Herstel naar zware hersenschudding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Herstel naar zware hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:17

Zondag ben ik tijdens de sgw van lisse van mijn paard gevallen. Hierbij een nacht in het ziekenhuis gelegen met als conclusie een zware hersenschudding, scheurtje bij mn pols in ellepijp en veel gekneust.

Wie heeft er ervaring met een zware hersenschudding en hoelang duurt het met goede rust voor het ongeveer over is?
Ik verveel me rot!

Romyv

Re: Herstel naar zware hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:42

een goeie hersenschudding duurt wel een paar weken. Ik moest destijds 4 weken echt rust houden en daarna rustig alles opbouwen. Nou sliep ik de eerste paar weken ook alleen maar, dus dat scheelde ;)

Het is wel belangrijk dat je die rust pakt, je hebt kans dat je anders de rest van je leven met vermoeidheid, hoofdpijnen en andere vervelende klachten blijft zitten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:42

Beterschap trouwens!! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 12:57

dank je wel!

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:02

Sterkte! Ben ook eens van een paard gevallen met een zware hersenschudding/gekneusde onderrug als gevolg (14 jaar terug). Toen heb ik 2 weken platgelegen. Na 2 weken ging ik weer naar school, maar had toen nog veel last van tl verlichting en beeldscherm van de pc. Niet overhaasten!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:05

Zoals al eerder gezegd, je absoluut goed aan je rust houden!!!
Beterschap!

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:24

een meisje dat ik ken is onder het slaapwandelen uit het raam gevallen (5 m hoog en op beton) en ze heeft er een gebroken pols en een zware hersenschudding aan overgehouden.
ze gaat maar halve dagen naar school en ligt de hele dag te rusten en moet al meer dan 1 maand rustig aan doen. herstellen van haar hersenschudding duurt dus nog wel even. ze is trouwens ook elke dag misselijk en moet overgeven.

maar oke, was je niet al naar de huisarts?
beterschap! ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:26

ik heb een nacht in het ziekenhuis gelegen maar was benieuwd naar ervaringen van jullie.. ben vanaf 10 voor half 2 tot 8 uur savonds ook alles kwijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:30

Toen ik middelzware hersenschudding had, mocht ik geen tv kijken en niet computeren.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:34

ook ik heb een zware hersenschudding door val het paard gehad.

ik heb 2 weken bed rust gehad, veel slapen beetje lezen als het gaat. absoluut niet TV kijken of computeren.. dat maakt dat het alleen maar langer duurt.

daarna ben ik halve dagen naar school geweest, wat ik ook ruim 2 weken gedaan heb. daarna weer full time alles gedaan. en daar heb ik spijt van! ik heb heel veel moeite gehad met scherpstellen en focussen. ook heel snel duizelig/hoofdpijn bij TL licht en flikkerende lichten.

inmiddels 8 jaar verder en alles is nu weer beetje normaal.. maar neem echt je rust!

beterschap!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:01

Duurde bij mij 3 weken en toen vond ik dat ik alles wel weer kon gaan doen. Resultaat is dat ik er nu, na 10 jaar nog steeds last van heb. Heb een deur tegen mijn hoofd gekregen, en op de plek waar die deur me hoofd raakte heb ik soms nog het gevoel dat dr een ijzeren buis door mijn kop geslagen is. Niet fijn, en sindsdien heb ik migraine, en dat wil je ook niet.
TV kijken of computeren resulteerde standaard in overgeven dus dat zou ik niet (te vaak) doen
Neem dus echt alle rust die je nodig hebt. Beterschap.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 26-09-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:11

Als eerste: sterkte!

Ik heb twee jaar geleden na een val van mijn paard een hersenkneuzing gehad. Dit is net wat anders als een hersenkneuzing, mijn hersenweefsel is ook beschadigd (geweest) dit is bij een hersenschudding niet zo, en had beurse plekken op mijn hersenen. (Even om het verschil aan te geven). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe lang ik rust moest houden, ben wel een nacht in het ziekenhuis gebleven, maar voor zover ik weet zat ik al vrij snel weer op mijn paard.. Heb wel een hele lange tijd gehad dat ik snel dingen vergat, dus ik zou zeker je rust pakken! Was in mijn geval ook slimmer geweest denk ik.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:17

Niet computeren hoor, da's er echt niet goed voor!

