Hoe lang mag een kind niet eten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Hoe lang mag een kind niet eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:40

Hoi bokkers!

Mijn zoontje is sinds zaterdag erg ziek, hij heeft sindsdien koorts, heeft alles uitgespuugd wat hij zaterdag gegeten en gedronken heeft.
Zelfs water hield hij niet binnen. Tot en met maandag heeft hij alles uitgespuugd wat we erin kregen, zelfs als het maar 1 slokje water was.
Daarna wilde hij niet meer drinken, maandag ben ik direct naar de huisarts gegaan. Mijn zoontje was inmiddels wat apatisch en uiteraard erg
slap. Hij lag alleen maar in bed. De huisarts wilde toch dat we naar het ziekenhuis gingen. Inmiddels waren zijn lipjes kapot en had hij plekjes
in zijn mond door de uitdroging, verder had hij nog wel traantjes, vochtige slijmvliezen etc dus hij was gelukkig niet extreem ver.

Hij is opgenomen om te kijken of de verpleging er wat in zou krijgen (vreemde ogen dwingen) maar ook dit leverde totaal niks op. Het plan was
om het nog twee uurtjes aan te kijken (na vier uur in het ziekenhuis) anders kreeg hij een sonde. Hij ging aangeven dat hij hoger had en vroeg
naar een appel, ik blij, direct een appel geregeld en gesneden, vervolgens viel hij met zijn stukje appel in zijn hand in slaap, hij heeft geen hap
genomen en wilde ook na het wakker worden niks. Toen hij naar cola vroeg hebben we dat na overleg met de arts aangeboden, vervolgens dronk
hij een heel flesje cola leeg en leefde helemaal op. Hij mocht naar huis omdat hij weer dronk, de rest zal langzaam wel weer gaan aantrekken.

Gelukkig drinkt hij nu wel aardig maar hij wil nog steeds niet eten, hij vraagt naar dingen, maar als je het aanbied raakt hij het niet aan of neemt
hij een hapje en daarna niks meer. Wat je ook aanbied, hij wil niet, geen ijs, geen toetje, geen soep, geen fruit, geen brood, niks! Zijn koorts is
fluctuerend maar is nog steeds aanwezig, de vijfde dag dus nu. Zojuist weer 38.5 gemeten in zijn oor. Hij is nog steeds wit/geel en hangerig.
Hij heeft wel praatjes en kan ruzie maken met zijn zus maar hij is overduidelijk nog niet voldoende hersteld. De artsen hebben gister telefonisch
contact gehad, we hebben gemeld hoe het ervoor stond en zij vinden dat we moeten wachten, dat hij vanzelf weer gaat eten, maar ik voel me er
niet fijn bij. Hij is nooit zo lang ziek geweest, altijd hersteld hij in een dag of 2 wat koorts betreft, het staartje duurt soms wat langer.

Wat denken jullie hiervan?

Caira

Re: Hoe lang mag een kind niet eten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:43

en gepureerde fruithapjes? Hij zal toch wat voedingsstoffen binnen moeten krijgen om op te kunnen knappen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:43

Nee hij wilt helemaal niks, ook geen appelmoes, knijpfruit, niks.. :n

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:44

als je zegt dat tie geel is kunnen er leverproblemen zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:46

Gaat er ook geen cola meer in? :)

Hevonen

Mijn zoon heeft ook zoiets gehad toen hij net 7 was. Hij kon niets binnenhouden. Alleen als water 5 minuten had gekookt en daarna afgekoeld, lukte het soms. Hij had ook hoge koorts. Hij heeft 10 dagen niets gegeten en alleen dat gekookte water gedronken. Hij was broodmager daarna. De huisarts wist niet wat hij ermee moest. De elfde dag zakte de koorts wat en vroeg hij om een hardgekookt ei, toen zijn lievelingseten. Hij kreeg er nog niet de helft van op. De weken daarna at hij langzamerhand steeds meer en sliep nog steeds heel erg veel. Maar het is gelukkig helemaal goed gekomen :) Hij is nu 26!

Niet te ongerust. Het komt vanzelf wel weer, gaat alleen langzaam.

Jolliegirl

_Maureen_ schreef:

Hier dacht ik ook meteen aan.

Misschien toch iets dwingen wat te nemen?
vers geperste sinaasappelsap? Zitten iig vitamientjes in!

funnyhorses

:(:) Je zegt dat hij wit/geel van kleur is?Weet de arts dit ook?Dat kan op een leverprobleem duiden.
Als je kindje wel doet drinken zou ik het eten even niet gaan afdwingen dat werkt enkel averechts.
Ik zou proberen iets vloeibaars aan eten te geven,bijv bouillon of soep of pap enz.Wie weet gaat hem dat ook makkelijker af met slikken?

