Goedkopere lenzen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Goedkopere lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:50

Hallo allemaal!

Ik draag nu ongeveer 2/2,5 jaar zachte maandlenzen, en die bevallen eigenlijk hartstikke goed. Nu zit ik sinds een maand bij een nieuwe opticien die voor mij een stuk dichterbij zit. Laatst heb ik mijn lenzen opgehaald en betaald... En jeetje! De prijs zit bijna aan de 200 euro.
Ik heb nu wel de rekening voor me liggen. Wat blijkt, ze hebben 45 euro gerekend voor de 'aanmeetkosten'. Is dit normaal? Ik ben gewend gratis oogmetingen te krijgen. Op zich wil ik er wel voor betalen, maar 45 euro... Zeker aangezien ik waarschijnlijk nog wel 2 a 3 keer moet meten.

Bovendien zijn de maandlenzen per oog 75 euro voor 6 lenzen, van het merk Bausch & Lomb, SofLens for Astigmatism.
Zou het mogelijk zijn over te stappen naar een webwinkel en op een ander, goedkoper merk? Heeft iemand dit gedaan, hebben jullie ervaringen?

Ik wil graag goedkoper uit zijn, maar ik ben ook bang een oogontsteking of ander probleem met de nieuwe lenzen te krijgen...

Help!

Limoen

Re: Goedkopere lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:55

Ik heb van Pearle. Kostte 30 euro om aan te laten meten en mocht het 3 maanden proberen (dus ook wisselen van soort etc.) En nu gewoon standaard 12 of 16 euro per maand? De ene maand alleen lenzen thuis gestuurd, de andere maand een grote fles vloeistof + bakje + lenzen thuisgestuurd. Ideaal! En gewoon gratis controle en wisselen van sterkte etc.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:43

Heb ze ook van pearle. Aanmeten was gratis, en mcht ook verschillende lenzen gratis uitproberen, heb nu voor een half jaar weeklenzen en die koste 164 euro incl vloeistof en bakjes etc. Mag tussendoor altijd terug komen voor gratis advies en metingen als ik ergens onzeker ben. Moet zeggen dat ik erg te spreken over ze ben, ze namen echt alle tijd om alles uit te leggen etc.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:01

aanmeten is bij mij gratis. Ik zou er gewoon heen gaan, zo van joh leuk hoor, maar waarom melden jullie niet dat ik tegenwoordig moet betalen voor het aanmeten?! ik zou dat echt niet pikken :n
Ik heb de pure vision 2 van Bausch en lomb €110 per half jaar, ik vind het echt belachelijk veel. op internet vind je deze lenzen gemiddeldvoor 70,- per half jaar, dat scheelt nogal wat! Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar ik denk wel dat ik deels op internet ga bestellen, want het scheelt echt heel veel :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:04

Ik bestel het ene jaar in de winkel na een oogmeting (gratis) en het andere jaar bestel ik via internet. Dat is goedkoper. Maar ik krijg om het jaar 200 euro vergoed voor de lenzen dus het ene jaar betaal ik iets van 130 voor de lenzen en het andere jaar betaal ik niets...

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:08

Misschien een idee om bij Oculenti dicht bij jou in de buurt je ogen op te laten meten en lenzen aan te schaffen. Ik heb hele goede ervaringen met Oculenti gehad. Draag nu gelukkig geen contactlenzen meer, omdat ik lenzen heb laten implanteren. Had trouwens -14,5 (inclusief cilinderafwijking)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:09

Wow!! :oo Ik heb bijna -10 incl. cilinder en dat vind ik al veel...lensen laten implanteren? Klinkt creepy. :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:11

Ik haal mijn lenzen nu al jaren bij de kruidvat, nooit problemen mee.
Ze zijn iets dikker dan de lenzen van de opticien en je ziet beter dat je ze in hebt als je me aan kijkt, maar dat heb ik best over voor die paar honderd euro die ik bespaar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:12

lenzen implanteren klinkt idd creepy :') ik heb maar -3 en een beetje dus dan valt het nog mee haha. Ik kon ze bij mijn huidige opticien ook per 3 maanden bestellen dus denk dat ik dat dan maar doe en daarna een half jaar bestellen op internet :j

