Zelf mijn haar verven en bijwerken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Zelf mijn haar verven en bijwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 10:47

Ik heb nu twee keer mijn haar geverfd met een semi-permanente haarkleuring. Alleen vond ik dit te weinig effect hebben. Daarom wil ik het nu zelf permanent verven, omdat het bij de kapper te duur is. Maar mijn vraag is hoe ik dan de uitgroei bij moet werken? En wat als ik weer terug wil naar mijn eigen kleur?
Ik wil het denk ik iets van 2 tinten donkerder hebben.

Dieselpaard

Re: Zelf mijn haar verven en bijwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:54

de uitgroei bijwerken, dat staat volgens mij gewoon op de verpakking. Als je je haar eenmaal geverfd hebt, kun je volgens mij nooit meer terug naar je eigen kleur. Dat is mij tenminste verteld!
Je kunt het natuurlijk zelf proberen, maar misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen? Een ander kan het vaak net wat beter zien!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:00

Ik heb nu voor de tweede keer mijn eigen kleur weer gewoon terug, dus dat gaat gelukkig wel. Wat ik gedaan heb is de laatste keer ongeveer naar je eigen kleur terug verven, dan lijkt de uitgroei heel natuurlijk.
Thuis verven kan trouwens ook makkelijk, ik heb het al eens zelf gedaan maar ook wel eens door huisgenoot/vriendin laten doen (en bij anderen gedaan). Erg moeilijk is het niet :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 11:32

Miekelien schreef:
Ik heb nu voor de tweede keer mijn eigen kleur weer gewoon terug, dus dat gaat gelukkig wel. Wat ik gedaan heb is de laatste keer ongeveer naar je eigen kleur terug verven, dan lijkt de uitgroei heel natuurlijk.
Thuis verven kan trouwens ook makkelijk, ik heb het al eens zelf gedaan maar ook wel eens door huisgenoot/vriendin laten doen (en bij anderen gedaan). Erg moeilijk is het niet :)

Kan je er gewoon een andere kleur overheen gooien zonder dat het groen wordt?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:34

Ik verf het regelmatig in elke keer weer andere tinten, nog nooit groen of oranje haar gehad ;)
Zelf doe ik dus niet alleen uitgroei bijwerken, ik gooi alles door de verf.

En terug naar je eigen haarkleur, ik heb het 1x gedaan - van donkerbruin naar donkerblond, door elke keer een tintje lichter te verven. Ging dus een flinke tijd overheen voor ik was waar ik moest zijn.

(en dan 6 weken later er weer roodzwart doorheen gooien :+ )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:51

Ik heb vrij kort haar dus ik doe de uitgroei niet, ik doe alles. En ik doe het zelf, gaat heel makkelijk. Vergis je niet in de prijs van een pakje haarverf, dat is ook niet grappig meer. Ben nu overgestapt op de eigen merken, bevalt prima, blijft ook goed zitten.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 11:57

Cassidy schreef:
Ik heb vrij kort haar dus ik doe de uitgroei niet, ik doe alles. En ik doe het zelf, gaat heel makkelijk. Vergis je niet in de prijs van een pakje haarverf, dat is ook niet grappig meer. Ben nu overgestapt op de eigen merken, bevalt prima, blijft ook goed zitten.

Ik wilde inderdaad het eigen merk van Kruidvat gaan gebruiken. Die is niet zo heel duur.
Ik denk dat mijn haar te veel beschadigd als ik het elke keer helemaal verf.. Misschien wil mijn moeder me helpen.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:58

Ssmarty schreef:
Miekelien schreef:

Kan je er gewoon een andere kleur overheen gooien zonder dat het groen wordt?

Is nog niet gebeurd, zelfs niet met meerdere kleuren (midden/donker)blond over elkaar

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:18

Ssmarty schreef:
Cassidy schreef:

Ik wilde inderdaad het eigen merk van Kruidvat gaan gebruiken. Die is niet zo heel duur.
Ik denk dat mijn haar te veel beschadigd als ik het elke keer helemaal verf.. Misschien wil mijn moeder me helpen.

