Spinnenfobie, angstaanval net afgekoeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_V

Spinnenfobie, angstaanval net afgekoeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 23:33

Hier zit ik dan al 2 uur, in de zetel.
Ik was me boven aan het klaarmaken om te gaan slapen, toen ik ineens een reuzespin tegen kwam, ik in paniekaanval naar beneden, papa werd boos omdat ik 'me aanstel' maar gaat dan toch zien, maar vindt ze niet. Dus ik beslis beneden in de zetel te slapen maar nu ben ik er hier al 3 tegengekomen, mijn ouders liggen in bed en vinden het echt belachelijk dus heb ze niet durven wakkermaken om ze te doden. Zelf durf ik dit namelijk niet, ik wil ze gewoon niet in mijn buurt. Ik heb er dan eentje gedood omdat die gwn te dichtkwam... Dus met de schoen van papa, na eerst een kwartier te hyperventileren. Ik word hier echt zot van! Ik word soms ook wakker van nachtmerries of alleen al van de gedachte ...
Heeft er iemand hier nog meer last van ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:40

Ja ik ken het... Maat pas sinds een jaar of twee..Helaas :)) Zat een keer heerlijk rustig tv te kijken in mn bed, samen met vriendlief. Had een beetje jeuk op mn rug dus ik krapte. Toen stond ik op, mn vriend schreeuwde ( :') ) en er zat dus een enorme joekel op mn rug. EN DIE HAD DUS OOK IN MIJN BED GELEGEN!!! Ik draaide helemaal door, heb niet meer in dat bed geslapen, vriend was ook over de zeik. Uiteindelijk kwam mn vader, en zelfs die schrok.... Echt niet normaal. Heb in de kamer van mn halfbroer geslapen, die is toch nooit hier, maar heb geloof ik in totaal 20 'minuten geslapen.. Het was er zo een: http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl& ... gYgoCCPSfM: En dan het derde/vierde plaatje.

Mijn vader heeft die spin door de wc gespoeld, de benedenwc, en sindsdien heb ik daar alleen nog maar oven gehangen, zitten doe ik niet meer.. Ben als de dood dat ie met zn poot mn kontgat ingaat, ja echt. :=

Die hele inimini spinnen vind ik nog niet zo eng, maar die grotere bah :x.
Krijg nu trouwens OVERAL jeuk :Y)

Edit: oh en ik heb ook een x een nachtmerrie gehad ja, werd schreeuwend wakker en toen ging ik met mn armen maaien, had gedroomd dát er een reuenspinnenweb boven mn hoofd zat en die spin op me voorhoofd tikte ofzo.. Had toen wel hoge koorts :))

Dahlia

Re: Spinnenfobie, angstaanval net afgekoeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:52

Ik ben ook als de dood hoor.. Vind het echt geen aanstellen. De een is bang voor muizen, de ander voor spinnen, de ander weer voor iets anders..
Ik durf geen spin aan te raken, ben ook flink wat keren van die grote tegengekomen. Gatverdamme!
Een vriend van ons liet laatst zo'n smerige spin op zn hand lopen. Ik krijg werkelijk overal jeuk als ik dat zie, nu ook als ik er al aan denk :o
Gelukkig is mn vriend totaal niet bang, en heb ook 2 katten die graag spinnen lusten :9 (iew!)

Muizen, ratten, slangen etc maken me niks uit.. maar spinnen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 05:44

als je hem op de muur of op de grond ziet zitten: glas pakken en eroverheen zetten. Zit ie op de muur dan met een kaartje eronder van de muur halen en op de grond zetten. Als ik een nacht ziek beneden ben geweest komt mijn vent 's morgens soms wel 5 glazen tegen. Dan zit ik met trillende handjes maar ze kunnen iig geen kant meer op.
Rond je bed een dichte klamboe hangen, dus een functionele en niet zo'm design geval, heb er nog nooit een in mn bed gezien sinds ik dat ding heb.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 06:08

Tja...wat kunnen die beesten je doen? :+
Enige wat ze kunnen is bijten, en daar voel je bijnanjets van. K denk dat het alleen maar goed is als je een keer gebeten wordt, dan weEt je wat het ergste is wat ze kunnen;heel zacht bijten.
Maarja wat je er tegenmoet doen, geen idee.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:07

Mwah, ik ben de grootste aansteller hier denk ik. :o
2 weken geleden kwam ik een spin tegen in mijn auto, een kruisspin, zat op de zonneklep. Had het raam openstaan en in paniek wilde ik de spin naar buiten slaan met een tijdschrift dat ik net gekocht had en op de bijrijdersstoel lag. Maar ipv naar buiten te vliegen bungelde die toen aan een draadje voor mijn gezicht :+ , nou ik stond in nog geen 5 sec aande kant en was via de bijrijderskant uit de auto. Een aardige voorbij ganger heeft de griezel uit de auto gehaald en mij smakelijk uitgelachen. (en gelijk had ie :') )
Heb zaterdag een andere auto gekocht omdat ik er gewoon niet meer in durfde. :+ :')
Ik moet toch maar eens wat aan mijn spinnenangst gaan doen denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:02

Afbeelding

Van deze hebben wij regelmatig lopen, brrrr. En ze rennen zoooo snel.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:09

hier ook een vreselijke fobie. Ook ooit 1 in mijn bed gehad en ben daarna nog jaren snachs wakker geworden dat ik dacht dat ik iets voelde (was nooit meer zo gelukkig)

laats zo een als hierboven in de gang, en een weekje later nog zo een maar ietsje kleiner.
Bah!

