10 miligram valium, flinke dosis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

10 miligram valium, flinke dosis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:05

:wave:

Ik word maandag geopereerd en heb tegen de zenuwen een recept van 10mg valium voorgeschreven gekregen die ik 's avonds en 's ochtends voor de operatie moet nemen.
De apothekersassistente waarschuwde me gisteren al dat je daar echt half van de wereld van kunt raken. Een kennis van mij vertelde ook dat ze dit ooit voorgeschreven kreeg en toen gewoon omviel in de wachtkamer bij de dokter := Ze raadde me ook aan om niet alleen naar de kaakchirurg te gaan maandag en ook niet met het openbaar vervoer te gaan, maar iemand me te laten brengen.

Nou vraag ik me af of het altijd zo heftig is? Zijn er mensen die dit herkennen?

Nog even voor het beeld: ik heb verder nog nooit valium geslikt, dus misschien dat dat ook kan meespelen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: 10 miligram valium, flinke dosis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:10

10 mg valium voor iemand die het niet gewend is en dat 2 maal daags, is inderdaad fors. Nou kan het op zich weinig kwaad, maar niet alleen gaan lijkt mij handig.
Ikzelf ben van 1 keer 2 mg 24 uur van de wereld.

Ik zou zeggen, begin eens met 1 's avonds, dan slaap je in elk geval en dan kan je de volgende ochtend bekijken of je het wel of niet nodig hebt. Het is geen medicijn wat je standaard in moet nemen, dus je kan gewoon per keer bekijken. Eventueel kan je ze trouwens ook door midden breken (wel prutsen, zijn kleine pilletjes).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:14

:wow: jeetje, dus jij was van 1 keer 2mg al van de wereld? := Dan vrees ik er een beetje voor.

Inderdaad wel een goed idee om het eerst met eentje aan te kijken. Ik kreeg ze voorgeschreven omdat ik serieuze tandartsangst heb gehad. Zolang ik nu bij m'n eigen tandarts in de stoel lig gaat het prima, maar maandag komt er een kaakchirurg aan te pas en dan moet ik me bijna 2 uur rustig houden in de stoel :=
Maar ik schrok een beetje van de reactie van de apothekersassistente. Die vond het echt een flinke dosis, dus nu twijfel ik een beetje. Ik wil niet half knockout zijn, alleen een beetje de randjes eraf.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:17

Ligt een beetje aan wat voor persoon je bent. Als ik 10mg slik dan merk ik er niet zoveel van. Goed ben wat sneller moe maar thats it.

Het is wel verstandig om iemand mee te nemen voor de zekerheid. Ieder mens reageert anders op het medicijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:22

Iemand mee is altijd fijn :(:)

Heb zelf ook het genoegen meerdere malen gehad en was dolblij met een arm om me heen en iemand naast me in de auto :o
Ben normaal niet zo'n flauwerd, maar ik trilde na de behandeling harder dan daarvoor, ook spanning , hoor, niet van de pijn ...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:24

De werking van valium kan ook beïnvloed worden door andere medicatie. Misschien heeft je arts daar rekening mee gehouden tijdens het voorschrijven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:25

Probeer het gewoon. De randjes zullen er hoe dan ook vanaf zijn en je hebt nog wat tijd om uit te proberen. Zolang je de dosis verlaagd en niet verhoogd kan je hier rustig wat mee experimenteren wat voor jou fijn is. Maar het is een gelestickermedicijn, wat betekend dat autorijden de eerste week sowieso geen goed idee is.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:26

Ik slik in dit soort gevallen 10 mg Oxazepam. Helpt bij mij helemaal niks. Als ik thuis ben en de spanning eraf is, begint het te werken.....

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:30

Ik zou 1x per dag proberen om te kijken hoe je er op reageert.. Sterkte bij de kaakchirurg (ik zit liever bij de kaakchirurg, dan bij de tandarts, alleen voor de verdoving al :j ).
Valium zou ik zelf niet in durven nemen, maar dat heeft een andere reden :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:33

Katja schreef:
De werking van valium kan ook beïnvloed worden door andere medicatie. Misschien heeft je arts daar rekening mee gehouden tijdens het voorschrijven.

Ik krijg wel preventief antibiotica en paracetamol (500 mg) maar volgens mij heeft dat er geen invloed op?

Er gaat sowieso wel iemand mee :j Auto rijden mag inderdaad niet, maar openbaar vervoer raadde ze ook af.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:36

Ik zou idd niet zelf rijden, sowieso is het na een behandeling niet prettig om zelf te moeten rijden, zeker niet als je bang bent. Ik sta dan zelf aardig te shaken op mn benen. Dan is OV idd ook niet fijn, als je je zo van de wereld voelt.

Wat ik iig zelf altijd wel prettig tijdens de behandeling vind is om muziek op te hebben staan, met een koptelefoon. Dat helpt je iets af te leiden en dan zijn de geluiden ook minder intens.

