Eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:04

Hallo bokkers :)
Ik dacht, ik open toch maar even een topic haha!
Ik wou graag even weten wat jullie mij aanraden kwa eten etc.
Even wat info over mezelf: Ik ben 15 jaar oud, 1.70 lang en weeg 67 kilo.
Mijn dagen zien er ongeveer zou uit:
6:00 opstaan, aankleden, makeupdoen eten etc.
7:00 wegfietsen
8:15 op school
16:10 (meestal, soms iets eerder) uit, terugfietsen
17:25 thuis, eten
18:00 bokt checken, huiswerk maken
20:00 douchen
20:30/21:30 (licht er aan hoeveel huiswerk ik had :+) slapen

nu eet ik 's ochtends meestal een boterham, omdat ik echt niks meer door mn keel krijg en een glas water,
op school 2 boterhammen en heeeel soms een beker soep.
gewoon avondeten
en af en toe 's avonds nog een koekje.
Nu hoor ik van verschillende kanten dat dit best weinig is, terwijl het voor mij niet zo voelt.
Is het nou echt weinig, en zo ja, wat kan ik beter/meer eten?

edit; daarbij rijd ik per week ook nog 2 tot 3 x een uur paard, en alle klusjes die er bij horen :) (verzorgen, wassen uitmesten etc. )
groetjes Sophie :)

_Tara_

Re: Eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:10

Een tip die ik je iig kan geven is om 's morgens een smoothie te nemen. Gewoon fruit met wat melk/yoghurt. Beetje experimenteren wat je lekker vindt :) Zelf krijg ik brood ook moeilijk weg 's morgens maar een smoothie gaat er altijd wel in!
Wat ik heel erg mis in je eten is fruit. Dat los je dan ook meteen op aangezien in een smoothie makkelijk 2 stukken fruit kunnen.

En als laatste, als jij je hier prettig bij voelt, gewoon zo eten. Zolang je geen honger hebt, zou ik me geen zorgen maken. Een tussendoortje of 2 extra zou best mogen. Maar nogmaals, als je geen honger hebt, gewoon zo houden. Ik vind wel dat je weinig eet inderdaad, dat dat wel duidelijk is :P

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:12

Ik heb echt helemaal geen honger :')
fruit ben ik idd vergeten, ik probeer meestal wel een stuk fruit op een dag te eten, maar dat schiet er idd nog wel eens bij in :o
Smootie is wel een goed idee, zal het eens proberen :D

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:22

Toen ik jou leeftijd was at ik in de morgen voor school met moeite één boterham en een glas melk.

Op school at ik niks, heel de dag niet, mijn moeder vond dit zo erg dat ze me een klein zakje lays chips naturel meegaf, dan had ik tenminste nog wat in mijn buik vond ze. Drinken deed ik redelijk.

Als ik uit school kwam mocht ik altijd een stroopwafel en thee. Het avondeten at ik gewoon op. Na het avondeten hadden we een stuk fruit. Tijdens GTST ;)

Ik zou er nu niet meer op kunnen leven, maar toen had ik geen last, ik was op normaal gewicht en was nooit ziek.

Als je je goed voelt, zou ik me geen zorgen maken. Denk inderdaad wel aan je fruit.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:26

ik ben 14,

eet s'ochtends niets, tot een geroosterde boterham & thee, omdat ik verder niks door m'n keel krijg...
op school 2 pistoletjes & water
als ik thuis kom fruit/koekje en drinken.

s'avonds gewoon eten, en dan in de avond nog een koekje/fruit.

ik weet niet of dit normaal is, maar ik ben gewoon op normaal gewicht :+

jij eet heel weinig in verglijking met mij, maar als je je gewoon goed voelt en niet slap of futloos ofzo.., is het prima toch :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:50

Of je te weinig calorieen binnen krijgt is moeilijk te zeggen.
Ligt er natuurlijk aan wat voor brood je eet, wat je op je brood eet bijvoorbeeld Nutella of smeerkaas is al een groot verschil.

Wat eten jullie vaak als avond eten? Hoeveel eet je dan? een bord vol, schep je 2 keer op?
1 aardappel, 2, 3? Hoeveel groente eet je, wat voor vlees eet ej s'avonds alleen mager vlees of ook wat vetter? Eet je ook veel sausjes - sju etc.

Wat voor koekjes etc eet je? Drink je bijvoorbeeld heel de dag door cola of alleen water?

Als je voldoende calorieen (minimaal 1400 per dag) binnen krijgt dan eet je in principe genoeg.
Dan zul je moeten gaan kijken of je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt.
Eet je genoeg proteine, koolhydraten, vezels, fruit, groente en drink je voldoende?

Als bovenstaande beide in orde zijn dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
Als je minder dan 1400 calorieen eet of te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgt is het tijd om een verandering te gaan maken in je eet patroon.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:41

Ik eet gewoon bruin brood, 's ochtends met hagelslag en op school met kaas. Ik eet een stukje vlees, en dan meestal gewoon vlees, worstje of slavink oid. Daarbij eet ik 1.5 aardappel met 1.5 opscheplepels groente gemixt, ik eet eigenlijk bijna nooit saus/jus.
Ik drink overdag meestal ranja en water. Frisdrank drink ik bijna nooit.
En koekjes verschilt, soms chocoladekoekje, soms een stroopwafel.
Ik drink over het algemeen weinig, probeer wel meer te drinken maar vergeet het vaak :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:51

Ik wilde dat ik eens wat minder trek had..
Over het algemeen eet ik in mijn ogen normaal/ aardig wat, maar in mijn omgeving (vooral op school) valt het me inderdaad ook op hoe weinig sommige mensen eten. En dan heb je natuurlijk ook mensen die elke dag wel wat lekkers halen uit de kantine.

Ik eet 's ochtends voor school 2 boterhammen of een bakje creusli met yoghurt, ook drink ik hier een glas melk of sap bij. Als ik de kleine pauze op school ben eet ik vaak een time-out meergranen muesli-reep of anders een ontbijtkoek, met een pakje wickey of limonade. De grote pauze eet ik vaak 3 of 4 boterhammen en drink ik ook limonade of wickey. Vaak eet ik dan rond half 3 of thuis of op school nog een time-out reep en drink ik wat. 's avonds neem ik mijn avondeten, meestal 3/4 x in de week groente met vlees en aardappeltjes en de andere keren rijst, pasta's en vaak een keer pizza of taco's. Na het eten neem ik een bakje vla/yoghurt. Voor het slapen drink ik vaak nog wat en eet ik een appel of banaan.

Uiteraard komt hier nog wel eens een snoepje of extra koekje bij, maar over het algemeen eet ik dit.

Je lichaam geeft aan hoeveel het nodig heeft, ik merk gewoon als ik niet voldoende eet en dan doe ik daar wat aan. Ik krijg trek rond de tijden dat ik eigenlijk standaard eet en na het eten is deze trek weg en blijft je weg tot het volgende maal.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:12

Er is een centraal topic over afvallers en op Voedertijd staan een aantal centrale topics die over afvallen gaan in combinatie net op je eten letten

Daarom hier een slotje