Veel ruzie, 2 kg afgevallen, de hele dag koud: dipje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Veel ruzie, 2 kg afgevallen, de hele dag koud: dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:10

Hallo allemaal,

Tegenwoordig open ik (hier) veel topics, sorry als het irriteert!

De afgelopen 4 weken merk ik aan mezelf dat ik écht niet gezelliger wordt: Ik heb constant met alles en iedereen ruzie om de kleinste dingen.
Ik voel me slap, ben moe en merk aan mezelf dat er niet teveel aan mijn hoofd gezeurt moet worden, omdat ik anders chagrijnig wordt. Als ik chagrijnig wordt, loop ik vaak even weg. Bijvoorbeeld even een ommetje door het bos of even met de katten kroelen. Puur om even uit die negatieve sfeer te komen.
Daarbij heb ik het de hele dag koud en ben in ongeveer 2, 5 week 2KG afgevallen, onbewust.
Nou is het niet heel erg om 2 KG af te vallen denk ik, niet dat ik het nodig heb( :o ), maar in combinatie met het feit dat ik zelfs 's nachts weinig slaap omdat ik het kuod heb, vind ik het toch een beetje vreemd. Ik slaap eigenlijk ook al de hele zomer met 2 dekens: 1 over mijn hele lichaam en 1 alleen over mijn voeten.
Afgelopen nacht heb ik maar met een kruik tussen mijn voeten geslapen, aangezien ik zondag zulke koude voeten had, dat ik geen oog heb dicht gedaan.
Toen ik dit verhaal vanmiddag tegen mijn vader vertelde, leek het hem een goed plan me even helemaal te laten onderzoeken door de dokter, omdat hij het niet normaal vond dat ik het steeds zo koud had en 2 KG was afgevallen, zomaar.

In 2009 ben ik ook vanaf de week voor de herfstvakantie, tot de week voor de kerstvakantie ziek geweest: Bloed laten testen, daar kwam niks uit. Allerlei andere onderzoekjes gedaan, ook daar kwam niks uit. Ik was moe, lusteloos, werd mager, had veel taai slijm in mijn longen zitten, waardoor ik uiteindelijk een puffertje nodig had.
Met dat puffertje en 2 soorten bruistabletten(vitamines) ben ik er weer bovenop gekomen.
Ik vind het gene wat ik nu heb, er erg op lijken.

Zal ik gewoon even een afspraak bij de HA maken?
Of herkennen mensen dit?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Veel ruzie, 2 kg afgevallen, de hele dag koud: dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:22

als je dit bericht zou lezen van iemand anders wat zou dan je advies zijn?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:56

Al zouden mensen dit herkennen, dan alsnog zul je ook zelf even naar de HA moeten. In 2,5 week 2 kg afvallen zonder dat je hier iets voor doet en het zo koud hebben, lijken mij twee duidelijke signalen dat er iets niet goed is. Sterkte!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:01

Afspraak bij je HA, bloedje laten trekken doet wonderen. Misschien komt daar wel een tekort in je lijft naar voren dat je met voedingssupplementen kunt corrigeren. Of door gewoon anders te gaan eten.....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:04

Slik je medicijnen of eventueel de pil?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:06

Ben je vegetarier of veganist?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 05:10

en natuurlijk de vraag:

eet je wel goed?
dus vezels,fruit,groentes enzo.
vorige keer ging het over met vitamines,dus zal het ju ook wel weer zoiets zijn.
misschien heb je een beetje een burn out en ben je toe aan een weekje niks doen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:59

Als je lichaam het erg koud heeft kost het veel energie om je warm te houden dit zou het gewichtsverlies kunnen verklaren.

Heb je misschien last van een winterdip?
Mijn zus heeft dit ook en zodra t weer iets kouder word ligt ze chagrijnig en lusteloos onder een dekbed op de bank te rillen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:06

Tja, ik herken het wel. Ik heb het ook altijd koud. Ik kan met 25 graden nog met een donzen bodywarmer rondlopen. Ik heb een heel slechte bloeddoorstroming en mijn lichaam verbruikt idd veel energie met zichzelf warm houden. Ik val ook direct af zodra het kouder wordt en eet per dag wat geadviseerd wordt voor volwassen mannen terwijl ik 1.56m ben en 47kg weeg. :+ Ik verbrand gewoon veel. Ik heb wel een bindweefselaandoening waar het mee te maken heeft maar mijn moeder heeft hetzelfde probleem en daar is niks mis mee.

Ik zou voor de zekerheid even je bloeddruk laten meten en bloed laten prikken, het kan ook iets met je schildklier zijn bijvoorbeeld. Kijk ook kritisch naar je eetpatroon en of je genoeg rust krijgt. Maar het hoeft helemaal niks te betekenen, sommige mensen hebben het gewoon altijd koud.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:13

Ik heb de laatste weken ook weer erg koud, het is op korte tijd ook erg veel kouder geworden.
Mijn lichaamstemperatuur ligt sowieso maar rond de 34 graden, ik weet niet hoe dit bij jou zit?
Als ik te weinig slaap of veel stress heb, dan heb ik dus nogal snel last van 'koude koorts'.
En dan voel ik me ook zoals jij beschrijft.
Het is ook vaak slechte eetgewoonten en doordat het al wat vroeger donker wordt ben je misschien minder in beweging.
Ik zou het eerst proberen op te lossen met eventuele vitamine pillen en eventueel wat extra letten op je voeding.
Je kan altijd naar de HA voor een bloedonderzoek ook natuurlijk.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 17:22

Bedankt voor de reacties allemaal!!
Voor zover ik weet, heb ik een goed eetpatroon en krijg ik voldoende groente binnen.
Ik ben de laatste tijd wel meer water gaan drinken. Ik drink nu ongeveer 1 tot 1,5 liter per dag ipv 0,5-1.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:23

Ik heb een tijdje ook gehad wat jij had.. echt niet fijn.. Bij mij is het uiteindelijk over gegaan. ( lees : 3 dagen )

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:09

ik zou zeggen ; veel fruit eten!
en energy drank, ik weet : slcht!
maar in jou geval zal ik er eens een halen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:14

Gewoon even naar je huisarts, bloedonderzoek laten doen. Het zou natuurlijk een schildklier probleem kunnen zijn. Maar ook een biologische depressie zou kunnen, of een herhaling van wat je destijds had???
Kortom: op basis van de symptomen kan het van alles zijn, om er echt achter te komen zul je toch even naar de huisarts moeten.
Sterkte iig!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 18:23

Bedankt voor de reacties allemaal!
Fruit is inderdaad gehaald maar energy drink krijg ik écht niet door m'n strot :')

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:26

Idd even langs de huisarts, misschien dietiste, kan zij goed naar je voedingspatroon kijken, dat kan een wereld van verschil maken!
En zeker geen energydrank, dat is echt troep en daar ga je je zeker niet beter van voelen. Misschien het uurtje erna maar dan is de klap er na groter.
Succes!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:10

Energie drink is inderdaad troep.
Gezond eten, kopje thee en dagje onder een deken films kijken?

Toen de verwarming hier vorig jaar stuk was ben ik door de kou in 2 weken bijna 3.5 kilo afgevallen.
Je lichaam warm houden kost veel energie.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:24

Met alle respect: maar je hoort op jouw leeftijd ook geen energy drink nodig te hebben om je fit te voelen. Dus toch gewoon naar de ha hoor!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:36

Ga ik doen!!