Dicht zittend/ontstoken(?) oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dicht zittend/ontstoken(?) oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:50

Hoi allemaal!

Gisteren had ik de hele dag al wat last van meer 'troepjes' in m'n rechteroog dan normaal gesproken en 's avonds ging m'n oog ook een beetje irriteren en jeuken en was het wat rood. Goed kan gebeuren, nooit over nagedacht. Vanmorgen (net) werd ik echter wakker met een dicht oog. := Het staat me zeer charmant, maar de planning is wel om vandaag nog weg te gaan dus het zou toch fijn zijn als ik hier vanaf kwam.. Heeft iemand een idee hoe dit kan en vooral; hoe je er vanaf komt? Ik heb al wat gezocht op google maar dan kom ik alleen maar uit op enge oogziekten en enge konijnen ziektes.

Het zit ook echt dichtgekleefd. Durf m'n oog niet in 1x keer proberen open te trekken evt met behulp van m'n handen (wat mijn eerste gedachte wel was) want ik ben bang dat ik al m'n wimpers eruit trek. Bovendien denk ik dat dat toch niet zal lukken.. Ben ook alleen thuis en heb geen idee wat te doen..

Thats_Me

Re: Dicht zittend/ontstoken(?) oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:53

Even wat water op zetten en als je hebt wat kamillethee maken. Wattenschijfje hier in dopen en als het afgekoeld is even je oog hiermee schoonmaken. Wel van buiten naar je neus toe.

Als deze dan schoon is zou je nog eens voorzichtig kunnen proberen of je hem open krijgt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:55

Idd schoonmaken emt afgekoeld gekookt water of kamillethee. Als het erg gezwollen is, rood en er komt troep uit even de huisartsenpost bellen. Ooginfecties moet je niet aankijken, ze kunnen ook nog eens erg besmettelijk zijn.

Anoniem

Watjes met lauwwarm water. Steeds één keer met het watje vegen (van buiten naar binnen) en dan weggooien en nieuw watje pakken. Even aankijken, als het erger wordt of maandag niet verbetert even naar de huisarts.

Anoniem

Afgekoeld gekookt water is achterhaald. Is niet sterieler dan gewoon warm water uit de kraan.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:56

Water koken, theezakje er even in houden, goed aflaten koelen(!) en ongeveer 3x per dag 'n 5 tot 10 minuten op je oog leggen... Watjes in afgekookt water kan ook... Thee schijnt beter te zijn...
Ik loop zo ongeveer 3x per jaar rond met een "pusoog" met een vochtig watje kan je de harde stukjes wel voorzichtig van je wimpers plukken... Niet schrikken als je oog dalijk weer open gaat... Waarschijnlijk is het mooi rood :-)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:57

Tot maandag wachten als het echt ontstoken is is ook een slecht plan. Oogontstekingen worden onderschat en nogmaals: zijn vaak erg besmettelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:09

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb toen ik het las gelijk water gekookt en ben met watjes aan de gang gegaan.. het is nu (redelijk) open maar m'n oog is nog wel heel erg 'klein'. Kamille thee hebben we helaas niet, maar als het aangeraden wordt om vaker per dag m'n oog schoon te maken dan ga ik dat zo gelijk halen en kan ik het vanmiddag en vanavond er wel gebruik van maken. Maakt het merk nog wat uit?

En waar komt het van dan? Of kan het zo ineens ontstaan?

En hoe kan het zo besmettelijk zijn? Ik dacht enkel via make-up en dat soort dingen maar dat is dus niet waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:11

Heb trouwens wel een foto van hoe dicht het zat en hoe het nu is. (en let niet op m'n heldere blik, ben pas net wakker haha)

Afbeelding

Afbeelding

M'n oog is dus nog niet helemaal open zoals je kan zien en mijn wimpers kleven echt heel erg.. Ook is het nog rood maar dat zie je niet zo goed op de foto (telefoon-foto) kan ik zo de deur uitgaan (uiteraard zonder make-up) want ik moet echt weg eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-12 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:14

Oogontstekingen zijn heel besmettelijk! Je kunt het zelfs van dieren krijgen.. Zeker als je weerstand al wat lager is kan dat snel gebeuren. Ik zou even bellen met de weekend dienst van de artsen. Een oogontsteking moet wel goed en snel behandeld worden. Kamille thee werkt verzachtend maar is geen geneesmiddel.
Iig geen make up gebruiken de komende dagen..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:15

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:15

Make-up idd (heb gehoord dat je het weg krijgt door de make-up in de vriezer te leggen weet niet of dit klopt, zou gewoon nieuwe kopen) en als je op de tocht hebt gestaan kan het ook heel goed, daar heb ik het meestal van...

Merk thee maakt niet uit... Je kan er wel de deur mee uit hoor... Ik ben vorig jaar met dichtgeplakt ook en zonnebril op gaan werken... Kreeg wel veel complimenten :=

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:17

Als je in de zorg werkt mag je echt niet gaan werken met een oogonsteking. Ik ben verpleegkundige en en collega met een onstoken oog werd door de arts naar huis gestuurd. Ik heb zelf eens op een verjaardagsfeestje gezeten, er was daar een kindje met een ontstoken oog en binnen een paar dagen hadden 5 anderen, waaronder ik, het ook.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:22

Dat klopt... Toen zat ik nog achter de kassa... Maar goed... Nu ik zelf ook in de zorg werk moet ik idd wat minder snel gaan werken... Heb een jaar geleden ook gewerkt tot mijn vervanging kwam nadat ik voor het werk van mijn scooter af was gereden... Hersenschudding, 2 gebroken ribben en 2 scheven nekwervels waren het resultaat.... Maar ik ben in dat opzicht ook een beetje gek... Heb mijn eerste weken daar op krukken gewerkt :-)