Afbeelding

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:11

Katten in huis nemen!
Die van ons verslinden maar al te graag zon lekkere dikke spin :j :') _/-\o_

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:30

heb 4 katten en een hoop spinnen, helpt niets.
Nu wel een hor voor het slaapkamer raam en deur altijd dicht, daar al een tijd geen spim meer gezien!

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 16:02

Ik zelf heb ook 4 katten en die eten ze niet op hoor, die kijken me enkel raar aan als ik begin te flippen :D

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:46

Die van ons die doen het echt maar al te graag :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:52

Ik ben ook als de dood voor spinnen :wow: maar ik heb wel ontdekt dat die grote zoals op de foto's hier erg "breekbaar" zijn }> hihi als je ze ook maar effe met een stoffer aanraakt vallen ze al uitelkaar. :P
Ze zijn echt heslich om te zien he %) brrrrrr

Ik schiet 's nachts weleens rechtop in mn bed en ben dan als een gek over mn gezicht en dekens aant vegen omdat ik dan weeres droomde over een vette gore spin ieuwwwww :o :r _O- hahahaha

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:20

Ik ken het helaas maar al te goed. Laatst zat er één op het gordijn toen ik wilde gaan slapen (en het gordijn hangt bij het hoofdeinde van het bed). Ik ben in paniek naar de andere kant van de kamer gerend terwijl ik naar mijn vriend riep dat er een spin op het gordijn zat en hij hem dood moest maken. Hij eerst lachen om mijn reactie, toen heel rustig een boek gepakt en naar het gordijn gelopen om hem te meppen. (terwijl ik stond te roepen dat hij op moest schieten want het duurde te lang en de spin liep ook nog eens). Toen vond mijn vriend me maar een aansteller, maargoed hij heeft hem uiteindelijk geplet (na een minuut of 5). Daarna heeft hij het hele bed en gordijnen moeten controleren van mij en het licht moest aan blijven zodat ik een eventuele 2e spin zou kunnen zien.
Werd 's nachts overigens wakker omdat ik blijkbaar droomde dat er een spin boven me hing bij mijn gezicht. Ja, weer in paniek dus. :')

Mensen om mij heen vinden mij trouwens ook altijd een aansteller, maar dat is dan pech. Zij hebben vast ook wel iets waar ze zó bang voor zijn.

Heb overigens in een ander topic gelezen dat van die insectenspray ook werkt tegen spinnen. Als je je raamkozijnen, hoekjes etc inspuit blijken spinnen ook weg te blijven. Zeker het proberen waard

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:16

haha ik heb het zelfs een keer zo erg gehad dat ik elke avond op elke mogeljke plek ging kijken en mijn ouders spoten spinnennvergif (ofzo) in de kast :S en als ik dan s'nachts wat zag (zoals een vlieg) dan controleerde ik direct weer de hele kamer. als mijn vader een spin vind komt hij altijd naar mij toe lopen en zegt dan kijk eens wat ik voor schattigs heb gevonden brr dus nee je bent lang niet de enige. en mijn broer moest altijd die eerste film van harry potter kijken met al die spinnen dan zat ik doodsbang achter de bank (de eerste keer :) )

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:26

ik woon in een huis met zoveel spinnen dat ik er na 10 jaar aardig aangewend ben..
oke ik laat ze gewoon zitten en raak ze niet aan..

vroeger flipte ik al bij een baby. spin of een langpootje.

en mensen die je een aansteller vinden die ken ik... ik flip nu namelijk bij wespen ren dan weg...ect

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:30

Eileen_ schreef:
Enige wat ze kunnen is bijten, en daar voel je bijnanjets van. K denk dat het alleen maar goed is als je een keer gebeten wordt, dan weEt je wat het ergste is wat ze kunnen;heel zacht bijten.

Het gaat er niet om of ze wat doen of niet.. Als je er bang voor bent, ben je er bang voor. :P
Genoeg mensen gillen ook als er een muis voorbij rent, die doet je dan toch ook niks?

