ik word er een beetje moedeloos van... gewicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

ik word er een beetje moedeloos van... gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:11

Ja zoals de titel al zegt ik word er moedeloos van
al jaren zit ik in gevecht met mijn gewicht
al sinds groep 5 of nog wel langer (ik ben nu 18)
Ik heb een tijdje mijn gewicht bijgehouden met mijn moeder en eraan gewerkt zonder resultaat
kort door de bocht.. Ik kom aan van ademen
dat idee heb ik in elk geval
Deze zomervakantie ben ik 3 weken op werkvakantie op een stal geweest
heerlijk lekker hele dag werken met en tussen de paarden
3x eten op een dag en heel soms savonds of tussendoor wat lekkers
in die 3 weken ben ik ook ruim 5 kilo afgevallen
yes dacht ik dat is een stap in de goede richting
het eetpatroon hield ik aan puur omdat ik ook gen behoefte meer had in suikers
3x per dag eten en soms een koekje tussendoor
inmiddels ben ik weer 3 weken thuis en zie ik t langzaam weer omhoog gaan...
Waarom geen idee
ik ga naar school, helaas met bus maar fietsen is echt geen doen ivm afstand
ik ga 3 tot 4x per week op de fiets naar mijn paard en rij lekker
na een training ben ik kapot dat wel
maar wat doe ik nu fout
sochtends start ik met een bakje yoghurt of 2 boterhammen met gezond moet ik snel dan hagelslag
in de pauze een koekje en/of een stuk fruit
tussen de middag 4 broodjes met kaas salami sla en tomaat
In de middagpauze of thuis stuk komkommer
en dan mijn avondeten
Savonds als ik honger heb een bakje yoghurt fruit of een cracker
niks mis mee toch als ik dit zo zie
n ik drink 1 liter water per dag en een halve liter thee ongeveer
ziet iemand het hier fout gaan? Minderen me eten gaat niet lukken... School vreet zoveel energie van me.. Heb altijd oprechte honger in de pauzes.. In de vakantie leefde ik de hele dg op 2 of 3 broodjes en een stuk fruit tot het avond eten
wie o wie kan mij helpen? Ja een dietiste maar ik wil gewoon eerst zelf weten wat t kan zijn
ik.hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb uitlegd

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:23

Als je echt wil afvallen zal je dus meer moeten gaan sporten of nog gezonder gaan eten.
En dan Op je boterham dus bij. kipfilet doen of filet american of 30 plus kaas (ieder geval geen salami en 40 plus kazen)
En wat eet je als avond eten? En 6 boterhammen op een dag voor een vrouw is helaas vaak te veel. Gemiddelde is 4 boterhammen.

Ik woog ook teveel (nu weer helaas, maar word aan gewerkt). En via de dieetist heb ik heel veel handige tips gekregen.
Misschien handig om eens bij een dieetist langs te gaan?

corientjuhh

Re: ik word er een beetje moedeloos van... gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:27

Als ik 4 boterhammrn per dag eet red ik het niet helaas...
Salami ga ik aan denken om te vervangen
ik zal ook eens vragen wat voor kaas we altijd hebben
als avond eten pastas of aardappelen met groente en en stukje vlees
de doorsnee maaltijden om t zo maar te zeggen
en altijd maar 1(kleine) portie

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:45

Eet je wit brood of bruin brood?
Als ik het zo lees dan zie ik niet echt dat je overdreven veel eet.
Misschien is het een idee als je 2 boterhammen vervangt door iets zoals Cup a Soup? Ik at eerst ook 6 sneeen brood (wel wit, is slecht) en ik ben nu over gegaan op 4 sneeen brood en dan wel een beker cup a soup erbij, anders kon je mij na 2 uurtjes alweer opvegen van de honger..

Zelf heb ik meerdere malen ook hard mijn best gedaan met afvallen maar wat ik ook doe, het gaat er niet af. Naar mijn idee heeft je lichaam gewoon een ideaal gewicht, en wanneer je op dat gewicht en verder wilt met afvallen dat gaat dat enorm moeizaam.

