Make up allergie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Make up allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 04:07

Vrijdag ben ik bij de huisarts geweest, ik werd ineens wakker met hele dikke oogleden.. lijkt net of vocht is.
De huisarts had gezegd het kunnen 3 dingen zijn een bacterie, virus of allergie.
Daar heb ik oogdruppels en oogzalf voor mee gekregen, was het na 3 dagen nog niet over dan zou ik allergisch zijn. Vond dit sowieso een beetje een rare reactie, moet dat niet getest worden?
Maar goed ik ga er nu dus maar vanuit dat ik ineens allergisch ben geworden, alleen ik ben nogal ijdel en vind mijn uiterlijk heel belangrijk.
Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? Wat is verstandig.. permanente make up? Of bestaat er make up tegen allergie?

yaylavb

Re: Make up allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 05:25

Eerst uitlaten zoeken wat het echt is .
Andere blijf je er mee rommelen denk ik.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 05:34

Jannickee schreef:
Vond dit sowieso een beetje een rare reactie, moet dat niet getest worden?

Veel make-up merken met allemaal andere stofjes. Wordt lastig testen :+ Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, het zag eruit alsof ik drie dagen had lopen janken en had enorme jeuk aan mijn wimpers. De oplossing was simpel: paar dagen geen make-up en daarna over op een ander merk. Ik wissel nu regelmatig van merk, om weer zo'n reactie te voorkomen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 05:59

Maar ze kunnen toch wel testen waar ik allergisch voor ben, of denk ik nou dom ? :+
Ik heb nu 2 dagen geen make up op, maar lijkt wel of het met de dag erger word.. zal het nog een paar dagen aanzien. Voor het werk wat ik doe kan ik er eigelijk niet zo bijlopen haha

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 06:30

Jannickee schreef:
Maar ze kunnen toch wel testen waar ik allergisch voor ben, of denk ik nou dom ? :+
Ik heb nu 2 dagen geen make up op, maar lijkt wel of het met de dag erger word.. zal het nog een paar dagen aanzien. Voor het werk wat ik doe kan ik er eigelijk niet zo bijlopen haha

Ze kunnen het proberen maar er komt niet altijd wat uit zon test .
Bik ben al jaren bezig met testen ,ben ergens allercies voor maat wat het is ....
Uit de teste kwam niks dus toen ben ik zelf op gaan letten wat ik had gedaan zodra ik er last van krijg.(iets bij paarden waar ik niet tegen kan )
Bij mij is het gelukkig niet in me gezicht maar op me armen en benen .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 06:36

Kan gewoon een ooginfectie zijn :j
Maak al je makeup schoon met alcohol (drogist) en gooi weg wat je niet kunt schoonmaken, zoals mascara. Geen makeup gebruiken totdat je ogen helemaal beter zijn.
Als je, nadat je ogen weer normaal zijn, wéér zo'n reactie krijgt, dan kun je er van uit gaan dat je allergisch bent. Er zijn altijd nog hypoallergene makeup merken in dat geval :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 06:36

Mijn man heeft het ook gehad, kwam opeens.En nee hij draagd geen make up, na 3 dagen was het weg en is ook nooit meer terug geweest.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:27

Enige make up die ik kan gebruiken zonder reactie is chanel. Rest kan ik niet tegen. Zelfde voor bv loreal producten dan zit ik helemaal onder rode blaasjes tis allemaal testen en echt alleen natuurproducten gebruiken :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:29

Toevallig net gewisseld met make up remover? Ik krijg van de een ook dikke ogen, waar het met de ander goed gaat.