Schimmelinfecties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 16:13

Heey :)

Ik heb even een vraagje ik heb de laatste tijd erg veel last evn schimmelinfecties op mijn huid, de rode vlekken die schilferen en jeuken. Vooral in mijn knieholtes en aan de binnenkant van mijn armen. Ook heb ik nu een klein vlekje tussen mijn borsten.
Hebben er hier meer mensen last van, en wat doen jullie er tegen of wat gebruiken jullie ervoor?
Ik heb nu hormoonzalf van de dokter daar gaat het wel mee weg maar het komt steeds terug vandaar dat ik naar jullie advies vraag!

Dankjewel alvast, Roos

verootjoo

Re: Schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:17

Miconazol zalf.

Maar elke zalf voor schimmelinfecties moet je nog even doorsmeren als het weg is, anders komt h snel terug. Doe je dat ook?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 16:19

Ja dat doe ik wl altijd, maar mijn dokter zei ook al dat je huid op die plek dan altijd nog gevoelig blijft voor schimmelinfecties en dat het dus terug kan komen. En dat doet het helaas bij mij :P

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:21

Als het te lang aanhoudt zou je ook kunnen kijken voor tabletjes. Ik had een schimmelinfectie waar ik maar niet vanaf kwam. Uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen, die schreef tabletjes voor (geen idee meer welke) en binnen een paar dagen zag je het verminderen en met iets meer dan een week was het weg. De kuur afgemaakt en geen last meer gehad.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 16:23

@indypascalle
Ok dan moet ik misschien maar een keer naar de dokter en daar over vragen want het breid nu alleen maar verder uit dan dat het weg gaat :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:24

Inderdaad aan de tabletten, ik ben helaas ook super gevoelig voor schimmels, exceem en dat soort ellende, en heb nu zelf een onderhoudskuur voor 3 maanden.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 16:27

@zorro
Heb jij het ook op meerdere plekken van je lichaam? Bij mij worden het er ook steeds meer heel verevelend,,

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:34

Ipv schimmel misschien exceem of een vorm van psoriasis?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:21

Ja zou kunnen maar mijn dokter zegt een een schimmelinfectie, en ik geloof dokters nou eenmaal :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:44

heeft de dokter je ook wat verteld over de oorzaak van die schimmel?
zeker uit kijken met lang en warm douchen,je huid kan daardoor gevoeliger worden.
ook na het douchen goed insmeren, zorg er voor dat je ook voldoende drinkt op een dag
en kijk ook of je misschien wat reageerd op parfumhoudende shampo's,creme's of wasmiddelen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:47

R00s schreef:
@zorro
Heb jij het ook op meerdere plekken van je lichaam? Bij mij worden het er ook steeds meer heel verevelend,,

Ja, ook op meerdere plekken. Inmiddels zijn ze niet groot meer, het zijn nu meer nog wat kleine droge plekjes, maar ik ben dan ook al 6 weken aan de tabletten :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:22

Ik kreeg er toen ik er helemaal gek van werd en die Miconazol niet meer werkte ook pilletjes, toen was het zo over! :))

Kreeg het advies, zoals ellepel ook zegt, inderdaad niet meer lang en warm te douchen ( |() en het blijft gevoelig...
Hoewel ik er nu alweer een tijdje geen last meer van heb. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:05

Ik heb tegen schimmel een paar maanden lang elke maand een week trisporal gehad, en na een paar maanden was het eindelijk over :).

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:04

Best even om een kuurtje pillen vragen inderdaad. Ik heb het ook gehad en moest toen en wassen met speciale zeep en aan de zalf en pillen slikken. En 't was echt niet zo'n grote plek, maar blijkbaar komt het anders te snel terug. Dat was zo'n 3/4 jaar terug denk ik en heb er geen last meer van gehad. Maar ik moet nu wel (op geregelde tijdstippen) dezelfde pillen als toen nemen voor m'n (hoofd)eczeem dus dat zorgt er misschien ook wel voor dat het weg blijft.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:39

Dankjewel voor jullie advies! Ik ga van de week even naar de dokter voor een kuurtje :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:42

Gezien de plekken waar de schimmel zit, kan het misschien toch om eczeem gaan. Zou dat toch ook nog bij de dokter aankaarten.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:54

Ja ik laat de dokter eerst nog even kijken inderdaad maar als hij toch weer zegt dat het een schimmelinfectie is, dan stel ik de tabletjes voor om te proberen. Maar wie weet is het gewoon exceem :)