Ik heb mezelf er ook bij neergelegd dat er van mijn gewichtsgetalletje waarschijnlijk niets af zal gaan, of ik zou mezelf moeten uithongeren. Als ik in de spiegel kijk dan ben ik heel tevreden met mijn lichaam en dat vind ik vele malen belangrijker dan het cijfertje!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:45

Pasta is trouwens wel een dikmaker!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:50

Megamutsj schreef:

Brood ook.
Ik zou gaan minderen in brood, dan ben je al een eind op weg.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:52

Ik zou gewoon meer bewegen, en niks veranderen aan je eten. Het is logisch dat je weer aankomt na die 3 weken werken op een stal. Je houdt hetzelfde eetpatroon als tijdens die 3 actieve weken, maar je doet veeeeel minder. Dan kom je aan, dat is heel simpel.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:55

je kan eens een gesprek aangaan met je huisarts
misschien is er een medische reden dat je bijna niet afvalt en anders kan die je misschien doorverwijzen naar een diëtiste

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:12

Ik als dietiste en sport instructrice zie hier een ongezond en te calorie rijk eetpatroon en te weinig beweging.

Het is heel simpel.
Je lichaam verbrand dagelijks calorieen simpel met je organen op gang te houden en je hersenen te laten werken.
Stel dit kost 1400 calorieen, dit is dan het absolute minimum dat je zult moeten eten anders gaat je lichaam in spaarstand en gaat je lichaam spieren opbranden.
Hoe minder spierpercentage je hebt hoe minder calorieen je in rust verbrand en hoe makkelijker je lichaam vet op slaat.

Als je de hele dag op de bank zou zitten en 1400 calorieen zou eten zou je gewicht gelijk blijven.
Als je de hele dag op de bank zou zitten en 2000 calorieen zou eten zou je aankomen.
Als je de hele dag op de bank zou zitten en 1000 calorieen zou eten gaat je lichaam op spaarstand en heb je een probleem na een maand.

Als je 1400 calorieen zou eten en een uur zou gaan fietsen zou je afvallen.

Om 1 kilo aan te komen moet je 7777 calorieen meer eten dan je dagelijkse behoefte.
Dus 7777 calorieen boven op het voorbeeld van 1400 calorieen per dag.

Om 1 kilo af te vallen zul je 7777 calorieen moeten verbranden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:28

corientjuhh schreef:
Ik kom aan van ademen
dat idee heb ik in elk geval

niemand komt aan van ademen hoor, dus dat valt gelukkig mee :)

Citaat:
Deze zomervakantie ben ik 3 weken op werkvakantie op een stal geweest
heerlijk lekker hele dag werken met en tussen de paarden
3x eten op een dag en heel soms savonds of tussendoor wat lekkers
in die 3 weken ben ik ook ruim 5 kilo afgevallen

daar geef je al het antwoord op je vraag: van meer bewegen val je af.

{quote]...
3x per dag eten en soms een koekje tussendoor
inmiddels ben ik weer 3 weken thuis en zie ik t langzaam weer omhoog gaan...
Waarom geen idee[/quote]
is niet zo gek hoor; een scholier/student hoeft maar weinig te bewegen. Van zitten in de bus, zitten in de klas en zitten tijdens het huiswerk maken val je niet af.

Citaat:
ik ga naar school, helaas met bus maar fietsen is echt geen doen ivm afstand
ik ga 3 tot 4x per week op de fiets naar mijn paard en rij lekker
na een training ben ik kapot dat wel
hoe ver is het fietsen? Als je conditie niet zo best is is het logisch dat je kapot bent na het sporten, bovendien is de voeding die je nu binnen krijgt voeding die héél kort energie oplevert, maar na een paar minuten juist energie kost om af te breken. Kijk maar:

Citaat:
sochtends start ik met een bakje yoghurt of 2 boterhammen met gezond moet ik snel dan hagelslag
in de pauze een koekje en/of een stuk fruit
tussen de middag 4 broodjes met kaas salami sla en tomaat
In de middagpauze of thuis stuk komkommer
en dan mijn avondeten
Savonds als ik honger heb een bakje yoghurt fruit of een cracker
niks mis mee toch als ik dit zo zie
Je eet eigenlijk niet veel anders dan brood, zuivel en een beetje vlees. Zuivel is goed vanwege calcium maar melk is gemaakt voor kalfjes, niet voor mensen. Kaas en yoghurt kosten je dus energie. Het mensenlichaam moet hard werken om het te kunnen verwerken.

