Plotselinge 'verbranding' huid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Plotselinge 'verbranding' huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 20:40

Gisteren nacht om 2 uur zat ik lekker rustig achter mijn laptop een serie te kijken toen ik opeens een vreemde tinteling in mijn nek voelde, het was een beetje ongemakkelijk maar verder niets. Al vrij snel leek het uit te breiden en begon mijn huid verbrand aan te voelen en leken er kleine naaltjes in gestoken te worden.
Toen ik in de spiegel ging kijken zag ik niets en ik ben dan ook weer achter mijn laptop gekropen totdat het nog weer een tikje erger werd. Vervolgens heb ik mijn vriend wakker gemaakt die met zijn slaperige kop zei dat hij niets zag :') Toen ik mijn kleding uittrok en voor de grote spiegel ging staan was mijn huid opeens helemaal vuur rood.. Mijn nek, oren, borst, schouders armen en bovenkant van mijn rug waren vuur en vuur rood.

Het voelde precies als een verbranding van de zon, mijn huid voelde gloeiend heet en ik had het er ijs koud door. Vervolgens leek er nog druk op mijn oren te komen en begonnen mijn lymfe klieren onder de kaak op te zwellen.

Aangezien het vreselijk laat was ben ik maar gaan googelen ipv de dokter bellen, het leek me niets levensbedreigend dus ja.. Op google kon ik eigenlijk niets vinden, het beste ik heb gevonden was een hele extreme opvlieger maar ik vraag me toch af of deze symptomen er bij horen..

Om half 5 `s nachts was het zo goed als weg en ben ik eindelijk als een blok in slaap gevallen maar het was toch wel heel erg vreemd.

Ik heb het er vandaag met mijn moeder over gehad en die zet er ook vraagtekens bij, we hebben afgesproken dat ik morgen de huisarts even bel en ze heeft me laten weten waar ik snachts naartoe kan bellen als het voor komt en erger word of niet over gaat. In de tussentijd hoop ik dat iemand misschien wijzer word van google of iets herkend in mijn verhaal, misschien toch opvliegers maar dan heel extreem?

Grapjasjes12

Re: Plotselinge 'verbranding' huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:06

Wat vreemd.

Klinkt als een spontane allergische reactie en is absoluut een bezoekje aan de HA waard :j

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:39

phormicola schreef:
Wat vreemd.

Klinkt als een spontane allergische reactie en is absoluut een bezoekje aan de HA waard :j

Dat was ook mijn eerste gedachten maar er is niets veranderd eigenlijk, mijn badjas die ik droeg had ik eerder die dag nog aangehad en ik heb een peer gegeten maar ik heb daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:40

is het een nieuwe ketting?
ik heb wel eens een allergische reactie gehad op een zilverklei ketting

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 21:50

Brittneyx schreef:
is het een nieuwe ketting?
ik heb wel eens een allergische reactie gehad op een zilverklei ketting

Nee ook niet, ik heb wel een ketting maar die heb ik al lang en had hem toen niet aan :j
Verder kan ik me echt niets bedenken wat ik anders heb gedaan of nieuw heb.. Er is volgens mij echt helemaal niets veranderd.. Vreemde is ook dat ik niets op google kan vinden van mensen die ook zoiets hadden, ook niet bij allergieën oid.

Bedankt voor het mee denken :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:50

Gestoken door een beest?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:42

Dat kan vanalles en nog wat zijn maar als het weg is, lijkt het me niet echt wat om zorgen over te maken?

Allergieën
Insectenbeet
Jeuk
Irritatie van kleding,stickers etc

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 23:12

Armaris schreef:
Dat kan vanalles en nog wat zijn maar als het weg is, lijkt het me niet echt wat om zorgen over te maken?

Allergieën
Insectenbeet
Jeuk
Irritatie van kleding,stickers etc

Zoiets had ik dus ook, het is nu weg dus het zal wel meevallen :') Maar moeders vind het toch verstandig er ietsje meer werk van te maken..

Insecten beet lijkt het me niet geweest aangezien het toch wel een extreem groot verspreiding gebied was en specifiek aan de bovenkant van mijn lijf.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:44

Mss allergische reactie op je wasmiddel of wasverzachter. En dat kan zomaar op komen zetten. Ik heb zelf ook al eens met branderige benen in de auto gezeten, omdat ik reageerde op de wasverzachter. Dat gebruik ik dus ook niet meer, net als verschillende wasmiddelen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:24

Na het drinken van iets met alcohol krijg ik wel eens een vergelijkbare reactie maar dan alleen in mn gezicht. Voelt alsof ik in brand sta. Huid is dan vuurrood en zelfs knipperen doet dan pijn. De arts noemt het een 'flush'. Uitgebreide reactie post ik later vanaf mn laptop :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:28

heb dit twee jaar geleden of mischien drie jar geleden ook in mijn gezicht gehad tot 3 keer toe. en tot op de dag van vandaag geen idee wat het is. allergieen test gedaan maar kwam ook niks uit. dachten bij de eerste keer spaghetti saus met rode wijn. maar de tweede keer had ik dit niet op. blijft nog steeds een raadsel.

je HA kan er waarschijnlijk nu ook niks meer mee. maar let de volgende keer wel op vooral bij je lymfeklieren benauwdheid etc. het kan namelijk in sommige gevallen wel levensbedreigend zijn een allergische reactie