rugklachten...vast in de bekken???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

rugklachten...vast in de bekken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 16:45

beste bokkers,

Als hier al een topic over is dan alvast mijn excuus. Ik kon het niet zo vinden.
Ik heb al enige tijd weer en heel leuk en lief paard.. Hele tijd gelongeerd, door omstandigheden..

Ik heb nu net weer 3x op mijn paardje gereden, en heb de laatste x gemerkt dat ik gewoon niet kan meebewegen met mijn
heupen/bekken op de gang van het paard. Dit is erg vervelend voor het paard maar ook voor mij. Dit zou betekenen dat ik vast zit
in mijn bekken/heupen of iets...

Ik heb al wel enige tijd last van mijn rug, voornamelijk onderin bij mijn stuitje in de buurt, maar niet verder gedacht.
Wel paar x bij de huisarts geweest maar die zegt dat het verder niks is, en dat het mijn rug spieren zijn... Oke dit
kan heel goed natuurlijk, maar als ik bv onze stallen (2) heb gemest dan heb ik het al in de rug, soms schiet het me al in de rug
als ik mijn sokken aan wil doen, of iets boven mijn hoofd moet schoonmaken, ik kan dan ook even niks meer.

Als ik weer op m'n paard heb gereden dan voel ik dat meteen in mijn rug. Wat het dus niet echt leuker maakt om te rijden...
Zijn er mensen die dit herkennen/dit ook hebben? Of hebben gehad?

Warboel

Re: rugklachten...vast in de bekken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:56

Ik had dat ook altijd best erg. Precies wat jij zegt. Nu loop ik sinds iets meer dan een jaar bij de chiropractor en dat gaat in combinatie met steunzolen vanwege standsafwijking in m'n heupen onwijs goed! Heb op het moment wel een beetje een terugval, maar niet meer in m'n onderrug. Het zit nu erg in m'n bovenrug, schouder en ribben maar dit komt door een te holle rug. Nu heb ik 1x in de 2 weken chiropractie nodig maar voordat het weer minder ging maar 1x in de 6 a 8 weken. We wilden het net verder uit gaan bereiden :P

Dus wellicht kan je zoiets proberen? Ik ben ook helemaal door de mallen molen gehaald in het ziekenhuis en daar kwam maar niks uit, zo vervelend.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:00

ja in het ziekenhuis kwam er alleen uit dat mijn ruggengraat niet helemaal recht is, maar dat ze daar verder niks aan konden doen, en dat dat niet de oorzaak van de rugklachten kan zijn... dus ik laat nu denk ik mijn schoonzus er maar naar kijken, die is fysiotherapeut en misschien dat zij er wat mee kan... ik hoop het

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:01

Ik heb ook erg lang veel last gehad van mijn rug.
Ik ben ook naar de huisarts geweest hiervoor, zag er niets aan, behalve dat ik iets scheef ben.
Daarna ben ik naar de chiropractor gegaan, dat heeft een tijd goed geholpen tot ik moest wisselen van chiropractor.
Inmiddels loop ik al 1,5 jaar zonder chiropractor bezoeken omdat de pijn te handelen was.
Blijft natuurlijk heel vervelend dat je pijn hebt, ik heb een nieuw matras gekocht en dat maakt voor mij een wereld van verschil.
Ik heb nog wel eens last van mijn rug, het blijft een zwakke plek voor mij, maar het is dan met 1 a 2 dagen weer over.

Je zou dus eens goed kunnen kijken naar je matras, dat kan heel veel verschil maken :j

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:31

Ik heb hiermee ook goede ervaringen met de chiropractor! :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:52

Zelf niet zulke goeie ervaringen met een chiropractor. Maar wel met en manuele therapeut. Mijn bekken zitten ook wel eens vast. Als ik behandeld ben voel ik meteen weer als nieuw. Dus ik zou even een afspraak maken als ik jou was.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:46

iedereen weer bedankt voor de reacties. Ik laat mijn schoonzusje er even naar kijken, en even overleggen wat zij ervan zegt, en anders idd eens denken aan de chiropractor, en manuele therapeut.

Antoontje: matras maakt niet zoveel uit, ik heb al verschillende matrassen gehad, maar bedankt voor het mee denken!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:52

Ik loop naast de chiropractor ook bij een fysio hoor! In de eerste instantie alleen voor m'n schouder waar ik een blessure in heb maar als ik er op dat moment last van heb pakt ze m'n rug ook mee.
In tegenstelling tot Glossi heb ik weer niet zulke goede ervaringen met een manuele therapeut.. Zo zie je maar weer; verschilt per persoon :)

Maar bij mij komen de klachten voornamelijk doordat mijn voeten scheefstaan. Daardoor draaien m'n heupen naar buiten en kantelt m'n bekken; daardoor trekt m'n onderrug onwijs hol en kan de klappen niet zo goed meer opvangen. Het is bij mij altijd dezelfde wervel die problemen geeft :=