Brood is voor een groot deel gemaakt van gluten; gluten halen ze uit tarwe omdat het brood zo lekker stevig maakt. Gluten zijn eigenlijk niets dan een soort 'lijm', leveren weinig energie op, het kost wederom wel energie om het af te breken. Als je brood eet; eet dan brood met zo veel mogelijk pitjes en zaden die je nog kunt herkennen als pitten en zaden. Wit brood levert je alleen maar suiker op wat weer wordt omgezet in vet. Brood, broodjes, koekjes, crackers: allemaal gluten waar je lichaam niets aan heeft.

Je lichaam moet nu dus de hele dag rondkomen van een schamel beetje groente bij het avondeten, wat waarschijnlijk ook nog eens goed doorgekookt is (waardoor de essentiele onderdelen grotendeels vervliegen).. plus soms een stukje fruit of komkommer. Probeer vóór het eten je lichaam iets gezonds te geven. Bijvoorbeeld; vóór het ontbijt een stuk fruit (al dan fijngemalen met blender of staafmixer) voor de lunch fruit enof rauwkost (wortel, paprika, komkommer, bleekselderij oid) en voor het avondeten soep met groente (tomaten, groenten, prei, pompoen noem maar op). Dan kun je minder traditioneel eten op en geef je je lichaam energie.

Citaat:
n ik drink 1 liter water per dag en een halve liter thee ongeveer

is dat alles wat je drinkt? Ongemerkt drink je misschien nog wel vruchtesap, melk of fris bij het eten of tussendoor; allemaal dikmakers. En lightfris kost weer energie. Drink bovendien niet tijdens het eten, daardoor spoel je namelijk de belangrijke stoffen te snel door je darmen waardoor ze de voedingsstoffen niet goed op kunnen nemen.

[/quote]ziet iemand het hier fout gaan? Minderen me eten gaat niet lukken... School vreet zoveel energie van me.. Heb altijd oprechte honger in de pauzes.. In de vakantie leefde ik de hele dg op 2 of 3 broodjes en een stuk fruit tot het avond eten
wie o wie kan mij helpen? Ja een dietiste maar ik wil gewoon eerst zelf weten wat t kan zijn
ik.hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb uitlegd[/quote]
Heel duidelijk; je hoeft niet minder te eten; eet juist meer groenten en fruit... dan ga je vanzelf makkelijker meer bewegen.

SUCCES!!!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:12

Tip: ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een zwerfer... 'avonds niet te veel calorietjes meer aangezien je deze toch niet meer gaat verbranden. S'ochtends de meest calorierijke maaltijd eten zodat je een bodem hebt voor de dag. Denk aan goede vetzuren, iedere dag een avocado bijvoorbeeld, zitten vol met goede vetzuren, b12 en je krijgt er een vol gevoel van. (en van b12 word je ook nog eens gelukkig!) Vette vis eten idemdito, goede vetten... Probeer je avond maaltijd zo licht mogelijk te houden en ga meer bewegen. Check up bij je huisarts voordat je wilt afvallen is zeker niet onverstandig om bijv. Suiker of andere stofwisseling problemen uit te sluiten. Veel succes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 06:34

Wat er veranderd is, is dat je duidelijk minder beweging hebt. Ga joggen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 06:44

Hoe lang/zwaar ben je?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 06:45

