vroeg wakker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandra8

vroeg wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:01

Ons probleem:onze zoon van bijna 9 jaar is altijd erg vroeg wakker vanochtend om 5.30.
Hij kan dan niet meer slapen gevolg iedereen wakker.
Hij kan niet rustig een boekje lezen hij moet zingen en geluid maken.

Heeft iemand hier ervaring mee boos worden helpt niet later naar bed ook niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:03

mja....mijn oudste werd ook altijd rond die tijd wakker.......
Daar doe je niks aan helaas.
Je kan de regels wat strakker houden wat betreft het stil zijn zo vroeg.
Dus ook dat het een gevolg krijgt als hij dat niet braaf doet zeg maar.
Maar dat is dan ook het enige.........

Op een keer word hij ouder en tiener en dan zal hij langer kunnen slapen.

sandra8

Re: vroeg wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:09

We hebben al heel wat geprobeerd als niet op de comp. enz maar helaas dat werkte ook niet.
Ik heb nu bal heel de ochtend strijd en de dag moet nog beginnen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:12

Maakt het uit als hij moe naar bed gaat? En hoe laat gaat hij nu naar bed?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:15

klinkt ook heel herkenbaar........

soms kunnen kids gewoon zo zijn en kunnen ouders en zij zelf daar niks aan doen.
In dat geval worden ze ouder en komt het vanzelf......dat ze langer slapen dan.....

Ik heb vaak aan mezelf getwijfelt bij mijn oudste........doe jezelf een plezier en accepteer het zoals het is en ga de strijd niet aan.
Achteraf bleek bij mij dat het kind nu eenmaal zo was......ik maakte geen fout in de opvoeding het was gewoon het karakter.
Ga je de strijd aan dat kweek je afstand tussen jullie twee en zal je hem nog moeilijker kunnen bereiken straks.

Ik ging gewoon eerder slapen zodat ik de dag aan kon voor mezelf.
Het is om moedeloos van te worden, dat weet ik maar al te goed.
Maar je krijgt de meeste rust als je een andere manier van er mee omgaan voor jezelf gaat vinden.
En die rust breng je dan automatisch over op je zoon.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:17

En als je het omdraait? Als hij tot x.xx rustig is dan mag hij aan later op de dag iets leuks doen wat hij anders niet mag? Dus niet boos worden maar juist vragen om goed gedrag en dit ook belonen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:23

je zoon is duidelijk een ochtendmens. ik ben er ook zo 1 en mijn dochter oook. dat kan je niet veranderen, dat is iets wat je is meegegeven vanuit de natuur. neemt niet weg dat het heel moeilijk is als je zelf geen ochtendmens bent :+

wat een mogelijkheid is, is een bedwekker. dat zijn digitale klokjes die je instelt en dan gaan bijvoorbeeld de oogjes van een aapje open of er gaat een lampje branden. deze kan je iedere week bijvoorbeeld 5 minuten later zetten, tot een voor jou acceptabele tijd. je zoontje kan dan leren dat hij pas uit bed mag als het de aangegeven tijd is.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:30

zusjacobs:hij ging gister om 21.15 naar bed
quartel:ik lig inderdaad vaak al vroeg op bed soms al 21.00 ,bedankt voor je tip
Thats_Me:dat valt ook nog te proberen
benangelique:ik ben zelf ook een ochtendmens maar om 5.30 is mijn klokje nog in de slaapstand hij heeft een wekker en kan klokkijken om 7.30 mag hij gaan spelen dat is nog vroeg maar acceptabel

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:33

7.30 nog vroeg? dat is echt al laat! ik zou proberen je zoontje te leren rekken met de slaaptrainer tot 6.30 maximaal!
mijn dochter is standaard om 6.30/6.45 wakker, hoe laat ze naar bed gaat maakt niet uit. ochtendmens is ochtendmens

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:36

Tja ik was ook altijd wel vroeg wakker maar wist dondersgoed dat je dan niet mocht gaan zingen, gillen of andere luide geluiden maken. Mocht wel televisie kijken bijvoorbeeld, maar dan niet al te hard zetten. Ik moest er gewoon rekening mee houden dat mijn ouders wel eens wat langer wilden slapen hoor. Vind ik ook heel normaal. :)

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:50

ochtendmens is ochtendmens dat is waar ik ga de tip van Thats_Me maar uitproberen zodat hij ons iedergeval laat slapen tot 7.30

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:53

Dat is inderdaad "lastig" zo'n vroeg-wakker-kind.
Maar je zegt dat hij 9 is, dat is toch ruim oud genoeg om lekker zelf naar beneden te gaan, een bammetje te smeren en lekker tekenfilmpjes te gaan kijken ofzo??

