Ik las op internet dat flexchair-trainingen een methode is om bewuster bezig te zijn met je zit tijdens het paardrijden. En dat het goed is voor rugklachten.
Zelf heb ik al jaren last van een rugblesuren door een val van het paard 3,5 jaar geleden. sindsdien staan mijn bekken schreef waardoor ik 2,5 cm beenlengte verschil heb en scoliose. ik heb hier de eerste 1,5 jaar mee doorgelopen, zonder een bezoek te brengen aan de fysio. na 1,5 jaar werd de pijn alleen maar erger. toen ben ik 5 maanden in behandeling geweest bij een kinderfysio. na deze 5 maanden leek de rugpijn weg te zijn. maar nog geen 2 maanden kwamen de klachten weer terug maar toen 10 keer erger(mede door heel veel spanningen), Toen ben ik weer 2 maanden in behandeling geweest bij de kinderfysio. de klachten werden alleen maar erger. eerst heb ik een scan van mijn rug laten maken en derna nog een botonderzoek. de fysio wilde zeker weten dat er van binnen niks zat. toen ben ik doorgewezen naar een maneuel theapeut. Eerst 3 maanden ben ik 2 keer per week in behandeling gewwest. en steeds meer afbouwend. nu ga ik ongeveer eens in de 6 weken voor een behandeling.
Nu heb ik met het rijden van veel paarden last van mijn rug. en ik moet echt op een fijn diep zittend zadel zitten anders kan ik niet rijden van de rugpijn.
nu is mijn vraag of jullie denken dat flexchair-trainingen mij zullen helpen van mijn klachten af te komen, en mij helpen naar een betere zit. Of dat iemand ervaring heeft met deze training?