Ik heb geen ervaring met valium, voor angst heb ik wel een keer een roesje gekregen, maar dan moet je dus ook voor dagopname naar het ziekenhuis. Nadeel bij mij was dat de operatie was uitgesteld en mn roesje dus al was uitgewerkt toen ik onder zeil moest := De kaakchirurg verdooft idd wel 100x beter dan de tandarts, bij hem ben ik alleen in het begin bang geweest voor pijn. Bij de tandarts ben ik dat constant :o

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:38

Bang voor de pijn was ik ook :j en ik ben echt een schijterd, maar toen die verdoving inwerkte, voelde ik helemaal niks meer :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:39

Ik wilde het liefst onder narcose, onder het motto dat je er dan helemaal niets van merkt :+
De operatie wordt echter in een kaakkliniek gedaan en een verdoving mag alleen in het ziekenhuis gegeven worden.
Ik maak me vooral zorgen om de gehemelteprik. Die heb ik al eens eerder gehad en is me op z'n zachtst gezegd niet goed bevallen -O- Ik heb in m'n leven al heel wat prikken gehad, maar van deze schrok ik me een ongeluk!
Daarna is alles hopelijk goed verdoofd en dan ben ik niet zo gespannen meer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:45

Die is banketstaaf idd, maar de verdovingen bij de kaakchirurg zijn geweldig :D Had nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, maar het is echt zo :))

Voor mijn verstandskiezen ben ik ook onder narcose geweest, vind ik nog steeds mn beste beslissing ooit. Heb daarna nog wat pech gehad met wortelkanaalbehandeling, wortelpuntbehandeling en daarna alsnog verwijdering van de kies. Maar de eerste vond ik het ergst, die was gewoon bij de tandarts. De rest heb ik echt maar weinig van meegekregen en is me achteraf erg meegevallen. Al denk ik er liever nog steeds niet aan terug :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:50

Sommige mensen zijn heel snel van de wereld door diazepam, anderen merken er geen bal van.
Mijn man kan met gemak 15 mg slikken en alles nog gewoon doen. Als ik 1,25mg inneem (ik neem wel eens een kwart van een pilletje :+ ) dan kan ik maar beter gaan liggen.

De gehemelteprik vond ik juist heel erg meevallen. Het is even vervelend, maar het is zo over :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:50

maak je angst voor die prik ook kenbaar aan de chirurg.

ik ben járen als de dood geweest voor de tandarts en toen moesten ook nog mijn overdwars liggende verstandskiezen eruit. Ik heb NIKS gevoeld van de prikken en ik ga sindsdien ook weer fluitend naar de tandarts.
succes!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:51

Dat klopt !

Ik was de eerste keer ZO bang, lag bijna te huilen op de behandeltafel :o
Maar wat viel het mee !
Heb die man nog net niet omhelsd van dankbaarheid achteraf :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:58

Oh, herkenbaar allemaal zeg :D Ik heb een heel angsttraject achter de rug bij mijn tandarts en nu gaat het weer redelijk. Het zal nooit m'n hobby worden, maar ik heb alle vertrouwen in m'n tandarts.

Maandag gaan ze zes gaten boren in m'n bovenkaak om kunstbot en implantaten te plaatsen. Al met al duurt het gelukkig nog geen 2 uur, maar het is toch iemand anders die in je mond gaat wroeten en je ligt onder zo'n operatielakentje, dus je ziet ook niet, en ik wil juist altijd alles in de gaten houden :')

Ik vertel hem maandag ook zeker over m'n angst. Heb het in de intake ook al opgenoemd. Gelukkig doet hij dit soort ingrepen bijna dagelijks.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:35

Pfoe, ik snap dat je graag onder narcose wil. Dat had ik denk ik ook gewild in die situatie :j
Ik vind het heel eng om alle controle uit handen te geven, maar ik wil juist absoluut niet zien wat er gebeurd en heb bij de tandarts ook mijn ogen eigenlijk altijd dicht. Maar dat lakentje vond ik ook niks :n

In principe is het een vrij korte behandeling idd, dat is best te overleven! :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:46

TS waarom laat je dit dan niet via de kaakchirurg in het ziekenhuis doen dan,waarom in de kaak kliniek?
In het ziekenhuis kan het onder [lichte] narcose gedaan worden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 11:54

gohya schreef:
TS waarom laat je dit dan niet via de kaakchirurg in het ziekenhuis doen dan,waarom in de kaak kliniek?
In het ziekenhuis kan het onder [lichte] narcose gedaan worden.

Omdat het via doorverwijzing gaat en mijn tandarts deze kaakchirurg heeft aangeraden omdat hij bekend staat als de beste op het gebied van deze ingreep :) en daar heb ik vertrouwen in. Bovendien was het al een heel gemiep met de verzekering en ben ik allang blij dat ze de behandeling hebben goedgekeurd :=

@Britt, ik vind het ook eng om de controle uit handen te geven, maar daarom wil ik juist alles zien :D
Maar maandag geef ik me maar gewoon over. Hopelijk ben ik dan zo knockout van de valium dat ik alleen nog maar aan regenbogen en eenhoorns kan denken ofzo :')

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:58

Cay :(:)
Opeten die valiums, weet je nog dat filmpje uit het vorige topic van dat meisje dat totaal geen idee meer had van wie wat waar? Dat is een beetje zoals je je kunt voelen. En dat is niet erg, niet vervelend, je moet alleen niet denken dat je zelf nog begrijpt wanneer je uit moet stappen en waar de deur van de bus eigenlijk is, of hoe die werkt. En zo stoned als een garnaal zijn en moeten staan in het OV is ook al geen plan.
Dus opeten die zooi, en laat de zelfspot over "ik wilde mijn tanden poetsen maar stopte de tandenborstel in mijn oor" maar komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:06

_O- Ja, dat filmpje kan ik me nog wel herinneren ja.
Mocht ik ook zo van de wereld zijn, dan laat ik het vooral niet filmen :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:15

Als jij zo van de wereld bent merk je er niets van dat je gefilmd wordt }>

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:17

Als jij zo van de wereld bent dan droppen we je op een wedstrijd met een laptop om te kijken watvoor verslag je ervan maakt (en filmen dat) ~~}>

:(:) Alles komt goed Cayenne...