De lenzen van het kruidvat, de hema en noem maar op, ik vind het een verschrikking :') komt misschien omdat ik de hydrogel silicone lenzen heb, die zijn nog dunner en prettiger voor je ogen dan de standaard lens. Ik heb die van kruidvat een keer geprobeerd, maar ze passen gewoon echt niet op mijn ogen :n Mijn oogarts zei ook dat die lenzen op langere termijn echt slecht zijn voor je ogen, vooral ook omdat mensen nooit meer op controle gaan enzo. en ook omdat ze dikker zijn en veel minder zuurstof doorlatend.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 26-09-12 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:12

Bij gewone winkels kan ik niet slagen, die verkopen geen lenzen met cilinders geloof ik...en niet op mijn sterkte...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:13

Bellatrix schreef:
Bij gewone winkels kan ik niet slagen, die verkopen geen lenzen met cilinders geloof ik...en niet op mijn sterkte...

Dan moet je toch eens naar een goede particuliere opticien gaan :j die van mij heeft echt elke mogelijke lens volgens mij :j ze kunnen alles bestellen wat je wilt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:14

Ik heb ze van HansAnders, aanmeten was ook gratis, proberen ook.
Ik betaal een 50 euro per half jaar..
Eventueel via internet kijken, doet mijn vriend ook, die heeft ook soort cilinder die ze bij HA en pearl ed niet kunnen verwerken in de lens..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:17

Ik beb van eyewish, krijg ook iedere maand thuisgestuurd. De ene maand alleen lenzen, de andere maand met vloeistof en nieuw bakje.
Elk halfjaar controle is gratis, lenzen zelf zijn €24 per maand maar gezien mijn sterkte vind ik dat niet zo raar...

Over lens implantaten: voor zover ik heb kunnen vinden is dit een veiligere methode dan laseren!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:18

Eleionomae schreef:
Bellatrix schreef:

Dan moet je toch eens naar een goede particuliere opticien gaan :j die van mij heeft echt elke mogelijke lens volgens mij :j ze kunnen alles bestellen wat je wilt.

Ik ga naar Groeneveld opticiens voor de oogmeting en daar bestel ik mijn lenzen ook om het jaar. :j Maar ik bedoel dat ik mijn lenzen niet bij de Hema of Kruitvat ofzo kan halen....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:20

nee maar dat kan ik dus ook niet, omdat die niet hydrogel silicone zijn. Maar dat is dus een nieuwe generatie lens die veel beter is voor je ogen dan die standaard lenzen van kruidvat en hema enzo. Je hebt maar één paar ogen, ik ben er maar wat voorzichtig mee haha, ik vertrouw die goedkope lenzen voor geen meter hahahaha.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:23

Eleionomae schreef:
nee maar dat kan ik dus ook niet, omdat die niet hydrogel silicone zijn. Maar dat is dus een nieuwe generatie lens die veel beter is voor je ogen dan die standaard lenzen van kruidvat en hema enzo. Je hebt maar één paar ogen, ik ben er maar wat voorzichtig mee haha, ik vertrouw die goedkope lenzen voor geen meter hahahaha.

Ik droeg een jaar kruidvat lenzen toen ik bij de opticien ging werken en helemaal nagekeken ben, niets op aan te merken.
Tot nu toe merk ik er weinig van en je ogen herstellen snel genoeg dat als ik last heb het met een dagje bril wel is opgelost.

Toen ik daar ben gestopt weer over gegaan op kruidvat, inmiddels 2 jaar en nog steeds prima voor zo ver ik weet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:25

nou ik kon dus na een maandje kruidvat lenzen een half jaar mn bril weer op omdat mn hoornvlies was beschadigt :+ Oogarts was ook niet zo blij met mij, hij snapte wel dat ik even het geld niet had voor goede lenzen, maar raadde me dan toch aan om een bril te dragen ipv die goedkope troep zoals hij het zelf noemt haha.

