amandelen verwijderd nog steeds pijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

amandelen verwijderd nog steeds pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 09:42

Hallo..

Vorige week woensdag zijn mn amandelen er uit gehaald, ik had nl iedere maand wel keelontsteking.
Nu doet het nog steeds gruwelijk veel pijn, ik kan ook nog steeds niks eten zelfs pudding eten doet pijn.
Ik koop ook iedere dag wel een nieuw pak ijsjes, overdag gaat t meestal wel met de pijn maar savonds kan ik niet slapen van de pijn. Ben gisteren ook naar de huisarts geweest en heb antibiotica gekregen.
Pijnstillers mag ik maar 2 per dag maar helpt niet veel.

Heeft iemand ervaring hier mee en misschien tips?

winnie03

Re: amandelen verwijderd nog steeds pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:46

Ik heb anderhalf jaar geleden ook mijn amandelen laten verwijderen en ben daar wekenlang heel erg ziek van geweest. Aangezien het bij jou pas een week geleden is vrees ik dat dit er een beetje bij hoort. Hou in de gaten of je koorts krijgt, als dat het geval is zou ik teruggaan naar de dokter. Ik kreeg na een week nog hevige koorts en heb toen midden in de nacht op de eerste hulp nog een morfinevariant mee naar huis gekregen. Heel veel sterkte, ik weet hoe verschrikkelijk naar de pijn is.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:48

Ja hoor toen mijn amandelen eruit gehaald zijn had ik na een week ook nog veel pijn. Ook niet kunnen slapen inderdaad. Hou inderdaad in de gaten of je koorts krijgt, dan wel aan de bel trekken.

Sterkte, het is echt heel naar :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:51

Ik heb er ongeveer 3 weken pijn aan gehad. De eerste week 1000 mg paracetamol zetpillen gebruikt voor het slapen. Die dingen werken als de brandweer :) Verder een icepack in een handdoek op je keel leggen dat scheelt echt enorm in zwelling en pijn! Verder at ik al wel aardig snel weer (na 2 dagen) gooide alles in de blender haha

Succes!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 09:57

De paracetamol werkt helemaal niet bij mij.. Ik heb nu naproxen.
Koorts heb ik 2 dagen gehad dat was ook de reden dat ik naar de dokter terug ging.
Icepack heb ik ook eigenlijk regelmatig op mn keel liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:58

Heel normaal helaas dat je er nu nog last vanhebt, sterkte ermee! :(:) Ik ben er 4maanden ziek van geweest...

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:00

Toen ik mn amandelen heb laten verwijderen heb ik ook nog ruim 2weken pijn gehad en kon ik ook er weinig eten.
Ijspacks op je keel leggen deed mij wel goed en natuurlijk ijsjes eten en ijswater drinken. Ik kon ook pas anderhalve week na de operatie weer een beetje eten.

Beterschap!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:02

Oh ja dat werkt ook wel :) Ik had medicijnen van het ziekenhuis gekregen alleen was ik daar allergisch voor en heb ik het uitgehouden met paracetamol en ibiprufen. Verder heel veel blijven drinken, ook s nachts. Bij mij was het op een dag ineens veel en veel beter! Gelukkig maar want ik kon geen raketjes meer zien!

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:06

Bij mij zijn vorig jaar mijn keelamandelen verwijderd, maar ik at al na een paar dagen (wel erg moeizaam) terwijl er enorme gaten in mijn keel zaten, wel smaakte alles anders en luste ik sommige dingen niet meer.

De pijn blijft wel een tijdje en vooral als je iets eet en dat komt in de wond.

Maar ik at heel erg veel ijsjes en dronk de hele dag ijswater, ook 's nachts en dat helpt wel wat. En flink vaak zo'n zetpil erin :(

Sterkte ermee!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 10:24

Ach t enige voordeel wat het heeft dat ik een heel stuk minder rook.
@marjanB ik kan nu al geen ijs meer zien haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:52

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 14:33

Een probleem is dat ik niet genoeg drink omdat het pijn doet.. ga toch proberen meer water te drinken!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:52

Ja je moet echt blijven drinken! Dan gaat het echt sneller! Ook s nachts als je wakker wordt gelijk een paar slokjes.. doet wel pijn maar die korsten moeten een beetje zacht blijven.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:21

Jeetje wat hebben sommige mensen er hier lang last van gehad zeg!
Ik at de volgende dag alweer een beetje en ben 3 dagen later alweer normaal gaan eten.

Wat bij mij hielp was thee! Ik vond dit minder pijnlijk om te drinken dan water.

Sterkte ermee!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:49

Ik was na een week weer helemaal genezen.
Wat voor mij goed hielp tegen de pijn, waren zetpillen 1000mg paracetamol. Die hoef je niet te slikken (goh.. :D ), maar werken verder super.
En wat iedereen al zegt: veeeel slikken. Ijswater, waterijsjes, eigenlijk de hele dag door.
Ik ben stuk door de pijn heen gaan drinken en eten, misschien dat het daarom zo snel ging :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:51

mijn zus heeft er ook dik een week van plat gelegen, helaas hoort het erbij... sterkte!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:51

Mijne zijn er in juni uit gehaald. Het duurt toch echt 2 weken voordat je weer een beetje mens bent. Ik at appelmoes , knakworstjes ( zit zon lekker zacht velletje om heen ) , dunne soep enzo. Zorg er toch voor dat je veel drinkt. Ook kamille thee helpt erg goed. Vergeet niet dat je korstjes hebt die gaan krimpen wat ook zeer doet. Ik voel nu nog mijn littekens

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:31

Ik ben daar ook erg lang ziek van geweest. Maar ik snap alleen niet zo goed waarom je antibiotica krijgt..
Probeer veel koud water te blijven drinken en ga op ijsklontjes sabbelen! Verder zetpillen :j Dat hielp bij mij zo gigantisch goed!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:30

Hoeveel paracetamol heb je gebruikt?
Je mag gerust 5x 1000 mg per dag gebruiken hoor. Je moet dat wel continu gebruiken (spiegel opbouwen) omdat het anders veel minder werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:46

En volgens mij mag je ook gewoon paracetamol icm naproxen gebruiken. Ik zou het gewoon proberen, als je je aan de maximaal toegestane hoeveelheid houdt kan het geen kwaad.