19 en een beugel? Doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

19 en een beugel? Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 19:47

Na maanden lang wikken en wegen, ben ik er dan eindelijk over uit..

Die beugel moet er komen.. Mijn hoektand verplaatst zich met een noodvaart naar voren, hij komt al bijna voor mijn bovengebit uit.

Nu ben ik 19 en wordt een beugel niet meer vergoed. Ik ben alleen sterk in twijfel, en ik hoop dat jullie als lieve bokkers mij hiermee kunnen helpen.
Ik heb de keus om gewone slotjes, dus de ijzere zilverkleurige slotjes te nemen. Of de doorzichtige (witte) slotjes.
Nu moet ik al in totaal 2277 euro betalen voor de beugel zelf. En als ik nu de doorzichtige slotjes zou willen, komt er nog 277 euro bij.
Ik ben denk ik gewoon bang voor de reacties van mijn omgeving als ik de gewone beugel neem.

Wat zouden jullie doen op mijn leeftijd? De zilverkleurige slotjes nemen en minder betalen, of de doorzichtige slotjes nemen maar wel de centen er voor neerleggen ..
(de beugel is overigens voor een jaar ongeveer)

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met jullie 'ervaringen'.

Groetjes :)

Ann_moi

Re: 19 en een beugel? Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:49

Hoelang verwachten ze dat je een beugel moet? :)
Als het niet te lang moet zou ik gewoon voor zilverkleurige gaan. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:49

Het gaat er denk ik meer om waar jij je goed bij voelt, voor die paar honderd meer zou ik het niet laten als je dat echt fijner vind.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 19:50

@Ann_moi: Stond in de post. De orto vertelde mij, een jaar of iets langer. Want het is maar van hoektand tot hoektand. Boven en onder.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:52

meestal zegt een ortho wel een jaar tegen mij zeide ze max. 2j ik ben 3 bezig geweest en heb gewoon de ijzere gehad ben er nu pas een half jaar vanaf

gewoon doen hier in mijn buurt zie je bijna niemand meer zonder beugel wat maakt dat uit het is maar voor een jaar normaal?

ik ken een vrouw van 45jaar die had de "doorzichtige blokjes" da zie je nog altijd goed hoor

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:54

De reacties vallen mee :) . Ik was ook 19 toen ik mijn beugel kreeg en werd toen nog (deels) vergoed.
Ik zou het niet weer doen, maar dit is meer om de reden waarom ik mijn beugel kreeg. Niet vanwege reacties :) .

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:54

Ik ben 35 en heb een beugel met witte slotjes, moet zeggen dat ik er superblij mee ben hoor!! Ik denk niet dat je er spijt van zal krijgen (sowieso van de hele beugel niet, het is het echt dubbel en dwars waard hoor), vind het persoonlijk wel een stuk mooier!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:55

Gewoon doen, mijn schoonzus is ook 19 (bijna 20) en die heeft vandaag haar beugel gekregen.
Later ben je alleen maar blij als je het gedaan hebt.

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:56

ik moet zeggen dat ik die witte slotjes er een beetje vreemd uit vind zien... je ziet die draadjes nog wel, en dan krijg je van veraf dus alleen die streepjes van de draad... ik zou voor grijze blokjes gaan, bespaart nog geld ook nog.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:57

Voor 1 januari op zoek naar een verzekering die wel ortho na je 18e vergoed want die zijn er zeker.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:59

Fleur1977 schreef:
Ik ben 35 en heb een beugel met witte slotjes, moet zeggen dat ik er superblij mee ben hoor!! Ik denk niet dat je er spijt van zal krijgen (sowieso van de hele beugel niet, het is het echt dubbel en dwars waard hoor), vind het persoonlijk wel een stuk mooier!

Ik loop er nu trouwens al 1,5 jaar mee maar heb er absoluut geen last ofzo van. Ik was idd wel overgestapt naar een verzekering die tot 1000 euro vergoedde (was overigens wel eenmalig dus niet per jaar ofzo, maar goed, alle beetjes helpen toch?).

