corientjuhh schreef:Ik kom aan van ademen
dat idee heb ik in elk geval
niemand komt aan van ademen hoor, dus dat valt gelukkig mee
Citaat:
Deze zomervakantie ben ik 3 weken op werkvakantie op een stal geweest
heerlijk lekker hele dag werken met en tussen de paarden
3x eten op een dag en heel soms savonds of tussendoor wat lekkers
in die 3 weken ben ik ook ruim 5 kilo afgevallen
daar geef je al het antwoord op je vraag: van meer bewegen val je af.
{quote]...
3x per dag eten en soms een koekje tussendoor
inmiddels ben ik weer 3 weken thuis en zie ik t langzaam weer omhoog gaan...
Waarom geen idee[/quote]
is niet zo gek hoor; een scholier/student hoeft maar weinig te bewegen. Van zitten in de bus, zitten in de klas en zitten tijdens het huiswerk maken val je niet af.
Citaat:
ik ga naar school, helaas met bus maar fietsen is echt geen doen ivm afstand
ik ga 3 tot 4x per week op de fiets naar mijn paard en rij lekker
na een training ben ik kapot dat wel
hoe ver is het fietsen? Als je conditie niet zo best is is het logisch dat je kapot bent na het sporten, bovendien is de voeding die je nu binnen krijgt voeding die héél kort energie oplevert, maar na een paar minuten juist energie kost om af te breken. Kijk maar:
Citaat:
sochtends start ik met een bakje yoghurt of 2 boterhammen met gezond moet ik snel dan hagelslag
in de pauze een koekje en/of een stuk fruit
tussen de middag 4 broodjes met kaas salami sla en tomaat
In de middagpauze of thuis stuk komkommer
en dan mijn avondeten
Savonds als ik honger heb een bakje yoghurt fruit of een cracker
niks mis mee toch als ik dit zo zie
Je eet eigenlijk niet veel anders dan brood, zuivel en een beetje vlees. Zuivel is goed vanwege calcium maar melk is gemaakt voor kalfjes, niet voor mensen. Kaas en yoghurt kosten je dus energie. Het mensenlichaam moet hard werken om het te kunnen verwerken.
Brood is voor een groot deel gemaakt van gluten; gluten halen ze uit tarwe omdat het brood zo lekker stevig maakt. Gluten zijn eigenlijk niets dan een soort 'lijm', leveren weinig energie op, het kost wederom wel energie om het af te breken. Als je brood eet; eet dan brood met zo veel mogelijk pitjes en zaden die je nog kunt herkennen als pitten en zaden. Wit brood levert je alleen maar suiker op wat weer wordt omgezet in vet. Brood, broodjes, koekjes, crackers: allemaal gluten waar je lichaam niets aan heeft.
Je lichaam moet nu dus de hele dag rondkomen van een schamel beetje groente bij het avondeten, wat waarschijnlijk ook nog eens goed doorgekookt is (waardoor de essentiele onderdelen grotendeels vervliegen).. plus soms een stukje fruit of komkommer. Probeer vóór het eten je lichaam iets gezonds te geven. Bijvoorbeeld; vóór het ontbijt een stuk fruit (al dan fijngemalen met blender of staafmixer) voor de lunch fruit enof rauwkost (wortel, paprika, komkommer, bleekselderij oid) en voor het avondeten soep met groente (tomaten, groenten, prei, pompoen noem maar op). Dan kun je minder traditioneel eten op en geef je je lichaam energie.
Citaat:
n ik drink 1 liter water per dag en een halve liter thee ongeveer
is dat alles wat je drinkt? Ongemerkt drink je misschien nog wel vruchtesap, melk of fris bij het eten of tussendoor; allemaal dikmakers. En lightfris kost weer energie. Drink bovendien niet tijdens het eten, daardoor spoel je namelijk de belangrijke stoffen te snel door je darmen waardoor ze de voedingsstoffen niet goed op kunnen nemen.
[/quote]ziet iemand het hier fout gaan? Minderen me eten gaat niet lukken... School vreet zoveel energie van me.. Heb altijd oprechte honger in de pauzes.. In de vakantie leefde ik de hele dg op 2 of 3 broodjes en een stuk fruit tot het avond eten
wie o wie kan mij helpen? Ja een dietiste maar ik wil gewoon eerst zelf weten wat t kan zijn
ik.hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb uitlegd[/quote]
Heel duidelijk; je hoeft niet minder te eten; eet juist meer groenten en fruit... dan ga je vanzelf makkelijker meer bewegen.
SUCCES!!!