@ funnyhorses: Uit elkaar vallen := Nog nooit meegemaakt (helaas :') )
Die grote krengen zijn me 'sterk'.. Heb van die spray, die echt geweldig werkt tegen spinnen (en ander ongedierte zoals muggen e.d.).
Als je dat op een spin sprayt vallen ze dood neer. Maar die grote (en dan echt grote), hebben er haast niks van := Dat duurt echt heel lang voordat die er dood aan gaat, en je hebt flink wat spray nodig -O-

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:52

Hou op! Ik ben er ook zo bang voor :') . Ben een keer door een spin gebeten in Amerika (daar zijn ze nog een slagje groter) en kon vervolgens met een olifantenpootje naar de arts en sinds dien ben ik als de dood. Flip inmiddels niet meer door als ik er een zie, maar ik blijf er wel ver bij uit de buurt en vraag iemand die stoerder is dan ik om de griezel te verwijderen.

Die spray werkt super! Mijn oom gebruikt de spray op de boot, aan boord stikt het ook altijd van de spinnen.

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:57

Ik herken dit helemaal! ik word (haast) iedere nacht gillend wakker omdat ik denk dat ik een spin zie (wat haast nooit zo is). Het zijn overigens niet alleen spinnen maar ook andere dieren zelfs egels haha XD

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:43

Dahlia schreef:
Eileen_ schreef:

Het gaat er niet om of ze wat doen of niet.. Als je er bang voor bent, ben je er bang voor. :P
Genoeg mensen gillen ook als er een muis voorbij rent, die doet je dan toch ook niks?

@ funnyhorses: Uit elkaar vallen := Nog nooit meegemaakt (helaas :') )
Die grote krengen zijn me 'sterk'.. Heb van die spray, die echt geweldig werkt tegen spinnen (en ander ongedierte zoals muggen e.d.).
Als je dat op een spin sprayt vallen ze dood neer. Maar die grote (en dan echt grote), hebben er haast niks van := Dat duurt echt heel lang voordat die er dood aan gaat, en je hebt flink wat spray nodig -O-

Ja echt waar!!! :j
Ik tikte er met de stoffer op en opeens lagen zn poten eraf :oo brrrr
Die breken zo af,ze zijn best fragiel die spinnen ookal zijn ze ENORM groot :r brrr
Wat ik wel raar vind is dat je ze echt op de grond hoord vallen,dan hoor je opeens PLOK en dan is ie nog heel :? brrr
Ik probeer ze wel in mn daperste moment levend te vangen en dan naar buiten te lanceren hihi want dood maken vind ik dan ook weer best zielig. -O-
Kan die spin toch ook niks aan doen dat ie potlelijk is he? _O-

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:54

Ik ben niet zozeer doodsbang voor spinnen maar ik vind ze wel vies :P bij ons op stal is het iedere morgen maaiend met een zweepje het terrein op lopen, want daar zitten wel honderd van die vieze dikke kruisspinnen... brrr, en soms maai je niet goed genoeg en dan loop je zo met je gezicht in zo'n web en kan ik die spin uit m'n haren gaan trekken (en ja dat gaat al stuiterend en gillend want zooo dichtbij hoef ik ze niet xDDDD) Maar ik moet zeggen dat mijn fobie meer bij de wespen ligt... die dingen vind ik zo ontiegelijk eng... bahbahbah! :P

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:15

Hmm ik krijg van alle kanten op me kop, niet omdat ik een andere auto gekocht heb, want hijwas toch klaar voor de schroothoop, maar wel omdat ik dat gedaan had vanwegen een spin... Kan ik er wat aan doen dat ik er doodsbang van ben? Zodra ik naar mijn groene auto keek begon ik al te trillen, dat leek me ook niet echt normaal. En nou kan er natuurlijk altijd een spin in je auto zitten, dat is al meer dan eens gebeurt, maar niet dat ie voor je gezicht hing te bungelen als je verewacht hem een opzwieper naar buiten te geven...

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:35

Ik ben ook als de dood voor spinnen, als ik er een zie en dan vooral zo'n zwarte gil ik het hele huis bij elkaar en roep ik mn vader om hem weg te halen xD En als ik alleen thuis ben sla ik hem dood met een schoen ofzo.
Laast nog ik liep naar school en ik moet door een smal pad lopen en daar hing een web + spin en in eerste instantie voelde ik alleen het web en later zag ik de spin... weer alles bij elkaar gegild en die griezel van me af geschud xD :')

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:40

Ik heb alleen de OP gelezen en dat omdat ik nu al kippenvel krijg en mijn hart voel kloppen. Als ik de ander teksten lees of foto's kijk haal ik het niet :D

Ik heb het ook vreselijk, zelf kleine, ik durf het woord nog niet typen of uitspreken. Foto's durf ik niet kijken, enz.
Ik wou dat het niet zo was, want het beheerst echt mijn leven.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:54

Ik ben ook als de dood voor spinnen. Toen wij dit huis kochten zat er aan de buitenkant van het huis veel klimop , waardoor er vaak van die 12cm joekels binnen zaten!! Ik sluit mezelf echt op en vriendlief mag hem dood komen maken. Eerder ga ik niet terug!