MirandaMalik

Mijn dochter van 10 vind een beugel prachtig, vooral de zilveren, haha!

Setteli

Ik ben hem net 2 maand kwijt. Ik heb hem bijna 2 jaar gehad. Ik ben nu 40. Ik heb ook jaren er over gedaan om de beslissing te nemen, maar ik ben blij dat ik het uiteindelijk heb gedaan. Ik heb gewoon de grijze slotjes gehad. Mijn beugel kostte ongeveer 1000 euro, daarbij komen dan nog de onderzoeken vooraf, zoals foto's en gebitjes happen, dat kostte ongeveer 250 euro. Ik kreeg nog 1000 euro vergoed van de verzekering. Maar daarna ben je ongeveer 55 euro per maand kwijt aan de controles. Echt doen hoor, je krijgt er geen spijt van. En je ziet tegenwoordig zoveel oudere jongeren met een beugel, dat misstaat echt niet

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:00

oh ja, en sinds ik m'n beugel heb wordt ik alleen maar jonger geschat haha, vind ik natuurlijk helemaal niet erg!!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:05

Ik heb op mijn 12e het hele beugelriedeltje gehad en toen stond alles heel netjes. Al snel begon het weer te schuiven en na een paar jaar stond mijn ene voortand voor een groot deel over de ander heen. Dus op mijn 19e weer een beugel. Voor mijn beugel durfde ik amper nog lekker te lachen. Vanaf dag één dat ik een beugel had, lachte ik weer voluit, iedereen mocht zien dat ik er wat aan deed. En ik heb zelfs gekleurde blokjes gehad, en elastiekjes. Nooit iemand er over gehoord en ik ben er super blij mee!

Let er vooral op dat je na je beugel een spalkje krijgt (zo'n draadje achter ja tanden), want doordat ik die de eerste keer niet heb gekregen, is het weer gaan schuiven!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:07

Ik heb het ook op oudere leeftijd gedaan en totaal geen spijt van. Ik had wel de doorzichtige plaatjes.
Heb wel een paar maal een vraag van iemand gehad of het mijn echte tanden zijn ofdat het een gebit is (ze zijn ook mooi wit).
Het is een uitgave maar mocht het nodig zijn doe ik het weer.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:10

Mijn spalkje was dus na 7 jaar los gegaan vorige week. Vandaag is hij weer geplakt. Mocht dit niet houden dan laat ik weer een nieuwe zetten.
Mijn zoon loopt op het moment ook met een beugel. Ook hij krijgt een spalk als het klaar is (moet ik wel zelf betalen). Je hoort idd heel vaak dat het zonder spalk weer aan de wandel gaat

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 20:11

Anne_GTI schreef:
Voor 1 januari op zoek naar een verzekering die wel ortho na je 18e vergoed want die zijn er zeker.

Ja, die zijn er ook inderdaag wel. Maar dan ga ik 185 euro zorgverzekering per maand betalen en dan ben ik uiteindelijk evenveel kwijt als dat ik nu kwijt ben -O-

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:05

vaak als je zo kort nadat je bent overgestapt aan de beugel gaat vervalt je vergoeiding (logisch ook he puur ff overstappen voor zoiets word niet meer getolereerd)

Ik zelf heb met 34 nog een beugel laten plaatsen, ruim 1.5 jr gehad en geen enkel moment spijt ik overigens wel doorzichtige plaatjes (slotjes) en zou daar weer voor kiezen het is toch een hele "bakkes" vol met ijzerwerk hoor :D :9

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:18

Ik heb toen ik 19 was ook een beugel gehad, gewoon grijze slotjes. Geen rare reacties gehad, zou het zo weer doen, bespaart geld en je bent toch wie je bent, met of zonder beugel.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:24

zilveren,
je hebt toch een beugel of die slotjes dat zilver of doorzichtig zijn je ziet ze toch wel zitten