Flaporen operatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joey

Flaporen operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:22

Hee!

Ik heb last van flaporen en ik vind ze érg vervelend. Als ik mn haar gewoon los heb, geen probleem, maar zodra ik een staart in wil, krijg ik wel eens wat opmerkingen naar me toe gegooit. Niet vaak, maar wel genoeg om geen staart meer te dragen.
Ik vroeg me af of er iemand is met ervaringen van een operatie die ook flaporen had, en ook dan het resultaat en of het pijn deed enzo. :)

labyrinth

Re: Flaporen operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:28

Ik heb nooit iemand gevraagd naar de ervaring, maar ik vind het vaak wel een van de weinige plastische operaties waar ik het resultaat mooi van vind. Littekens vormen zich aan de achterkant en dat je van je flaporen af wilt is best begrijpelijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:29

Mijn moeder en broer hebben het laten doen. Mn moeder toen ze een jaar of 16 was, mn broer iets ouder.
Ja na de operatie heb je veel pijn. Niet kunnen slapen omdat je niet kan draaien met je hoofd.

Mijn oren staan net als die van mn broer en moeder iets af. Ik heb er geen last van, is juist wel handig met lang haar, kan meer achter :')
Wat ik wel lelijk vind is dat zowel mn moeders als mn broers oren altijd nog rood zijn.
Dacht dat wel minder zou worden, maar blijkbaar niet.

Btw zijn het je oren niet om mee te pesten dan is het wel iets anders :(:)

Het enige waar ik last van heb/ gehad bij de kapper :+ Dan willen ze nog wel eens te hard raggen met een kam door je haar en dan zijn uitstekende oren wel lastig, maar verder blijven ze gewoon zitten waar ze zitten.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:31

IndianLady schreef:
Mijn moeder en broer hebben het laten doen. Mn moeder toen ze een jaar of 16 was, mn broer iets ouder.
Ja na de operatie heb je veel pijn. Niet kunnen slapen omdat je niet kan draaien met je hoofd.

Mijn oren staan net als die van mn broer en moeder iets af. Ik heb er geen last van, is juist wel handig met lang haar, kan meer achter :')
Wat ik wel lelijk vind is dat zowel mn moeders als mn broers oren altijd nog rood zijn.
Dacht dat wel minder zou worden, maar blijkbaar niet.

Btw zijn het je oren niet om mee te pesten dan is het wel iets anders :(:)

Het enige waar ik last van heb/ gehad bij de kapper :+ Dan willen ze nog wel eens te hard raggen met een kam door je haar en dan zijn uitstekende oren wel lastig, maar verder blijven ze gewoon zitten waar ze zitten.

Dankjewel :) Hebben je broer en moeder spijt van de operatie? Ik heb ook last van de kapper _O- Dan is mn haar helemaal nat, steken er van die oren uit -O- :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:33

Nee ze hebben geen spijt.
Van mn broer wist ik niet eens dat hij er last van had.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:34

Mijn klasgenoot heeft het gedaan; nu 10 jaar later heeft hij er nog steeds geen spijt van.

Enige nadeel is dat als je direct achter hem zit of staat, de littekens van de operatie wel echt zichtbaar zijn. Dus je ziet wel dat hij is geopereerd. Maar van voren is het resultaat mooi!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:34

Bedankt allemaal! :) Hier kan ik heel veel mee! :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:36

vuurneon schreef:
Mijn klasgenoot heeft het gedaan; nu 10 jaar later heeft hij er nog steeds geen spijt van.

Enige nadeel is dat als je direct achter hem zit of staat, de littekens van de operatie wel echt zichtbaar zijn. Dus je ziet wel dat hij is geopereerd. Maar van voren is het resultaat mooi!

