Ik vraag t eens hier, wellicht heeft iemand t antwoord voor mij.
Op bijna elke test staat dat je kunt testen vanaf de eerste dag dat je niet ongesteld bent op moment dat je het had moeten zijn. Maar nu, stel:
je slikt de pil maar je bent m vaker dan 1x vergeten en ook niet binnen 12 uur nog geslikt, in t begin van je stopweek (1 a 2 dagen nadat je gestopt bent de pil te slikken) heb je sex met condoom, voor t gemak maken we hier ff t begin van t weekend van, kortom vrijdag op zaterdag nacht, deze scheurt of glijd af... Tja moning afther halen dus. Deze slik je maandag dus nog binnen 72 uur maar wel de laatste dag. Normaal in je stopweek begint je menstruatie tussen maandag en woensdag ergens... Dit keer raak je niet ongesteld. maar de m.a geeft ook aan dat t kan voorkomen dat je menstruatie 5 dagen later begint. Tja en donderdag begin je weer met je pil, kortom kans is miniscuul dat je nog bloedingen krijgt. Dan ga je twijfelen, je wilt ergens niet 3 weken wachten tot je weer ongesteld word OF niet en dan pas een test doen.
vanaf wanneer kun je dan de test doen? ik kan me haast niet voorstellen dat je als je zo kort voor je menstruatie sex hebt gehad al na 1 a 2 dagen de test betrouwbaar kunt gebruiken, ongeacht dat je niet ongesteld word, je hebt immers veel hormonen geslikt door de m.a te gaan halen.
bedoel als je rond je ovulatie sex hebt gehad als je geen pil gebruikt of hem onveilig gebruikt hebt... en dan de m.o gaat halen, tja dan issie 2 weken erna wel betrouwbaar als je inderdaad over tijd bent...maar goed, hoe zit dat in een gelijkwaardige situatie als hierboven beschreven? weet iemand dat?
marlies85
Geplaatst: 02-10-12 06:05
Als je niet echt trouw bent geweest met het slikken van de pil is dat het 'gevaarlijkst' in de eerste week van de strip. Dat is namelijk ook de week waar normaal gesproken de eisprong plaats zou vinden. Normaal gezien zal je in de stopweek ook niet zwanger kunnen worden.
Je hebt wel de zogenaamde vroege testen die al een paar dagen voor de eigenlijke menstruatiedatum gebruikt kunnen worden. Of die ook echt betrouwbaar zijn weet ik niet. Als je echt betrouwbaar resultaat wil, zul je bloed moeten laten prikken op HCG bij de huisarts.
Volgens mij wordt voor vrouwen die de pil slikken aangeraden om minimaal 2-3 weken te wachten (na de onbeschermde seks) voor je een test doet. Weet het niet meer zeker, maar dat staat vaak ook in de bijsluiter.
Ik zou testen ongeveer twee weken na het gescheurde condoom. En dan een week later nog eens, denk dat je daarna wel gerust kan zijn, zou me niet al te veel zorgen maken. Dat kan er namelijk ook voor zorgen dat je niet ongesteld wordt.
Ik weet het niet precies want ik ben door de pil heen zwanger geworden en heb het dus niet in de gaten gehad. Ik zou inderdaad, wat Miracle_ zegt, even naar de huisarts bellen, of even langs de assistente gaan of de apotheek. Die kunnen je dit precies vertellen en dan kun je evt. bij de apotheek gelijk een test kopen.
AlexandraM
Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-12 08:59
o ik wist niet dat er een centraal topic was... (ik heb gezocht maar schijnbaar verkeerd) iig bedankt voor de reactie's