gescheurde spier in me schouder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

gescheurde spier in me schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 20:05

Hoi!
Ik ben zondag avond van me vz paardje afgevallen.
Ikke heb nu vreselijke pijn in mijn schouder.
Ben na de val weer op dr geklommen en door gereden met beetje pijn.
Gister avond werd het steeds erger en steken in me schouder.
Vandaag op stage geweest maar niet zwaar werk gedaan.
Nu ben ik even op internet gaan zoeken en vond ik dit

Als na een val er sprake is van een bloeduitstorting rond de schouder of blijvende pijn eventueel met krachtvermindering, dient u erop bedacht te zijn dat één of meer pezen gescheurd kunnen zijn.

Ook de klachten die op de site staan heb ik.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee??
Ik kijk morgen aan, anders bel ik de dokter.

Chocopasta

Re: gescheurde spier in me schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:49

Welke bewegingen kun je wel/niet maken met je schouder?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:53

ik zou even langs de fysio gaan (en/of huisarts). waar heb je pijn? Ik heb m'n rotator cuff pezen geblesseerd, die zitten in je schouder maar de pijn straalt uit naar m'n bovenarm. Dus daar waar je de pijn voelt hoeft het euvel niet te zitten... in ieder geval geen bewegingen maken die pijn doen, probeer te ontspannen en ga naar dokter/fysio!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 06:08

Ilsemarie schreef:
ik zou even langs de fysio gaan (en/of huisarts). waar heb je pijn? Ik heb m'n rotator cuff pezen geblesseerd, die zitten in je schouder maar de pijn straalt uit naar m'n bovenarm. Dus daar waar je de pijn voelt hoeft het euvel niet te zitten... in ieder geval geen bewegingen maken die pijn doen, probeer te ontspannen en ga naar dokter/fysio!

De pijn zit inbde schouder en straalt uit naar idd me bovenarm en zelfs me rug.
Ik kan me hand niet naar voren doen dus als je bv naar ieta wijst, en als ik me elleboog naast me lichaam hou, en dan met me arm naar buiten draai. Dus bv als je je hand uit steekt maar je elleboog naast je lichaam houd.
Ik kan wel redelijk naar achteren. Maar tot een bepaalt punt.
Ik kijk vandaag aan maar ben nu net wakker en me schouder heeft nu nog de zelfde pijn als giateren.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:03

bij mij was verminderde functionaliteit (inderdaad niet alle kanten op) de rotator cuff pezen samen met kneuzing van de schouder. Doet inderdaad in de schouder pijn en straalt enorm uit naar bovenarm. Rug bij mij niet maar dat is maar net waar je ze precies geblesseerd hebt. (ik kon/kan niet opzij, achter redelijk en voor redelijk, maar opzij en omhoog in welke richting dan ook lukt niet, ben inmiddels 4 weken verder.) Ik zou het niet langer aankijken en vandaag bellen, bij voorkeur een fysio! Sterkte ermee, kan lang duren!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:26

Ik heb ooit eens een van mijn schouderbanden gescheurd (op mijn 16e)tijdens het aansingelen,dat gaf zo'n knak dat degene die naast mij stond mij verbaast aan stond te kijken :P
Wel even staan jodelen maar enfin niet mauwen en gewoon gaan rijden,beetje stijf maar ging prima hoor....totdat ik de volgende morgen wakker werd en mijn bed niet meer uitkon :+ Heb mezelf er maar uit laten rollen en weet niet exact hoe ik overeind ben gekomen.

Had zo afschuwelijk veel pijn en ik kon mijn arm in geen enkele positie langer dan een paar seconden houden,naar de HA gegaan en werkelijk gesmeekt of ze er naar wilde kijken(er was eigenlijk geen plek die dag).
HA had snel plekje gevonden hoor....doet het HIER zeer....jawel zat tegen het plafond van de pijn |( .Ze heeft er toen steroïden en pijnstiller ingespoten,dat was zoooo lekker voelde zo de pijn wegzakken.Nah gefikst dacht ik maar werd wel gewaarschuwd dat de pijnstiller binnen een half uur was uitgewerkt en dat ik ermee moest rusten.

Bult pijnstillers meegekregen en ben er echt maanden mee zoet geweest,zelfs nu af en toe speelt het op en in het ergste geval moet ik weer een weekje op de codeïne om te kunnen slapen :P

Als je na een val last hebt kun je het beste toch even langs de HA gaan,even na laten kijken kan immers geen kwaad.

Beterschap hoor :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:19

Sleutelbeen breuk?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 17:05

Me moeder heeft vandaag afspraak gemaakt voor morgen. Hadden vandaag geen plek meer.
Grote kans dat ik naar het ziekenhuis moet voor fotos en scans.
Afwachten dus. Omhoog naar voren gaat nu helemaal niet meer.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 12:51

Vandaag naar de huisarts geweest. Die heeft me door gestuurd naar het ziekenhuis.
Daar zijn fotos gemaakt om te zien of er een breuk zat. Gelukkig was dit niet het geval.
Nu ga ik morgen naar een speciale fysio die een echo kan maken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:52

Sterkte hoor :(:)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:25

Tinky12 schreef:
Sterkte hoor :(:)

Dank je wel(a)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 08:32

Vandaag fysio geweest.
Spieren in me schouder zijn helemaal uitgerekt.
Normaal 2.3 en ik 5.4
Ook zit er wat vocht.
Zit nu met tape om me schouder.
Maandag avond weer terug.
Kijken of er verbetering is.
Zo niet, opnieuw tape en ontstekingsremmers halen bij de dokter,