Wens je in ieder geval veel beterschap! :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:47

Dat zou kunnen, maar het kan ook komen door het niet eten denk ik.
Zijn urine (dankzij de cola!) is wel direct ingeleverd, maar daar heb ik nog niks over gehoord.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:47

Lijkt me iets om met je huisarts te overleggen, die weet beter wat er aan de hand is dan bokt.
Sterkte met je kleine :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:47

Sheran schreef:
Gaat er ook geen cola meer in? :)

Jawel, hij drinkt redelijk nu. Maar hij wilt nog steeds niks eten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:48

RosiePosie schreef:
Mijn zoon heeft ook zoiets gehad toen hij net 7 was. Hij kon niets binnenhouden. Alleen als water 5 minuten had gekookt en daarna afgekoeld, lukte het soms. Hij had ook hoge koorts. Hij heeft 10 dagen niets gegeten en alleen dat gekookte water gedronken. Hij was broodmager daarna. De huisarts wist niet wat hij ermee moest. De elfde dag zakte de koorts wat en vroeg hij om een hardgekookt ei, toen zijn lievelingseten. Hij kreeg er nog niet de helft van op. De weken daarna at hij langzamerhand steeds meer en sliep nog steeds heel erg veel. Maar het is gelukkig helemaal goed gekomen :) Hij is nu 26!

Niet te ongerust. Het komt vanzelf wel weer, gaat alleen langzaam.

Ja jeetje, het is toch wat om zo'n humpie zo ziek te zien.. Gelukkig is alles goed gekomen..

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:49

En yogi/drink-yoghurt wil hij dat niet drinken? Krijgt hij iig nog wat binnen!

Sheran

In cola zitten ook een hoop suikers. Ik zou me er niet al te druk over maken. Misschien gaan er wat slablaadjes in. Klinkt stom, maar dan 'wen' je weer een beetje aan eten en het is net water. Ik at altijd slablaadjes als ik ziek was. Dan deed ik een kwartier over een slablaadje :')

kleinvosje

Dat inderdaad, geelzucht duidt op leverproblemen. Dat zou ik even laten checken.

Als hij niet wil eten, is vervelend, maar niet heel ernstig. Zolang hij maar wel vocht binnenkrijgt. Je zou ORS in zijn drinken kunnen doen, zodat hij wat suikers en zouten binnenkrijgt. Mogelijk voelt hij zich daardoor beter en wil hij wel eten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:49

Jolliegirl schreef:
_Maureen_ schreef:

Hier dacht ik ook meteen aan.

Misschien toch iets dwingen wat te nemen?
vers geperste sinaasappelsap? Zitten iig vitamientjes in!

Allemaal geprobeerd.... Lukt helaas echt niet. Hij wil ook geen vruchtendrank.
Het enige wat hij drinkt is wat water, cola en aanleng limo.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:50

drinken is drinken. biedt hem drinken aan met zoveel mogelijk suikers, dit houdt zijn energielevel op pijl. ORS kan je proberen, dan worden ook de zouten etc aangevuld, maar dit is echt heel erg vies en grote kans dus dat hij dit gaat weigeren.

mijn dochter had dit vorig jaar. zij is toen 32 uur opgenomen geweest en heeft ruim 3 weken nodig gehad om weer kleine beetjes eten te kunnen verdragen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:51

funnyhorses schreef:
:(:) Je zegt dat hij wit/geel van kleur is?Weet de arts dit ook?Dat kan op een leverprobleem duiden.
Als je kindje wel doet drinken zou ik het eten even niet gaan afdwingen dat werkt enkel averechts.
Ik zou proberen iets vloeibaars aan eten te geven,bijv bouillon of soep of pap enz.Wie weet gaat hem dat ook makkelijker af met slikken?

Wens je in ieder geval veel beterschap! :(:)

Soep en bouillon wilt hij helaas ook niet, heb ik allemaal al geprobeerd. Kyan was al geel toen hij maandag in het ziekenhuis kwam dus ze hebben het gezien.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:51

Je hebt via het ziekenhuis of bij apotheek van die nutricia? drinkflesjes die je ter vervanging van eten kunt drinken.
Mijn moeder heeft die ook gehad toen ze door de chemo amper kon eten.
Misschien is zoiets na overleg met de arts iets voor je zoontje?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:52

Ja er is een boel dat je kan geven maar het probleem is dat hij alles weigert, ik heb alles al geprobeerd..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:54

Nutricia is ook heel, heel, heeeel vies. Ik ga daar al van over mijn nek zonder dat ik ziek ben _O-
Maar het geeft niet echt hoor, dat er niks in gaat. Ook geen droog beschuitje? Soepstengels? Bleekselderij?
Hij drinkt wel, dat is het belangrijkste.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:56

Drinken is belangrijker dan eten.
Dat eten komt vanzelf wel weer. Cola geeft iig weer suikers en wat energie.
De nutridrink is niet bepaald heel erg lekker (onderdrukt kotsneigingen bij het denken aan die zooi), dus de kans dat hij dat wil drinken is niet zo groot.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:57

Er zijn siropen met extra vitamines.... Je zei dat hij n beetje limonade drinkt.... Evt roosvice?

En n vitaminepilletje evt zo'n zoete? Dan krijgt hij naast suikers ook wat vitamines binnen?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:58

En als je nou eens zonder iets te zeggen of aan te bieden een schaaltje met zijn lievelings snoepjes bij hem in de buurt zet, zou hij dan op een gegeven moment niet zelf iets pakken?

@Sheran, dat wist ik niet...
Ik heb het zelf nooit geproefd en mijn moeder vond het best gaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:58

`Nee ook geen soepstengels, geen koekjes, geen snoepjes zelfs, echt gewoon helemaal niks! :n