Als je hulp kunt krijgen is dat natuurlijk altijd handig. Maar ik vraag me af waarom jij op leeftijd van 15 jaar denkt je haar te moeten verven? Wordt je al grijs of zo?

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:56

ik heb mijn haar zon 3 jaar geleden van bruin naar blond geverfd.
ik ga soms naar de kapper om het te laten verven maar ik doe het ook wel thuis.
het is wel handig als iemand anders het doet want bovenop gaat het wel zelf maar achter is erg moeilijk.
edit: ik verf wel alleen de uitgroei maar zorg dat je precies dezelfde verf blijft gebruiken en evenlang laat intrekken want anders krijg je kleurverschil :)

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:07

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:44

Cassidy schreef:
Ssmarty schreef:

Als je hulp kunt krijgen is dat natuurlijk altijd handig. Maar ik vraag me af waarom jij op leeftijd van 15 jaar denkt je haar te moeten verven? Wordt je al grijs of zo?

Je hoeft toch niet grijs te wezen om je haar te verven :+
Je kan een ander kleurtje maar net leuk vinden :) Ik was zeker van jou leeftijd toen ik voor het eerst m'n haar verfde. Die van de Kruidvat is best een fijne, ik smeer m'n voorhoofd en oren altijd even in met baby olie, dan heb je wat minder last van vlekken op je gezicht :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:30

Ik verf mijn haar altijd uit een pakje, puur omdat ik haren verven vreselijk vind, het is koud en bij de kapper duurt het mijn mijn lange en dikke haar echt te lang, thuis ben ik binnen 30 minuten klaar.

Gewoon verven en een heel dun kammetje gebruiken om het goed door te kammen met de verf erin zodat je alle haren goed mee neemt.
Als je uitgroei hebt werk ik het altijd met dat kammetje bij, verf op het kammetje en mijn haren bij de uitgroei door kammen.

Als je het weer je eigen kleur wilt pak je gewoon verf die het dichtst bij je eigen haar kleur zit en klaar.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:39

of je laat het er helemaal uitgroeien... dan heb je je eigen kleur ook weer

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:45

Ik verf het al sinds mijn dertiende puur omdat ik mijn eigen haarkleur niet leuk vind.
Meestal verft mijn moeder het voor me en anders bij de kapper.

Wat Raponsje ook al zegt als je het zelf wilt doen dan gaat dat het makkelijkst met een dun kammetje. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:49

Ik vraag het me alleen maar af omdat er hier wel heel jong begonnen wordt met het verven van haren. Je smeert wel allerlei chemicalien op je hoofd, soms vraag ik me af of dat wel zo gezond voor je is.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:57

Cassidy schreef:
Ik vraag het me alleen maar af omdat er hier wel heel jong begonnen wordt met het verven van haren. Je smeert wel allerlei chemicalien op je hoofd, soms vraag ik me af of dat wel zo gezond voor je is.

Nee, dat is niet gezond voor je.
Net als dat frisdrank, friet, chips, koek, snoep, roken, hete koffie of thee drinken, mobiele telefoons, gerookt vlees, te weinig drinken, te weinig eten etc ook niet goed voor je is.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:57

Ik ben ook heel vroeg begonnen met haren verven, hoor. Ik heb een keer allemaal verschillende kleurtjes in m'n haar gehad (toen was ik 12 ofzo), gewoon omdat ik het leuk vond. Inmiddels ben ik 25, verf ik regelmatig mijn haar, maar heb ik nog steeds geen grijze haren kunnen ontdekken. Ik denk dus dat het wel meevalt met het ongezonde...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:29

Raponsje schreef:
Cassidy schreef:

Nee, dat is niet gezond voor je.
Net als dat frisdrank, friet, chips, koek, snoep, roken, hete koffie of thee drinken, mobiele telefoons, gerookt vlees, te weinig drinken, te weinig eten etc ook niet goed voor je is.