Kijk ook eens naar je combinaties van eten. De salami zou ik weg laten. Snee brood met beetje boter en wat magere kaas met een tomaatje, prima. Pasta zet aan als je dit combineert met saus en vlees er door. Alleen pasta met saus is ok. Aardappels zijn prima, maar zonder jus. Hierbij een stukje mager vlees of een stukje vis en veel groente. Als je yoghurt eet, dan zonder suiker etc. Daarnaast meer bewegen, op school zit je voor het merendeel stil, in de bus dito. Na je avond maaltijd hooguit een stukje fruit of een cracker idd. Je kunt beter 5 a 6 x daags lichte, goed samen gestelde porties eten dan 2 a 3 x daags een flinke.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 07:07

waarom niet naar een voedingsdeskundige die je hele eetplan onder de loep neemt? Die je kan laten zien wat je kan veranderen en op welke manier?
Een dieetist zet je niet op rantsoen hoor, waarschijnlijk zal je zelfs meer moeten eten dan dat je nu doet! Nu eet je echter veel vetten, suikers en koolhydraten en dat is niet de beste keuze.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 07:24

Meer bewegen dat sowieso.
En je kan ook bijvoorbeeld geen brood eten, dat doe ik ook en het helpt best wel goed.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:02

ik lees allemaal 'doe het zelf tips'. NIET DOEN! ga naar iemand die er verstand van heeft, want wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:06

Eh doe het zelf tips? Ik ben dus voedingsdeskundige ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:11

Ik kan je de hand geven ts.
Ook ik kom aan van lucht en het is er amper vanaf te krijgen.
Ik ben sinds begin juni fanatiek aan het sporten minimaal 3x per week en loop bij een dietiste.
De tips van mijn dietiste zijn vooral om dingen in huis te halen zoals idd 30+ kaas, linea smeerpate, volkorenbrood, niet teveel vlees enz.
Daarbij dronk ik best veel cola, daar ben ik vanaf en ik dronk veel suiker in thee en koffie, nu gebruik ik zoetjes of honing.
Toch is er nog steeds niks af -O-
Wel laten de vetmeting zien dat er spek vanaf is, maar kilo's die zitten nog.
Ik blijf gewoon sporten maar ik ga niet meer zo gefrustreerd doen met eten, hou wel rekening.
Jij en ik moeten blijkbaar heel veel doen en laten om af te vallen, dat heeft vaak met stofwisseling te maken.
Ik vind dat je best goed bezig bent en je alle lekkers ontzeggen gaat echt niet werken.
Maar ik weet als geen ander hoe frustrerend het is.
Ik ga lekker door met sporten en zie wel waar het schip voor mij strand.
succes.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:14

Megamutsj schreef:

Maar je mag het gewoon hebben, met mate, maar dat geldt eigenlijk voor alles.
Neem dan volkorenpasta, daar raak je sneller verzadigd van, geeft een gevulder gevoel en je lichaam heeft er gewoon meer aan.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:17

Vergeet niet dat je nu 18 bent, nog steeds in de 'maak' (groei ;) ) om een volwassene vrouw te worden.
Wij hebben nu eenmaal rondingen, meer 'spek' en volgens mij blijf je pas rond de 20/21e redelijk stabiel in gewicht.

Hier ontkom je denk ik, niet echt aan.
Volgens mij eet je gezond (eet je ook gevarieerd?) en beweeg je genoeg.

Focus je niet op de kilo's, maar op je gevoel waneer jij je lekker in je vel zit en een voldaan gevoel hebt.
Stress houdt ook gewicht vast, en zo te lezen, stress jij je om je gewicht.

Mocht je echt persé een gewicht in het hoofd hebben en willen afvallen, dan raad ik je aan naar een diëtiste te gaan.

Succes!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:18

aslo schreef:
Eh doe het zelf tips? Ik ben dus voedingsdeskundige ;)

jij wel, maar 99% van bokt niet...

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:21

Na 3,5 jr proberen af te vallen door gezond eten en meer bewegen, was ik er klaar mee. Eind juli naar de drogist gegaan en aan de Modifast. Het gaat niet snel, maar toch 4 kg afgevallen. Ik pas een deel van mn broeken weer en voel me een stuk lekkerder....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:38