Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 09:32

Ppff... -O-

De zomer is voorbij en wie is er alweer ziek ? Juist ik !

Word hier zoo moe van. Ben ik de enige of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Hoe kom ik aan meer weerstand en hoe hou ik deze op peil?

_Tara_

Re: Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:37

Sporten, vitaminepil slikken, groente/fruit eten en zorgen dat je zo min mogelijk stress hebt. Verder zou ik 't niet weten eigenlijk :P Ja je zou eens kunnen kijken voor echinaforce. Dat schijnt goed te zijn voor je weerstand maar daar weet ik 't fijne niet van verder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:37

nope, ik lig al bijna een week ziek op de bank met een bijna longontsteking en dus GEEN conditie. Fijn als je normaal 3x per week hardloopt en 2-3 paarden per dag doet, echt mijn ding dit...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:43

ik wordt ook vaak ziek, net nieuwe baas, en ben na een week alweer ziek

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:46

Ik had het ook altijd heel erg. Toen ik 15 was zijn toen m'n amandelen eruit gehaald en toen is het een tijd veel beter gegaan. Maar 2 jaar geleden flinke longontsteking gehad en vorig jaar ook onwijs ziek geweest en dit jaar loop ik weer flink te kwakkelen := Nu met die kou ook weer.. Gewoon niet lekker, benauwd en heel erg snel moe..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:49

Ben ook ziek thuis, het heerst gewoon. Ik ben gelukkig 'maar' 1x hoogstens 2x per jaar ziek en vaak ook in 2 dagen weer beter. Gister echt ziek, hele dag in bed gelegen (griep), en vandaag voel ik me al weer een stuk beter.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:51

Ben nooit ziek := Hoogstens een paar keer per jaar een beetje verkouden, maar nooit erg genoeg om thuis voor te blijven.
Soms een koortslip of opgezette klieren als mn weerstand wat minder is, maar daar houd t allemaal wel mee op :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 09:53

Vitamine pillen en echinaforce ga ik mn vriend laten halen ja,die tip kreeg ik idd ook van een vriendin.

Ik ben idd nu ook net 3 weken bij mn nieuwe baas begonnen en wil me eigenlijk niet ziek meldden.
Ga het maar aankijken tot begin vd middag denk ik. :=

Hebben jullie ook dat je vaak ziek bent in de herfst/winter?

Beterschap voor jullie trouwens !

*edit* om het over koortslippen maar niet te hebben, ik ben nu aan nr 5 bezig in 2 weken tijd :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:55

Opgezette klieren heb ik ook een keer gehad; voelde een soort gevoel van een blauwe plek bij m'n kaak en daar zat een dikke klier. Einde van de dag ook onder m'n oksels. Dag erna moest ik naar een expositie van een vriend die op de kunstacademie zat. Wilde me broek ophijsen zaten er ook bulten bij m'n heupen en liezen. Einde van de dag waren ál m'n klieren gewoon superdik, je zag ze gewoon zitten := dat vond ik echt niet grappig want het deed ook best zeer :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:56

Als ik het gevoel heb dat ik ziek wordt slik ik een paar dagen 2x per dag een tablet echinaforce Forte. Vaak zet het dan niet of minder heftig door :) .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:09

Werd maandagmiddag door de baas zelf naar huis gestuurd, blijkbaar zag ik er beroerd uit :=

Als je echt niet meer kan, en er komt niets meer uit je handen kan je beter in bed gaan liggen. Des te sneller ben je weer beter en kan je weer knallen op het werk :j.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:10

Is de weersomslag ook hoor. :j M'n moeder ligt ziek op bed en ik ben ook lekker aan het snotteren.

Even goed uitrusten, fruit eten, vitaminepillen, en dan kan je er hopelijk snel weer tegenaan! :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 11:06

Marrieleen, had ik het alleen maar met de weersomslag,dan zou ik zeggen ja,maar dat is bij mij helaas niet t geval :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:07

Je kan je bloed even laten controleren, daaruit bleek dat mijn afweer juist goed was (tegen alle verwachtingen in) :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:15

Eerder was ik nooit ziek, afgelopen jaar veel ziek zwak en misselijk, elke week een nieuwe koortslip, was er helemaal klaar mee!!