Huh, dat is apart. Bij mn broer staan zn oren zo naar achter dat ik er niet eens 'in' kan kijken (geultje aan de achterkant) en bij mn moeder heb ik ook nog nooit iets gezien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:36

Ik had 1 flapoor die ik wel recht heb laten zetten. Denk dat dat wel alweer 6 jaar geleden is dat ik dat heb laten doen. Maar toen kon je iig kiezen om 't onder plaatselijke of algehele narcose te laten doen. Ik heb voor algehele narcose gekozen omdat 't toch best heftig is. Ik was wel kotsmisselijk toen ik uit de narcose kwam. Of dat kwam omdat ze bij m'n oor hadden zitten friemelen (evenwichtsorgaan) of gewoon door de narcose weet ik niet.
Daarna moet je een tijdje zo'n grote tulband om van verband :P Ziet er niet uit maar goed. Echt lekker slapen doe je inderdaad niet. Op je zij doet pijn want dan lig je op je oor en op je achterhoofd doet ook pijn want dan duwt je verband wat omhoog wat je ook bij je oren voelt. Ik was te eigenwijs om pijnstillers te nemen dus dan zat ik huilend achter m'n pc films te kijken 's nachts :') Maar met pijnstillers is dat denk ik wel te doen hoor :j
Dan mag dat verband af maar moest ik nog wel een tijd met zo'n winterskiband om m'n oren slapen. En dan 's nachts wakker worden en meteen naar je oor grijpen of 'ie nog wel op z'n plek zit :')

Al met al is 't me, op dat kotsmisselijke na, goed meegevallen toen. Je oor is in 't begin idd wat gevoelig (met koud/warm bv) en rood. Maar dat is bij mij nu helemaal weg. Het enige is dat ik een deukje in m'n oor heb nu. Bovenop de oorschelp zeg maar. Kan ik eventueel wel een foto van maken en pben. Maar ik denk dat dat meer een fout van de chirurg is dan dat dat normaal is zeg maar.

Succes met je keuze iig! En wat IndianLady zegt dat als mensen niet iets over je oren zeggen, is 't wel over iets anders, dat klopt natuurlijk wel. Maar als jij je zekerder voelt als je oren gewoon goed staan, straal je dat uit en zullen mensen minder snel iets zeggen. Je moet alleen niet verwachten dat in 1 keer al je onzekerheidsproblemen/opmerkingen van mensen weg zullen zijn natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:37

Bij sommige mensen gaan de oren na de operatie weer wat naar voren staan :) bij hem is dat dus ook wat gebeurd. Van de voorkant geen flaporen meer hoor, zo erg is het niet :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:38

ik was 7 toen ze het hebben gedaan dus kwa pijn op het moment zelf kan ik me niet meer herinneren.
wel weet ik dat ik 6 weken in het verband heb gezeten en harstikke bont en blauw was.
Wel moet ik zeggen geen moment spijt er van gehad ben nu 21 en ben echt blij met mijn oren nu.
Heb er met koud weer wel is een beetje zeurende pijn maar dat heb ik met meer littekens

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:41

Klinkt in het algemeen wel positief. :j Kan het eigelijk ook fout gaan?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:41

heb geen idee

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:42

Aan elke operatie zitten risico's, wat hiervan de risico's zijn weet ik niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:43

kiekeb0eee schreef:
Klinkt in het algemeen wel positief. :j Kan het eigelijk ook fout gaan?

Ja, kan met elke operatie natuurlijk :)
Onder algehele narcose bestaat er een kans dat je er niet meer uitkomt, maar ook dat het niet netjes wordt gedaan zodat je ongelijke oren krijgt, of te weinig correctie waardoor de oren weer de oude stand innemen, infecties na die tijd etc.

Elke operatie brengt risico's met zich mee, maar dit zijn wel routine klussen. Dus de kans op fouten is gelukkig wel klein :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:46

Ik heb het net ook even gegoogled en daar staat kleine wondjes bij je oren of infecties. Tja, het is inderdaad een kleine kans, gelukkig ook maar :')

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:46

Ik heb mijn oren laten corrigeren op mijn 15e. Had ook vreselijke flappers...
De operatie is bij mij uitgevoerd onder plaatselijke verdovingen van de oren . Heb dus alles meegemaakt tijdens de operatie . De verdovingen deden erg zeer dat kan ik me nog goed herrineren . Operatie als prettig ervaren. Geen rare dingen , het voelde een beetje raar , de pijn voel je niet maar wel de druk dat ze iets met je oor doen . Na de operatie kreeg ik een mooie tulband om me hoofd voor tsja wat zal het geweest zijn een week ? Geen idee meer. Ik heb heel veel pijn gehad na de operatie , vooral met slapen, ik wist niet hoe ik liggen moest. Ik weet nog wel dat toen ie er af mocht ik zo geschrokken was van mijn oren. Ze leker nog groter en waren helemaal blauw/paars. Heb wat afgehuild voor de spiegel. Heb nog 2 weken met een haarband om mijn oren moeten lopen voor bescherming zeg maar. En in de 2 weken was de zwelling en de blauw/paarse kleur ook helemaal weg getrokken en had ik schitterende oren waar ik nog steeds heel blij mee ben !

