verkouden, bulten in nek??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tylermen

verkouden, bulten in nek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 19:17

hoi (:
sinds woensdag ben ik erg verkouden , last van hoofdpijn , oorpijn , keelpijn. ook heb ik ''bulten'' in mijn nek , en bij diep inademen ga ik kokhalzen en doet het erg zeer in mijn keel . ik maak me een beetje zorgen, mijn vader zegt dat het mijn spieren zijn, en hij denkt dat ik tijdens het rijden mijn spieren vast zet en daardoor stijf wordt? maar wat verklaard dan de keelpijn enz ? :?
mijn stiefmoeder zegt dat het mijn klieren zijn.
vanmorgen werd ik wakker en deed het zeer als ik mijn ogen naar links of rechts bewoog, ik heb het nu nog steeds maar een stuk minder.
ik vraag me af wat dit is.. Ik wil en ga naar de huisarts zo snel mogelijk, maar vandaag is mijn vader vergeten te bellen en de rest van de week tot vrijdag kan ik niet..

aangezien ik in tilburg woon, en in kaatsheuvel op school zit, mijn huisarts in tilburg zit, blijft het op en neer racen vanuit / tijdens school. mijn schooltijden en de training met mijn verzorgpaard werken daar niet aan mee. :n

jullie zijn natuurlijk geen artsen (sommige misschien wel), maar ik zou toch graag ook weten wat er deels aan de hand is..
heeft iemand hier een idee wat het is of is het gewoon een ernstige verkoudheid?

alvast bedankt (:

Esmee_RS

Re: verkouden, bulten in nek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:18

Denk ook dat het je klieren zijn. Als het je klieren zijn gaat het vanzelf weer weg ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:28

Ik dacht ook gelijk aan ontstoken lymfeklieren. Heb ik ook vaak als ik verkouden ben of griep krijg. Zitten ze onder je kaak, op de grens tussen je kaak en nek?
En die zullen wel ontstoken zijn omdat je - zoals ik het lees - gewoon keelontsteking hebt. Even langs de huisarts kan nooit kwaad, wij zijn geen dokters en je krijgt misschien een AB-kuurtje en dan ben je er snel vanaf. ;)

Beterschap!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:43

Je lymfklieren hoeven niet perse ontstoken te zijn. Ze zijn hard aan het werk om de infectie te lijf te gaan en daarom opgezet....dit was tenminste de uitleg die ik te horen kreeg van de huisarts.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:45

ik denk dat je gewoon helemaal verstopt zit ;)
er lopen allemaal buisjes door je hoofd heen en als die verstopt raken dan worden ze dik. ze kunnen ook ontstoken zijn... als het goed is gaat het gewoon weer over zodra de verkoudheid minder wordt

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:50

Dat klopt, je klieren, lymfevaten voeren de ziekmakers af. Zorg voor rust, vitamientjes, evt vit c bruis is prima en hopelijk regelt je lichaam het zelf. Knoflook door t eten helpt ook herl goed, is een natuurlijk antibioticum. Mocht het erg lang duren of je krijgt koorts dan toch even een abkuurtje via ha. Mocht je morgen ook last van andere spieren krijgen of spugen/diarree dan heb je een griepje te pakken en dat moet je ff uitzieken.., sterkte meis

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:02

mirim schreef:
Je lymfklieren hoeven niet perse ontstoken te zijn. Ze zijn hard aan het werk om de infectie te lijf te gaan en daarom opgezet....dit was tenminste de uitleg die ik te horen kreeg van de huisarts.

Ooooh, weer wat geleerd. Ik heb altijd gehoord van de dokter dat als ze gezwollen, pijnlijk waren en koorts veroorzaakten, dat ze dan ontstoken waren. Maar dit klinkt ook wel plausibel. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:18

Bij een ontsteking zijn de lymfeklieren zijn 'ziek'. Ze spelen een hele grote rol bij de afweer van het lichaam. Dat systeem wordt juist met een verkoudheid extra aan gesproken. Doordat ze extra hard werken worden ze dikker, wat weer voor pijn zorgt. Erg vervelend, maar logisch te verklaren bij een verkoudheid.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:23

dankjewel voor de reacties, dan wacht ik gewoon even af, mocht het erger worden ff een afspraak maken bij de ha en dan maar ff op en neer fietsen. door de keelpijn werd er ook wel eens gezegt dat het m'n amandelen waren, die heb ik nog :P

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:26

Duke schreef:
Ik dacht ook gelijk aan ontstoken lymfeklieren. Heb ik ook vaak als ik verkouden ben of griep krijg. Zitten ze onder je kaak, op de grens tussen je kaak en nek?
En die zullen wel ontstoken zijn omdat je - zoals ik het lees - gewoon keelontsteking hebt. Even langs de huisarts kan nooit kwaad, wij zijn geen dokters en je krijgt misschien een AB-kuurtje en dan ben je er snel vanaf. ;)

Beterschap!

ze zitten, vanaf mijn oor naar rechts 2 centimeter, dan naar beneden, op die lijn zitten er 3.
aan de andere kant vanaf mijn oor recht naar beneden ook 3.
tussen mijn sleutelbeen en 'vleugels? :P' die spieren daar richting je nek aan beiden kanten, zit er ook 1..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:30

Dat zijn inderdaad gewoon lymfeklieren. Komt wel weer goed. Beterschap!