ervaringen duimbrace

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

ervaringen duimbrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 07:19

Komende dinsdag krijg ik, vanwege een instabiel duimgewricht, een brace aangemeten....
Mijn duim heeft de neiging om bij bepaalde bewegingen uit de kom te schieten, althans, zo voelt het.
Wie heeft er zo'n brace en wat zijn jouw ervaringen? Kan je er gewoon alles mee of ben je beperkt in je doen en laten?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:31

Met duimbrace heb ik 3 weken gelopen. Vond het wel heel onhandig want met zo'n ding merk je pas hoe hard je je duim nodig hebt :P het is onmogelijk om je duim richting je pink te bewegen en kunt dus hem helemaal niet gebruiken.

Klasien

Re: ervaringen duimbrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:03

Ik heb een brace die rond mijn duim en pols zit, vanwege reuma.
Ik ben erg blij met het ding, de pijn op die plekken is zo goed als weg.
Die van mij is van stof, met harde delen er in. Nat worden is dus niet handig, hij droogt slecht. Ook met warm weer wordt het zweterig (dus stinken...). Verder doe ik alles er mee.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:09

Ik heb vanwege een peesblessure een tijd met een duimbrace gelopen. Je moet zorgen dat hij goed past en nergens knelt of schuurt.
Wat heel prettig zou zijn is als je met je wijsvinger bij het topje van je duim kan komen, als je een brace hebt waarmee dat kan heb je er bijna geen last van.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 07:15

dank jullie voor de info...
Ik werk op de broodafdeling van een supermarkt en heb dus beide handen nodig...
Moet er niet aan denken dat zo'n brace mij in mijn werk belemmert....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:10

Er zijn veel verschillende soorten duimbracen, die je op verschillende manieren en in verschillende maten beperken. Ik heb voor bepaalde activiteiten een brace om mijn duim en het heeft even gekost voor we er een gevonden hadden die deed wat hij moest, terwijl hij met niet te veel beperkte. Te veel beperking geeft namelijk problemen in andere gebieden.

Gewoon even afwachten dus wat ze je aanmeten. In elk geval duidelijk aangeven wat voor werk je doet, want ik neem aan dat je op de broodafdeling ook met hygiënisch werken te maken hebt?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 08:28

inderdaad....en naast het brood heb ik ook nog de verantwoording voor de boter en de kaaskoeling....
veel inpakwerk dus en vaak zware dozen en kratten tillen.....