Ik wil weer gaan sporten, maar wat voor sport?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik wil weer gaan sporten, maar wat voor sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:57

3keer in de week stond ik op het voetbalveld. 2keer trainen en 1x westrijd.
In die tijd ging het erg goed met mij, ik had heel veel lol met mijn team en we wonnen de ene westrijd na de andere.
Helaas kreeg ik een knieblessure die met een knie-band een beetje te overzien was. Maar steeds kreeg ik iedere training steeds meer last van mijn knie en trainde ik nog maar 1keer en speelde ik maar 15minuten omdat het gewoon niet meer ging.
Tot vorig winterseizoen heb ik het volgehouden maar ik moest gewoon echt stoppen wilde ik niet heel mijn kniebanden kapot lopen.

Vandaag moest mijn nichtje voetballen in het dorp en ik ben gaan kijken. Kei leuk, maar het begint gewoon te kriebelen om weer achter een bal aan te sprinten en van mijn tegenstander een duel te winnen. Maar het kan gewoon niet meer, bij paardrijden heb ik soms last van mijn knie en waarschijnlijk als ik nu weer mee ga trainen houd ik het niet langer als 10minuten vol omdat ik te snel en teveel wil. Maar ook als ik ga opbouwen heb ik de kans dat ik alles kapot maak.

Maar nu? Ik wil weer terug gaan sporten. Ik rijd dan wel paard, maar ik vind dat niet echt een sport. Het probleem is dat ik er absoluut niet van houd om iemand in elkaar meppen en alle vechtsporten zijn gewoon niks voor mij.
Maarja, wat dan? Ik wil wel gewoon even alles los kunnen laten maar en eventueel zou ik wel wat kunnen rennen maar het kan niet lang en veel.
Atletiek is ook echt niks voor mij, het gaat er mij ook voornamelijk om dat ik gewoon even alles los kan laten en alles even van me af kan schudden.

Volgens mijn ouders kan dat wel met paardrijden omdat je dan ontspant, ja dat kan wel. Maar vaak is mijn pony de pineut als ik even boos ben, en met voetballen is mijn tegenstander dat en dan kan ik het er uit rennen en alles op een bal af reageren :')

Wie weet dè sport voor mij?

Mootje

Re: Ik wil weer gaan sporten, maar wat voor sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:01

Vallen alle sporten met ongecontroleerde kniebewegingen af?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:01

Heb je al eens gedacht aan softbal?
Is geen contactsport maar wel rennen!

Of zwemmen, maar dat is ook wel belastend voor je knieën...

Misschien is fietsen wel wat voor je, denk aan mountainbiken!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:05

Zwemmen? Geen zware belasting voor je knie, wel intensief! Racen tegen je tegenpartij en je agressie op je eigen uithoudingsvermogen kunnen botvieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:06

Mootje schreef:
Vallen alle sporten met ongecontroleerde kniebewegingen af?

Nee dat niet zo zeer. Ik moet wel oppassen en ik zal heel lang en heel veel op moeten bouwen. Maar als het leuk is, heb ik er dat zeker voor over.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:30

Roeien?
Is geen rennen, maar wel ontzettend intensief en gezellig! :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:54

Handbal :j er word meer gewisseld dan bij voetbal en een kleiner veld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:37

Zwemmen. Daarbij belast je je knieën bijna niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:22