Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kaus schreef:mereltjuhxxx dat is precies wat ik ook heb!
Ik schaam me op de een of andere manier dan als ik eet...
Vind je het vies als andere mensen eten of heb je dan gewoon geen zin meer in eten?
bigone schreef:Wanneer eten jullie dan wel? Alleen als je alleen bent, dat kan toch niet want dan krijg je echt veel te weinig binnen, lijkt me heel vervelend als je hier last van hebt.

hackny schreef:hey
sorry rare titel !
ik heb al aardig wat last van een soort van "niet eten gewoonte"
voorbeeld : er is iemand jarig op het werk, en er is taart!
je bent vrij ervan te pakken maar ziet eerst andere mensen er al van pakken, ik wacht, en zie hun lekker eten
dan heb ik geen honger meer! is moeilijk uit te leggen waarom ik dan niet meer iets pak, vooral bij een snackbar
zie ik allemaal gezette mensen lekker kannen , en de frietgeur komt me neus in ,dan ga ik van binnen over mijn nek.
en loop gauw door, wie weet of hier een naam voor is?
het is niet noodzakelijk dat jullie zeggen WAt het is, idee n over hoe ik het makkelijker
voor mezelf kan maken ben ik ook heel blij mee
brand los!!
gr hackny
.........
Raponsje schreef:Ik kom dit vaak tegen bij mensen die wat aan de zware kant zijn (geweest) of mensen die zichzelf aan de zware kant vinden. Ze denken dat andere steeds naar hen kijken en hen afkeuren en durven daarom niet te eten of scheppen aanzienlijk minder op dan andere in hun bij zijn.
Wat kan helpen om bijvoorbeeld in de kantine op je werk te eten is om bijvoorbeeld een goed vullende smoothie mee te nemen naar je werk.
Uiteraard geen super oplossing, maar drinken is vaak een minder probleem zeker wanneer je het in een dichte beker zou doen.
Wat ik zelf vaak heb is dat ik soms ergens zin in heb en zodra het binnen handbereik is weet ik ineens weer hoe het smaakt of ruikt en hoef ik het al niet meer.
Bij mij is het meer het idee dat ik bang ben als het slecht valt ofzo, dan zit je daar.. Zit wel een groot deel tussen mijn oren hoor, en gelukkig gaat het al steeds wat beter
MissAnnemijn schreef:Ik heb daar ook wel een beetje last van. In gezelschappen of als ik kort daarna met het OV moet ofzoBij mij is het meer het idee dat ik bang ben als het slecht valt ofzo, dan zit je daar.. Zit wel een groot deel tussen mijn oren hoor, en gelukkig gaat het al steeds wat beter