Je moet eten om in leven te blijven. Wat je gaat eten, daar kun je keuzes in maken, en als je dan wat ongezonds doet, kun je beslissen om dat met mate te doen.
Tegenwoordig wordt er heel vroeg met de pil begonnen. Het aantal borstkankerpatienten is gigantisch gestegen. Komt dit alleen doordat de apparatuur steeds gevoeliger wordt of komt het door de pil en door de voeding (hormonentroep die we bijv. via vlees binnen krijgen?)
Bij mijn weten hoort het verven van haren niet tot een primaire levensbehoefte. Bij het verven van haren kun je keuzes maken tussen natuurlijke producten, en producten waar een hele zooi chemicalien inzitten die je via de huid ook binnen kunt krijgen. Dus waar kies je voor: mooie potje chemische troep of natuurlijke middelen?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:34

Ik heb alle kleuren inmiddels al gehad, en zelfs meerdere malen mijn eigen haar geblondeerd! Gaat prima, nog nóóit problemen gehad. Juist toen ik bij de kapper mijn haar heb laten blonderen is het onwijs dood gegaan dat het er zelfs uit viel. Te lang in gehad! Ook dit is weer bij gegroeid.
Uitgroei doe ik ook altijd zelf en wil prima met de helft van de inhoud van 1 pakje. Dat is gewoon proberen en techniek ontwikkelen. Dan kom je er wel :)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:35

Ik verf mijn haar al vanaf mijn 15de. Ik heb er verschillende kleuren in gehad van zwart tot, de laatste tien jaar, blond. Ik smeer eerst de uitgroei in en daarna de rest door het goed uit te kammen. Ik heb het nog nooit oranje gehad of een andere vreemde kleur. Ja, een keer paars maar dat deed ik toen bewust in mijn wilde tijd ;).

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:53

Cassidy: mensen met overgewicht hebben een zeer verhoogt risico op kanker.
Vandaar dus ook mijn pmerking.

Je schijnt zelf kanker te krijgen van honing.

Overigens kan ik alleen roodtinten vinden als ik opzoek ga naar natuurlije haarverf en ik heb kuist een hekel dat henna kleurige rood.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:03

bij uitgroei verven verf ik de rest van mijn haar ook mee, anders krijg je toch kleurverschil want de verf slijt echt wel kwa kleur, of hij nu permanent is of semi.

als je je zorgen maakt over het heel blijven van je haar kun ej ook nog henna gebruiken , dat is in allerlei kleuren en tinten te krijgen(rood, bruin, zwart, naturel) dan blijft je haar gewoon heel, doe ik sinds een aantal jaar, want chemisch gaat bij mij niet lang goed :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:05

Raponsje schreef:
Cassidy: mensen met overgewicht hebben een zeer verhoogt risico op kanker.
Vandaar dus ook mijn pmerking.

Overigens kan ik alleen roodtinten vinden als ik opzoek ga naar natuurlije haarverf en ik heb kuist een hekel dat henna kleurige rood.

In de meeste gevallen is overgewicht toch een gevolg van onmatig eten of het verkeerde eten, in combinatie met te weinig beweging. De enkeling die door stofwisselingsproblemen zo gegroeid is even niet meegeteld.

En als je alleen roodtinten vindt, dan zoek je niet goed, want er zijn meer tinten dan alleen rood. Ook bij henna.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:09

Nog makelijker dan verf, verf in mousse of foam. Ideaal! Van John Frieda, Schwarzkopf en ook eigen merk Kruidvat. Lekker alles in de aanbieding kopen, dan zijn die dure merken ook maar 10 euro.
Dit is een soort van mousse die je in je haar smeert. Drupt niet en makkelijk over het hele haar aan te brengen.