Piekerstoornis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Piekerstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:16

Hallo allemaal, :)

Ik ben benieuwd of hier mensen het piekerstoornis hebben of er vanaf zijn gekomen.
Waar hebben/hadden jullie last van? En hoe gaan jullie ermee om? Volgen jullie therapie?

Laat maar horen. :D

Pluttersput

Re: Piekerstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:22

Jup, hier nog iemand! Ik kan gruwelijk piekeren, tot nachtenlang niet slapen aan toe.
Maar kom nu redelijk door door overdag heel druk bezig te zijn, en 's avonds zo moe dat ik geen puf meer heb om te piekeren.
Wat ook werkt is om 'savonds, want dat is vaak de tijd dat je gaat piekeren, te bedenken waarover je gaat piekeren, en dan tegen jezelf te zeggen dat je er morgen overdag weer even aan moet denken. Vaak gaat het je overdag veel beter af, en is het allemaal niet zo erg meer :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:40

Daar ben ik het helemaal mee eens,
's avonds voor je gaat slapen lijkt alles zo dramatisch,
in de ochtend denk je vaak: waarom dacht ik er zo over? :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:08

Een piekerstoornis? Is dat een officiële diagnose? Heb er namelijk nog nooit van gehoord :)
Kun je er wat meer over vertellen? Waar je precies last van hebt bijvoorbeeld

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:23

Officiële diagnose zal het vast niet zijn, althans bij mij niet. Maar ik kan zoveel piekeren over dingen dat ik soms niet meer normaal kan functioneren. Dan raak ik zo in paniek over dingen (meestal de wat-als situaties), dat ik niet meer helder na kan denken.
Gelukkig is mijn vriend heel down-to-earth, en zet mij dan weer met beide benen op de grond. Gelukkig heb ik er tegenwoordig nog maar heel weinig last van :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:08

Het bestaat wel, maar het is iets heel anders dan 'gewoon' veel piekeren. Ik zou niet zo gauw roepen dat je een stoornis hebt in elk geval :)
Tenzij het echt zo is natuurlijk, dan sorry.