Nou vind ik de operatie op zich nog niet zo eng, maar de gehemelteprik die je krijgt voor de verdoving heb ik al eens eerder gehad en ben er toen ontzettend van geschrokken. Ik ben helemaal niet kleinzerig en heb al heel wat prikken gehad waar ik geen krimp om geef, maar deze vond ik echt heel gemeen. Het meest vervelende is ook nog dat zo'n prik een seconde of tien duurt en dan heb je echt de neiging om die spuit uit de handen van de tandarts/kaakchirurg te slaan.
Ik zit me er nu gewoon al druk om te maken en ik heb ook nog eens last van tandartsangst. Dat gaat momenteel redelijk (is een heel traject geweest) maar ik slaap nu gewoon al slecht van het vooruitzicht dat ik straks die prik weer moet.
Zijn er hier mensen met ervaring met deze prik en hoe probeer je jezelf af te leiden?
Ik denk dat ik acuut ga hyperventileren wanneer ze er volgende maand mee aankomen
Help.
Wat mijn chirurg de tweede keer had gedaan was met één duim mijn gehemelte masseren/erop drukken. Daardoor werd mijn aandacht wat afgeleid van die prik, omdat ik de druk van haar duim meer voelde van de prik zelf. Ik zou sowieso wel aan je chirurg vertellen dat je er heel erg tegenop kijkt, wie weet heeft hij zelf wel truucjes om te helpen? In ieder geval erg veel sterkte

inderdaad niet fijn.