Toen ik een hersenschudding had kon ik niks anders dan in een donkere kamer liggen.
Je rust pakken is echt heel belangrijk, chronische hoofdpijn oid is geen pretje.
Beterschap!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:47

Ik ben een keer gevallen met skiën, resultaat een zware hersenschudding. Men zei dat het een lichte hersenschudding was, een weekje rust was voldoende. Helaas, na 4 weken kon ik nog steeds amper iets. Omdat ik te snel weer begonnen ben met school, werk, etc. heb ik heel erg lang met klachten rond gelopen. Ik heb zo ongeveer 3/4 jaar met oa grote concentratieproblemen en zware hoofdpijn rondgelopen. En helaas heb ik ook blijvende schade.

Dus ik heb echt maar één advies, rust en heel veel slapen. Achter de computer, tv kijken dat is allemaal erg inspannend dus dat kun je beter niet doen. Een luisterboek zou eventueel wel kunnen, en rustige muziek. Maar verder vooral veel rust!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:42

TS, hoe gaat het nu met je??

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:44

Lief dat je het vraagt!

uhh ik ben vooral erg moe, last van mn kaakkopje, trekt door naar mn oor. Neus gaat steeds iets beter. Veel last van mn knie en pols. Hoofdpijn valt erg mee, eerder misselijk en draaierig en moe.

Vooral smorgens als ik net wakker wordt wel hoofdpijn, dan ga ik weer slapen, rond 11 uur eten, dan weer ff liggen en zo douchen.. Savonds rond 10 uur het fitst, vind ik eigenlijk wel vreemd

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:50

Dat klinkt nog niet erg positief....
Wel goed dat je je rust neemt!
Inderdaad wel apart dat je je juist 's avonds het fitst voelt :P Maar misschien juist wel omdat je overdag zoveel rust?! Kun je dan 's nachts wel weer slapen?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:57

Ja snachts slaap ik ook erg veel, slaap zeker 12 uur per nacht en dan doe ik overdag ook nog niks.. Verveel me dood

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:22

Beterschap!
Ik weet hoe het voelt.
Aantal jaren gelden ben ik van het paard afgesprongen omdat hij idioot bleef doen en ik moe werd :+
In eerste instantie stond ik lachend op.
Ben er weer opgegaan en verder gereden.
Toen opeens verschrikkelijke koppijn.

Verder weet ik vrij weinig, van horen zeggen dat ik vroeg waarom ik op een paard zat.
Het werd erger en ik bleef dingen herhalen :+ en had geheugenverlies
Ze hebben me naar het ziekenhuis gebracht en ik moest daar minimaal een nacht blijven.
Ze wekten me elk uur en veel bloedprikken.

De volgende dag heb ik de artsen wijs gemaakt dat ik me toppie voelde.
Ben geloof ik binnen 2 weken weer stage gaan lopen.

Mijn advies is dus neem je rust, ik kan er nu nog last van hebben...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:05

geef je hersenen rust,bij alles wat je doet heb je ze nodig dus echt niks doen, verveling?
dan maar verveling en dan nog maar meer slapen.
niet lezen,geen tv en geen computer!

1 nacht in het ziekenhuis is niet veel ,heb er zelf ooit eens anderhalve week in gelegen na een val van een paard en toen nog 2 maanden thuis plat.
maar had ook nog iets van hersenkneuzing geloof ik,weet het niet meer is te lang geleden
heeft wel even geduurd,maar ik geloof dat ik er nu geen last meer van heb :j

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:27

Ik heb ook Een zware hersenschudding gehad en raad je echt aan om Goed je rust te nemen
Ik ben na een week gaan werken en de dag erna achter de laptop en al
Maar merk soms wel dat mijn geheugen niet meer de oude is.
Verder gelukkig weinig gevolgen gehad