Loop nu bij Den Hoek, een holistische praktijk voor dieren (vooral paarden :D ) die ook een dokter voor mensen heeft. Aanpakken van mijn lijf door middel van een dieet (geen suikers, gist, azijn ivm Candida (schimmel) in de darmen (al jaren last van :+ ) en geen E- nummers, alles zo puur mogelijk). Een afvalstoffen kuur in de vorm van Detox comp van Phytonics (werkte bij m'n paard ook fijn :') ) en wat gerichtere druppels, acupunctuur en osteo.

Nou is dat voor een ieder natuurlijk anders, maar bijvoorbeeld de afvalstoffenkuur is gewoon zo te halen.

Al met al heb ik geen koortslip meer gehad, geen keelontstekingen, niet meer ziek geweest op één keer na toen ik rivierwater binnengekregen had :Y) Ben er heel blij mee dus!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 11:29

Dat klinkt interresant Ananas :j

Kun je dat bij een drogist halen ?

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:35

Hier nog een :( .
Ik ben minstens 2 keer per jaar ziek. Ik werk in het ziekenhuis dus ja daar dwarrelt van alles rond!
Zit twee weken op een nieuwe afdeling en ja hoor :z Gelukkig ben ik een dag maar echt ziek geweest, dus ik ga morgen weer lekker aan het werk :+ .
Maar een dag ziek hoeven melden, gelukkig had ik vandaag sowiezo vrij :).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:36

Ik heb nu ook weer last van de weersomslag. Heb chronisch bronchitis en wanneer de temperatuur zo flink zakt heb ik het de hele dag benauwd, ben kortademig en heb een vervelend drukkend gevoel.
Weerstand is op zich prima, maar met dit weer heb ik ieder jaar weer moeite.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:39

Hier ook een kneusje.... :+
Ben vorig jaar begonnen met Euchinaforce met vitamine C. Heb me gelijk voorgenomen om dit jaar de maanden met een r er in gelijk weer daarmee te beginnen! Dus kan nog niet uit ervaring zeggen of het ook echt helpt :P
Bij beginnende verkoudheid, heeft bij mij Kaloba wel goed geholpen!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:41

Ik heb ook jaren een slechte weerstand gehad. Er hoefde maar iets te 'heersen' en ik had het te pakken. Sinds ik zink slik is mijn weerstand stukken beter geworden en blijft het bij een verkoudheidje eens in het jaar.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:57

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:57

Wij zijn helaas na de geboorte van onze dochter ook aan de lopende band ziek.
En dan vooral écht ziek. Een verkoudheidje, snotneusje, keelpijn etc vind ik niet zo'n ramp.
Maar overgeven, diarree en heel die gekheid .. gatver!

Ik ben in 20 jaar denk ik 2 keer ziek geweest. Dat heb ik de afgelopen ruim 1.5 jaar allemaal ingehaald. Minstens 8 keer ziek geweest.

Inderdaad op het werk enorm vervelend, ik heb zelf een gesprek gehad waarin mn baas aangaf mij niet meer te geloven. Super vervelend, want ik meld me absoluut niet ziek als ik niet écht ziek ben.

Edit; echinaforce (druppels) gebruiken wij al jaren ... maar helaas nog een weerstand van 0,0

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:21

Echinaforce gebruik ik ook standaard als het weer wat kouder wordt. Helaas helpt het niet echt..

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:22

ik heb eigenlijk nooit echt rare dingen
wel elk jaar verkouden maar wat ik dit jaar heb hoop ik toch niet weer te krijgeb
ik heb kinkhoest nou heb me nog nooit zo vaak afgevraagt waar ik dit aan te danken heb

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:36

Hier ook eentje!
Misschien moet ik dit jaar dan maar wel vitamines gaan slikken. Ik loop ook alweer een week te kwakkelen. Zodra de R in de maand zit, ben ik de pineut.