maar door de zwangerschap. Die pech heb je of heb je niet en is niet afhankelijk van of je wel of niet borstvoeding hebt gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:17

Wow ik ga meteen kinderen nemen, misschien wordt t nog wat :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:18

Of minder :')