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:58

MamaMiesje hij mag naar beneden dat durft hij niet en om 5.30 vindt ik dat te vroeg dan zijn er nog ongeschikte dingen op tv.En het probleem is dat hij altijd moet laten merken dat hij wakker is.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:06

Ja 5:30 is idd te vroeg. Dan zou ik overleggen dat hij niet vóór dat zijn wekker 6:30 laat zien, naar beneden gaat. En dat jullie dus ook niet vóór 6:30 willen horen dat hij wakker is >;) ;)
Mijn zoon is nu 6 en ook vroeg wakker (hoewel, gelukkig geen 5:30 :') ) , maar had ook de neiging om rond de klok van 6:00 al naar beneden te willen en -nog erger, met z'n lawaai z'n kleine zusje wakker te maken -O-
Met hem hebben we dus de afspraak dat hij pas naar beneden mag/z'n bed uit mag als hij de 7 op z'n wekker zag (en voor de slimmerds: de 7 VOORAAN/LINKS op de wekker :+ ).
Een andere tip: ik weet niet of hij s avonds ook moeite heeft met inslapen, maar je hebt o.a. van de merken Valdispert en Sleepzz 'rust en slaapdrankjes' die -zoals de naam al doet vermoeden, een gunstige invloed hebben op druk gedrag en 'slecht' slapen. Overigens niks chemisch hoor!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:13

:D herkenbaar, alleen was mijn zoon altijd om 6.15 klaarwakker hoe laat hij ook naar bed ging.
nu is hij 13 en slaapt hij uit tot soms wel 12 u :+

als hij vroeg was was ging hij lezen in bed, hij mocht er niet uit en gelukkig is het altijd goed gegaan
hij was stil zodat wij in het weekend toch konden uitslapen :j

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:11

Zet hem hier af s'avond en kom om 9 uur sochtend maar weer ophalen. :')

Als kind mocht ik wel uit bed sochtends en had ik vaak 3 dingen waar uit kon kiezen op mijn kamer.
Tekenen, nintendo of tv kijken.
Ik moest wel zachtjes doen want als ik dat niet deed werd er gewaarschuwed dat ik voortaan in bed moest blijven tot mijn ouders wakker waren. Dat wilde ik natuurlijk niet dus ik deed altijd rustig en pakte een boterham en wat yazoo en dan was ik wel weer zoet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:51

Ik denk dat het belangrijk is, dat je zoontje 'realiseert' dat hij best vroeg uit bed mag, maar dat hij dan wel moet zorgen dat niemand anders hem hoort.

Hier thuis hebben we ook veel ochtendmensen en toen wij klein waren, gingen wij altijd naar beneden om te spelen. Ook kan een 9 jarige zelf vast de tv/dvd aanzetten en zo zoet tv kijken?

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:55

Hij heeft verduisteringsgordijnen en nog gewone gordijnen.
hij mag naar beneden maar durft dit niet zelf helaas.
We hebben het geprobeerd met zijn ds maar dan gaat hij als hij wakker is gelijk spelen en staat dan om 6.00 mam mijn ds is leeg:(

We gaan het proberen met positief belonen allemaal bedankt voor de tips.

Er mag een slotje op

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:08

Ik hoorde afgelopen week een tip van een andere ouder.

Dit meisje was ook altijd zo vroeg wakker. Ze hebben een wekker op de kamer gezet en gezegd als de wijzers in een rechte lijn staan van boven naar beneden mag je bij ons komen. Daarvoor blijf je op je kamer en doe je zachtjes.

Meisje is niet meer voor 6 uur van haar kamer gekomen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:16

:D Als ie dat in zijn pubertijd nog heeft kan ie zo een krantenwijk nemen....

Maar voor nu zou ik gewoon de DS met oordopjes en een lader meegeven.