Maar goed iedereen heeft andere ogen, de lenzen van kruidvat waren dus ook echt te klein voor mijn ogen waardoor dus die beschadiging.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 19:09

Bedankt voor de reacties! Ga eens alles op een rijtje zetten, en kijken of ik misschien wat van de verzekering krijg :)

Kruidvat e.d. ga ik niet aan beginnen. Ik wil wel goedkoop, maar het moet niet schadelijk zijn voor m'n oog :')

Ik ga inderdaad eens terug voor de aanmeting. Ze hebben me echt nooit verteld dat dat me 45 euro gaat kosten, en ik ging ervan uit dat het (net als bij de vorige opticien) gewoon gratis was...

Ik ben trouwens ook aan het kijken voor laser of implantaat, maar dat laat nog we een paar jaar op zich wachten. Tot nu toe veranderen m'n ogen nog behoorlijk volgens mij :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:09

Bij mij is opmeten bij de opticien altijd gratis geweest, nu betaal je daar vast iets voor in de aanschafprijs maar 45 euro is dat zeker niet. Mijn lenzen zijn op internet 20 euro goedkoper per half jaar.

Wat ik nu wel heb gedaan is een afspraak maken bij het Oogkundig Medisch Centrum, voor een meting. (Aangezien de afgelopen 3 metingen voor bril nogal afweken van lenzen, ineens een cilinder e.d.) Daar kan je gewoon vrijblijvend afspraken maken en daarbij aangeven dat je geen lenzen wilt kopen, dan zit ik tenminste niet met dat gevoel van ik moet hier nu ook bestellen en heb je wel een oogmeting 'op niveau'.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:13

Euhm... Hans Anders?

Ik krijg gratis meetingen, al wil ik ze om de week bij wijze van spreken. En alle lenzen zijn mogelijk.
Daarnaast doe ik mee met een 'spaarplan'. Kost me €8,00 per maand en na 6mnd kan ik mijn nieuwe set afhalen zonder bijbetaling. Oftewel... per 6mnd ben ik €48,00 euro kwijt, inclusief vloeistof!

Ben wel zelf juist iets duurder gegaan naar lenzen die meer zuurstof doorlaten. Ik heb mijn lenzen nml zó ontzettend lang in op een dag, dat mijn ogen beschadigd raken door gebrek aan zuurstof en drogen ogen met dank aan mijn reuma. Tot nu toe bevallen ze prima en nog betaal ik na 6mnd maar 25 euro bij!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:53

So he, dat kan zeker goedkoper!

Ik zit bij Specsavers, betaal 10 euro per maand. Gratis metingen en controles + ik kan bij een eventuele kapotte of kwijtgeraakte lens gratis een nieuwe halen en daarnaast kan ik ook gratis nieuwe vloeistof halen zou deze op zijn.

Ik ben tevreden in ieder geval. :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:15

Mjjn vriend heeft ook zachte maandlenzen en hij betaalt 90 per halfjaar.
Bij rob boon, niet zon bekende zaak maar wel goed.
Aanmeten en ogen testen zijn gratis volgensmij :)

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:25

Ik heb de lenzen van pearl. Krijg ze netjes iedere maand opgestuurd, betaal ong 20 euro per maand..met cilinder in de lens.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:33

Mijn nicht had iun eerste instantie altijd lenzen via de opticien. Continu problemen, steeds weer andere geprobeerd. Nu draagt ze al heel lang lenzen van het kruidvat en geen problemen. Mijn twee jongste kids dragen nu ook al een tijd de lenzen van kruidvat. Gaat tot nu toe prima.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:53

galley schreef:
Ik haal mijn lenzen nu al jaren bij de kruidvat, nooit problemen mee.
Ze zijn iets dikker dan de lenzen van de opticien en je ziet beter dat je ze in hebt als je me aan kijkt, maar dat heb ik best over voor die paar honderd euro die ik bespaar.

Hier net zo. Prima lenzen!