Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(en de ruiter gaf aan dat hij vooral dingen hoorde als "pieeeeeeeep C pieeeeeeep" oh C, dan zit ik nog op de goede weg
.Plien91 schreef:Stemrust houden, het praten weer rustig opbouwen en als je er vaker of langer last van hebt (bijv. iedere keer nadat je een dag veel hebt gepraat voor je werk kom je schor thuis) bij de huisarts een doorverwijzing naar een logopedist vragen.
Verder is stemhygiëne (altijd) belangrijk: niet roken en rokerige ruimtes vermijden, niet schrapen, niet schreeuwen, zorgen voor een goed geventileerde ruimte die niet te droog is, veel water en thee drinken en alcoholconsumptie zoveel mogelijk beperken.
.
. Plien91 schreef:Doe je morgen hetzelfde soort werk als afgelopen weekend? Honing zal dan niks oplossen, het verzacht slechts je keel en doet verder niks voor je stembanden die lager in de luchtpijp zitten. Als stembanden geïrriteerd zijn (en dat lijkt me de meest logische verklaring n.a.v. je beginpost) dan is rust toch echt de beste geneesheer.
. Het enige wat neit gaat is de telefoon aannemen.
.

Vjestagirl schreef:Ben al bij de lost & found geweest, maar die hadden hem niet binnen gekregen. Heb ook nog eventjes op het grasveldje gekeken waar ik zondag heb liggen slapen in het zonnetje, maar ook daar niet te vinden. Helaas.