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 15:20

mickydo schreef:
Ik heb mijn oren laten corrigeren op mijn 15e. Had ook vreselijke flappers...
De operatie is bij mij uitgevoerd onder plaatselijke verdovingen van de oren . Heb dus alles meegemaakt tijdens de operatie . De verdovingen deden erg zeer dat kan ik me nog goed herrineren . Operatie als prettig ervaren. Geen rare dingen , het voelde een beetje raar , de pijn voel je niet maar wel de druk dat ze iets met je oor doen . Na de operatie kreeg ik een mooie tulband om me hoofd voor tsja wat zal het geweest zijn een week ? Geen idee meer. Ik heb heel veel pijn gehad na de operatie , vooral met slapen, ik wist niet hoe ik liggen moest. Ik weet nog wel dat toen ie er af mocht ik zo geschrokken was van mijn oren. Ze leker nog groter en waren helemaal blauw/paars. Heb wat afgehuild voor de spiegel. Heb nog 2 weken met een haarband om mijn oren moeten lopen voor bescherming zeg maar. En in de 2 weken was de zwelling en de blauw/paarse kleur ook helemaal weg getrokken en had ik schitterende oren waar ik nog steeds heel blij mee ben !

Fijn om te horen! Ik ben nu ook 15, ging jij gewoon naar school toe dan enzo? :')

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:22

Zolang die tulband om mijn hoofd zat ( met mijn brilletje daar aan vastgetaped kan je het je voorstellen :+ ) ging ik niet naar school. Pas nadat de tulband verwijderd was en de ergste pijn weg pas.
Ben anderhalve week niet naar school geweest .

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 15:23

mickydo schreef:
Zolang die tulband om mijn hoofd zat ( met mijn brilletje daar aan vastgetaped kan je het je voorstellen :+ ) ging ik niet naar school. Pas nadat de tulband verwijderd was en de ergste pijn weg pas.
Ben anderhalve week niet naar school geweest .

_O-
Oke, dankjewel! :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:26

Een vriendin van mij heeft haar flaporen laten corrigeren. Ze zij zelf dat ze blij is dat ze er van af is maar dat het wel in het begin wat pijnelijk is. Of ze het opnieuw zou laten doen weet ik niet. Ik zie er zelf niks van dat haar oren zijn geoperreerd (bedoel littekens).

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:28

Littekens hou je over na deze operatie, daar is geen twijfel over mogelijk . Ik heb aan beide oren 9 kleine littekens zitten, daar zie je helemaal niets van omdat ze achter me oorschelp zitten. Als je ze zou willen zien moet je me oor dubbelvouwen en goed kijken. Ik kan ze wel voelen maar heb er eigenlijk nooit last van.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:29

Ik heb het ook laten doen 4 jaar geleden, in de zomervakantie... Ik was nerveus voor de operatie, maar je merkt niks, ik was onder algehele narcose. Toen ik wakker werd had ik een hele droge mond :') , dat was het enige. Oh ja, en 's nachts niet kunnen slapen, ong. 3/4 dagen, toen kon ik ook weer normaal slapen.
Toen het verband (de tulband) eraf mocht, na ong. 2 weken waren mijn oren alleen een beetje rood... Toen moest ik wel nog 2 maanden 's nachts met een verbandje slapen. Ik mocht dat ding eigenlijk allang af 's nachts, maar ik was bang dat ze eraf zouden vallen ofzo... Nu zie je alleen nog een bultje op mijn oorschelp, toch ben ik verschrikkelijk blij dat ik het liet doen. Als ik foto's vergelijk van eerst en nu, dan is nu zoveel beter!!! :) Ik heb nog geen moment spijt gehad! :D

Mickydo: Kun jij je oor nog vouwen? Ik niet, dat is te pijnlijk....

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:32

BalouArera, jahoor ik kan mijn oren gewoon nog dubbel vouwen.. Heb daar helemaal geen last van , ook niet dat ze gevoeliger zijn of iets dergelijks.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:34

Raar, als ik mijn oren dubbelvouw dan doet dat heel erg veel pijn, ik kan mijn oren ook niet dubbelvouwen...